AnonymBruker Skrevet 11. juli #21 Skrevet 11. juli Nå i ferien 😅😅 unntakstilstand nå i ferien, nav og bankene har avlyst ferien og helligdager, så denne måneden kommer trygda 20, altså søndag ! eller sannsynligvis innen fredag , altså torsdag , som vanlig, fordi ferien din ikke påvirker utbetalingene. Anonymkode: 0e4f9...373
AnonymBruker Skrevet 11. juli #22 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Man har fri fra daglige rutiner. Mange får også mindre plager i varmen. Anonymkode: a8423...57f Kronisk syke har aldri fri fra daglige rutiner… Anonymkode: 67749...d3d 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #23 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er ufør selv. Men jeg har beholdt min humor, og evne til selvironi. Anonymkode: d54cb...c67 Selvironi? jeg kan se humoren med at noen synes disse trådene er så festlige, men jeg kjenner meg ikke igjen i og være stokk dum fordi jeg har en ryggskade og jobber redusert , så finnes ingen selvironi i forhold til tråder som dette her. Fint at du hjelper til med og bygge fordommer, er du sikker på at du er ufør? De fleste uføre er oppegående mennesker . Jeg tror ikke det er mange uføre som faktisk lurer på om det er overføring fra bankene på lørdag denne måneden, fordi det er jo ferie. Anonymkode: 0e4f9...373 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #25 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Man har fri fra daglige rutiner. Mange får også mindre plager i varmen. Anonymkode: a8423...57f Fri fra daglige rutiner!? Nei. Enig i det siste, jeg får mindre plager i varmen. Så bruker sommeren til og jobbe mer , det er nå jeg klarer. Og gå turer og bade og spise jordbær og is, så får jo følelse av sommer, elsker sommeren. Hadde de vært sånn hele året kunne jeg jobbet mer året rundt og. Anonymkode: 0e4f9...373
AnonymBruker Skrevet 11. juli #26 Skrevet 11. juli I følge min side på nav så kan jeg forvente utbetaling torsdag 17.07. Anonymkode: 268e6...6d0 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #27 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kronisk syke har aldri fri fra daglige rutiner… Anonymkode: 67749...d3d Jeg dropper og pusse tennene og ta oppvasken i juli! neida, kommentaren ga ingen mening med unntak av barnefamilier som ikke har levering/ henting / kjøre rutiner de andre månedene. Anonymkode: 0e4f9...373
AnonymBruker Skrevet 11. juli #28 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kronisk syke har aldri fri fra daglige rutiner… Anonymkode: 67749...d3d Jeg er ufør og har fri fra daglige rutiner. Har skolebarn som nå ikke trengs å lages lunsj til, planlegge skoleturpakking, passe på at lekser blir gjort osv osv. Anonymkode: b48ef...95b 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #29 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (14 timer siden): Sukk, så trist med dere som lager sånne trolle-tråder for å henge ut uføre. Håper du finner mer innhold i livet ditt. Anonymkode: 1c394...2ab Så trygd gjelder bare uføre? Det er riktignok en gruppe som bare øker, men pensjonister og arbeidsledige får også trygd, tror jeg. Anonymkode: 8b2ec...02a 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #30 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så trygd gjelder bare uføre? Det er riktignok en gruppe som bare øker, men pensjonister og arbeidsledige får også trygd, tror jeg. Anonymkode: 8b2ec...02a Det er mange grupper som får trygd. Alle starter livet som navere med barnetrygd. Det er åpenbart uføre disse trådene handler om. Det er ulike datoer for ulike utbetalinger, så om ts snakker om noe annet en uføretrygd blir det vanskelig og gjette. Alderspensjon kommer samme dato uføretrygd, hvis du legger godviljen til kan det være en pensjonist som lurer på om trygda kommer på en lørdag nå som det er ferie? Om ikke vedkommende er senil/ gammel rørete ville det være rart og tro at i juli 2025 endrer bankene og nav tidene . Hvis det hadde vært oppriktig måtte det jo være en tenåring som fikk sin første lønn/ utbetaling? Anonymkode: 0e4f9...373 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #31 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Kronisk syke har aldri fri fra daglige rutiner… Anonymkode: 67749...d3d Ikke legg alle under en kam. Jeg er ufør og kronisk syk selv, og merker stor forskjell i feriene vs ellers i året. Jeg føler meg lettere til sinns, og kroppen fungerer mye bedre Anonymkode: 40c84...63e 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #32 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Kronisk syke har aldri fri fra daglige rutiner… Anonymkode: 67749...d3d Jeg er kronisk syk og enig sånn sett, men noen dager i året vil jeg ta sjukdommen min og rutinene mine vekk et annet sted så jeg ikke klikker i huet og 😀 Anonymkode: 61727...5c3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #33 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Synes det er så komisk at folk som er uføre og ikke jobber en pøkk, snakker om «ferie». Anonymkode: bb626...e6a Ja ikke sant, for man har jo faktisk aldri fri fra disse kroniske helseplagene som gjør en arbeidsufør. Så null ferie, lol. Anonymkode: e11ab...b68 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #34 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg dropper og pusse tennene og ta oppvasken i juli! neida, kommentaren ga ingen mening med unntak av barnefamilier som ikke har levering/ henting / kjøre rutiner de andre månedene. Anonymkode: 0e4f9...373 Grammatikken droppa du lett. Anonymkode: ab0f7...0ee
AnonymBruker Skrevet 11. juli #35 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Synes det er så komisk at folk som er uføre og ikke jobber en pøkk, snakker om «ferie». Anonymkode: bb626...e6a Er det vanskelig å forstå at utgiftene går _opp_ når barna er hjemme fra skolen/barnehage og gjerne skal ha litt innhold i ferien? Såpass skjønner selv jeg, som er i full jobb. Ferier er mye dyrere enn hverdag for barnefamilier, og for de med helseproblemer sikkert mer utmattende også. Anonymkode: 6d641...c1b
AnonymBruker Skrevet 11. juli #36 Skrevet 11. juli Står jo tydelig 17.7 på utbetalinger. Anonymkode: 4c971...cdd
Perine Skrevet 11. juli #37 Skrevet 11. juli Noe av det som er positivt med trygder og pensjoner, er at det er stabil inntekt på faste datoer. Ca en uke i forveien kan vi logge inn og se nøyaktig beløp og dato det kommer inn på konto. Dette vet vi, og trenger ikke å spørre på KG. Tråder som dette er det andre som oppretter. 1 2
Fant80 Skrevet 11. juli #38 Skrevet 11. juli Helt ærlig lei av trollene som på sin død hater uføre så inderlig,og de uføre som tar på seg offer rollen raskere en trollene får lirt av seg ferdig. Ja i get it. verden er blitt ekstrem,og alle skal være mer og mer ekstrem for å bli sett. Men jeg er lei! 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #39 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Grammatikken droppa du lett. Anonymkode: ab0f7...0ee Ja. Tar så mye tid.. Anonymkode: 0e4f9...373
AnonymBruker Skrevet 11. juli #40 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er ufør og har fri fra daglige rutiner. Har skolebarn som nå ikke trengs å lages lunsj til, planlegge skoleturpakking, passe på at lekser blir gjort osv osv. Anonymkode: b48ef...95b Nå var det ikke akkurat de daglige familiære rutinene jeg tenkte på da! Anonymkode: 67749...d3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå