Gå til innhold

Fjerne føflekk i ansiktet - hvor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg ønsker å fjerne en sjenerende føflekk i ansiktet. Har tidligere fjernet føflekker på kroppen hos fastlegen, men hun tok ikke på seg fjerning i ansiktet. Hun sa jeg måtte gå privat. 

Hos fastlegen blir føflekkene skjært bort og huden blir sydd, noe som har etterlatt arr. På kroppen synes jeg ikke det gjør noe, men i ansiktet ønsker jeg at et arr skal bli minst mulig synlig. Hvordan kan en føflekk i ansiktet fjernes for å unngå arr? Og hvem gjør dette? Bor i Møre og Romsdal. 

Anonymkode: a3644...b92

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei!

Jeg ønsker å fjerne en sjenerende føflekk i ansiktet. Har tidligere fjernet føflekker på kroppen hos fastlegen, men hun tok ikke på seg fjerning i ansiktet. Hun sa jeg måtte gå privat. 

Hos fastlegen blir føflekkene skjært bort og huden blir sydd, noe som har etterlatt arr. På kroppen synes jeg ikke det gjør noe, men i ansiktet ønsker jeg at et arr skal bli minst mulig synlig. Hvordan kan en føflekk i ansiktet fjernes for å unngå arr? Og hvem gjør dette? Bor i Møre og Romsdal. 

Du trenger ikke gå privat. Hvorfor i all verden sa fastlegen det? Du kan bli henvist til en hudlege

Anonymkode: 447b4...90a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du trenger ikke gå privat. Hvorfor i all verden sa fastlegen det? Du kan bli henvist til en hudlege

Vet ikke hvorfor hun sa det. Kanskje fordi det er av kosmetiske årsaker jeg ønsker den fjernet og ikke fordi det er nødvendig av andre årsaker? 

Men hvordan fjernes den for å unngå arr? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mulig hun må gå privat, fordi sykehuset ikke fjerner sjenerene føflekker. Kun de som er en risiko for føflekkreft. 

Skrevet

Jeg googlet den lokale laserklinikken og betilte timen selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ikke hvorfor hun sa det. Kanskje fordi det er av kosmetiske årsaker jeg ønsker den fjernet og ikke fordi det er nødvendig av andre årsaker? 

Men hvordan fjernes den for å unngå arr? 

Du kan vel ikke unngå arr, men minke størrelsen påarret når en kirurg gjør inngrepet. Jeg ble sydd med ett sting. Arret vises bare når jeg blir brun i ansiktet, slik som nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Enig med flere her. Be fastlegen henvise deg. Ansiktet er et delikat og veldig sårbart område. Selv med kosmetiske områder, dette er i ansiktet. Klart det kan være generende. 

AnonymBruker
Skrevet

Om du bor i Oslo området er jeg veldig fornøyd med Oslo Hudlegesenter:-)

Anonymkode: 6a556...fde

AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen din vil sikkert ikke miste en kunde fordi du ender med et digert arr i trynet om hun tabber seg ut.

Anonymkode: 01ad3...071

AnonymBruker
Skrevet

Har fjernet totalt 3 føflekker på nesa. De to første offentlig, der er det litt flatt/innsøkk, men ikke noe jeg tenker over i det daglige. Den siste ble fjernet hos Aleris Frogner, der vises det ikke noe. Men det kommer litt an på hvorvidt du vanligvis får skjemmende arr. 

De skjærer bort føflekken, og så svir de etterpå for å lukke såret. Bør ikke gjøres så lenge det er solsesong. Gjorde det selv i mai, men kun fordi jeg bor i Nord-Norge 😄

Anonymkode: 47ee5...037

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...