AnonymBruker Skrevet 10. juli #1 Skrevet 10. juli jeg skjønner ikke helt.. Min niese spør men jeg ble usikker. Hun har fått bpa-jobb (sørlandet om det har noe å si) 2 faste netter i uka samt evt elstra og noe dag ved behov. Eneste vi finner om timelønn og tilegg er utifra 37.5 timers uke eller 35.5 t uke. Hun skal jo bare jobbe 18 timer fast.. ? Noen som vet ? Noen som også vet, dersom hun skal jobbe noe i helg, er helgetilegg i tillegg til nattillegg? og er natt til mandag søndagstilegg til 24.00 eller hele natten ? Anonymkode: 7d9d5...a1f
AnonymBruker Skrevet 10. juli #2 Skrevet 10. juli Bør stå i kontrakten hennes hvordan det er med tanke på lønn. Anonymkode: 9b670...fa4 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #3 Skrevet 10. juli Hvis hun er fagorganisert så vil hun finne svar på dette i tariff-avtalen sin. Anonymkode: 59722...614
AnonymBruker Skrevet 10. juli #4 Skrevet 10. juli Jeg jobber i bolig i kommunen, å der er det kveldtillegg fra kl 17.00 til kl 21.00 alle dager, ca kr 55. Fra kl 21.00 til 07.00 er det nattillegg på ca kr 70. Lørdag og søndag fra midnatt til midnatt er det helgetillegg på ca kr 70. Hvis man for eksempel jobber lørdag kveld, får vi helgetilegget på kr 70 hele vakta pluss 55 kr kveldstillegg etter kl 17. Anonymkode: c438d...c84 1
monican94 Skrevet 10. juli #5 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Bør stå i kontrakten hennes hvordan det er med tanke på lønn. Anonymkode: 9b670...fa4 hun får den ikke før etter ferien var så store ulikheter i nattillegg, derfor jeg sa at jeg kunne forsøke å spørre her.
Daisy-love Skrevet 11. juli #6 Skrevet 11. juli monican94 skrev (16 timer siden): hun får den ikke før etter ferien var så store ulikheter i nattillegg, derfor jeg sa at jeg kunne forsøke å spørre her. Håper ikke hun jobber uten å ha fått utlevert og signert kontakt? Om det er jobb fra høsten så går det jo fint, men hun bør ha signert kontrakt før hun begynner å jobbe, og absolutt senest innen én uke etter hun har begynt. Jeg har selv alltid fått kontrakten før, og signert før. Er bare så lett å gå i en felle her, så kun ment som vennlig råd. 😊 Fint at du vil hjelpe henne 😊 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #7 Skrevet 11. juli Firmaet hun jobber i har en BPA- håndbok. Kvelds og nattillegget hennes vil stå der. Anonymkode: 41455...c1a 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #8 Skrevet 11. juli Er ikkje nattilegget 28% av timelønna Anonymkode: 866a0...80a
AnonymBruker Skrevet 13. juli #9 Skrevet 13. juli Står veldig ulikt ulike steder og hun vil ikke mase, hun har søkt om politiattest og må vel få den før kontrakt vil jeg tro. her er fra bpa-overenskomst, hva er forskjellen på 1 og 2 ? hun jobber jo ingen av disse timeantallene ? 5.2 Kvelds- og nattillegg 1. For arbeid mellom kl. 17.00 og kl. 06.00 når den alminnelige arbeidstiden er 37,5 t per uke betales et tillegg på minst kr 30,– per arbeidet time. 2. For arbeid mellom kl. 17.00 og kl. 06.00 i en turnusordning som gir en ukentlig arbeidstid på 35,5 t eller 33,6 t per uke betales et tillegg på minst kr 60,– per arbeidet time. Anonymkode: 7d9d5...a1f
litle_my Skrevet 13. juli #10 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Står veldig ulikt ulike steder og hun vil ikke mase, hun har søkt om politiattest og må vel få den før kontrakt vil jeg tro. her er fra bpa-overenskomst, hva er forskjellen på 1 og 2 ? hun jobber jo ingen av disse timeantallene ? 5.2 Kvelds- og nattillegg 1. For arbeid mellom kl. 17.00 og kl. 06.00 når den alminnelige arbeidstiden er 37,5 t per uke betales et tillegg på minst kr 30,– per arbeidet time. 2. For arbeid mellom kl. 17.00 og kl. 06.00 i en turnusordning som gir en ukentlig arbeidstid på 35,5 t eller 33,6 t per uke betales et tillegg på minst kr 60,– per arbeidet time. Anonymkode: 7d9d5...a1f 37,5 og 35,5 er uketimetallet i 100% stilling. 37,5 er primært dagtidsjobb, 35,5 er turnus og/eller jobb minst hver tredje søndag.
AnonymBruker Skrevet 13. juli #11 Skrevet 13. juli litle_my skrev (54 minutter siden): 37,5 og 35,5 er uketimetallet i 100% stilling. 37,5 er primært dagtidsjobb, 35,5 er turnus og/eller jobb minst hver tredje søndag. der hun skal være bpa er det bpa'er 24/7, men min niese skal kunne jobbe deltid og da hovedsakelig Vil hun da få det høyeste tilegget likevel siden den hun er hos har heldøgns bpa eller er det kun de som jobber i full turnus som får det ? eller hva når det kun er 2 faste netter i uka hun skal jobbe ? Anonymkode: 7d9d5...a1f
Brunello Skrevet 13. juli #12 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (På 10.7.2025 den 21.27): Hvis hun er fagorganisert så vil hun finne svar på dette i tariff-avtalen sin. Anonymkode: 59722...614 Man kan ha ulik lønn enn andre organiserte. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #13 Skrevet 14. juli ikke fagorganisert, jobb ved sidenav studier Anonymkode: 7d9d5...a1f
litle_my Skrevet 14. juli #14 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): der hun skal være bpa er det bpa'er 24/7, men min niese skal kunne jobbe deltid og da hovedsakelig Vil hun da få det høyeste tilegget likevel siden den hun er hos har heldøgns bpa eller er det kun de som jobber i full turnus som får det ? eller hva når det kun er 2 faste netter i uka hun skal jobbe ? Anonymkode: 7d9d5...a1f Det vil jeg tro at hun får, men jeg garanterer det ikke iom at jeg ikke kjenner hennes arbeidsplan, arbeidsavtale og tariffavtale.
AnonymBruker Skrevet 14. juli #15 Skrevet 14. juli litle_my skrev (1 time siden): Det vil jeg tro at hun får, men jeg garanterer det ikke iom at jeg ikke kjenner hennes arbeidsplan, arbeidsavtale og tariffavtale. takk, ja jeg klarer liksom ikke å skjønne den bpa-sammenkomsten og regler rundt nattillegget..hmm Anonymkode: 7d9d5...a1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå