Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har egentlig alltid slitt med sensitiv hud, men akkurat deodorant har gått fint, men i det siste klør jeg under armene, og mistenker deoen. Har sluttet å barbere, men vil ikke det heller, det hjelper noe. Men må jo bruke deo…

Anbefalinger? 

Er wild så bra som alle påstår? 
Egentlig liker jeg ikke stick noe særlig… jeg svetter mye og bruker mye deodorant, pleier å rulle roll on på 3 ganger under hver arm. Brukt sterilan sin. 

Må være dyrevennlig (dyretestet appen) 

Anonymkode: a4c88...dd9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve å bytte til en fra apoteket utviklet for sensitiv hud. 

Huden under armen kan også trenge fuktighetskrem viss den er tør og irritert. Jeg har selv sensetiv hud og må innimellom smøre meg med mild krem fra apoteket under armene, da en deo ikke nødvendigvis er det beste for hudbarrieren .

Anonymkode: ddaf4...812

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deodorant av merket Sebamed på apoteket. Den er uten aluminium, mens de aller fleste andre deoer inneholder aluminium. 

Anonymkode: 8cabc...5c6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker krystall deodorant, og er veldig fornøyd med den. Tenåringen min bruker det og, og er fornøyd.

Anonymkode: 4ae8a...75e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.7.2025 den 0.23):

Kjøp deodorant av merket Sebamed på apoteket. Den er uten aluminium, mens de aller fleste andre deoer inneholder aluminium. 

Anonymkode: 8cabc...5c6

Den har parfyme da.. 

Anonymkode: f6942...b27

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan også fort klø under armene av deodorant. Jeg brukte krystalldeo en periode, og hadde ikke det problemet med den, men begynte etterhvert å lukte mitt mer svette med den. 

Akkurat nå bruker jeg denne, og har vært overrasket av hvor bra den fungerer for meg, selv om jeg synes påføringen er litt tungvint: https://vossabia.no/products/naturleg-deodorant-noytral-50-ml?_pos=4&_psq=Deod&_ss=e&_v=1.0

Anonymkode: 01813...668

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være typen deodorant som gjør at du klør? Jeg kan ikke bruke Stick eller roll on, må ha spray. Med Stick eller roll on blir jeg aldri helt tørr under armene, og utvikler kjapt eksem. Spray er tørr når jeg påfører den, og jeg unngår eksem.

Anonymkode: b5a8c...321

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...