Gjest Gjest_Alias_* Skrevet 22. mars 2006 #1 Skrevet 22. mars 2006 Hei! Har nettopp funnet dette forumet og synes det virker som at det er mange som har peiling her. Lurte på om noen kunne hjelpe meg med følgende: I puberteten fikk jeg fett hår og ekstrem akne. For huden prøvde jeg alle produkter som var tilgjengelig (på resept), men ingenting hjalp til jeg begynte på Diane. Kan legge til at jeg har PCO, en hormonforstyrrelse som kan føre til uren hud + masse andre dumme problemer. Er det noen som kan anbefale en god ansiktskrem? Har fremdeles litt akne og fet hud (tørr overhud, fet underhud), men ingenting i nærheten av det jeg hadde før heldigvis. Jeg bruker NormaDerm fra Vichy nå. Helt OK, men vil gjerne prøve noe annet. Håret har alltid vært et stort problem for meg. Har prøvd mange shampooer opp igjennom tidene, og har grudd meg til ferieturer med liten tilgang til dusj. Før kunne jeg gå en hel dag før det ble fett og ekkelt. Nå er det blitt en halv dag:( Spesielt over natten blir det ekstremt fett. Jeg har tynt hår og i kombinasjon med fet hodebunn blir det fett hår med en gang. Jeg har ikke alltid hatt så tynt hår som nå, det har gradvis falt av og jeg ble ikke helt klar over det før frisøren sa at jeg hadde usedvanlig tynt hår. Har gått til hudlege for håravfall, men det var ingenting hun kunne gjøre. Jeg håper og tror at det har stabilisert seg litt nå. Jeg spiser B-vitaminer. Men. Spørsmålet var om det er noen som har tips til shampoo? Jeg er helt desperat og lei av å vaske håret hele tiden! Synes også det er veldig vanskelig å bestemme hvilken "gruppe" man hører til i. Jeg kan bruke shampoer for tynt hår, men samtidig volumshampooer + shampooer for fet hodebunn, men samtidig shampooer for tørr hodebunn (fordi tørr hodebunn resulterer i fet hodebunn, sant?) + håravfalls shampooer. Blir helt forvirret jeg. Har brukt disse shampooene uten effekt eller med fettere hår som resultat: Kerastase, grønn, mot fett hår Wella S.P regulate shampoo + regulate mask KMS i svart tube mot fett hår Vichy Dercos flass shampoo mot fett hår ++ For tiden bruker jeg Bio+ for håravfall og Sebastian Laminate Sheer body for å få litt volum. Jeg får ganske mye volum av Sebastian, men den er litt stiv på håret mitt + at jeg begynner å klø litt av den. Nå håper jeg at noen har et par vidunderprodukt til meg. Eller hvertfall et produkt som gjør at jeg kan få et fettfri hår i et par timer til. Håper på det:)
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #2 Skrevet 22. mars 2006 Jeg tror jeg er ganske lik deg i både hud og hår faktisk. Det jeg har funnet ut er at jo mer jeg styrer jo verre blir det. I det siste har jeg gitt litt 'blaffen'. Og huden min har blitt mye bedre. For tiden bruker jeg loreal happyderm rense mousse, rosa flaske jeg har kjøpt på dagligvaren, dag + kveld. Renser ansiktet to ganger noen kvelder. Om kvelden har jeg sluttet bruke fuktighetskrem, et prøveprosjekt som fungere for meg. Huden min er også tørr, men produserer samtidig mye fett, og da behøver jeg ikke krem om natten, huden har godt av å lufte seg litt. Om dagen bruker jeg loreal wrinkle decrase dagkrem, en blå/lilla boks, kjøpt på vita tror jeg. EN gang i uken eller annenhver uke legger jeg på en ansiktsmaske eller bruker en skrubbkrem. ER veldig fornøy med grønn leire maske. I håret bruker jeg i dag shampo fra loreal, den røde for farget hår. jeg vasker håret hver dag, men det blir ikke fett i løpet av en dag. Tar innimellom en hårkur med olivenolje. Dette er hva jeg har funnet ut funker best for meg. Og jeg har prøvd uttallige renseprodukter til ansiktet. Og jo mer jeg tester og prøver, jo verre blir det. Gir man litt blaffen, ikke piller med henda, så blir huden mye bedre ganske fort. Samt drikke mye vann. Cola slår ofte feil ut på meg. Bruker veldig billige produter nå, men det er pga dårlig råd, men så lenge det virker så hva så? Hender jeg bruker frisør shampo i perioder, da disse ofte gjør litt mer for håret, frisøren vet som oftest hva som passer ditt hår best. Men jeg sa jeg brukte olivenolje iblandt, og da sa frisøren min at slike naturprodukter var noe av det beste. Så ting skal ikke være så avansert, det enkle er ofte best Jeg er 24 år, og har slitt med uren hud siden jeg var 14.. Clerasil var noe av det verste jeg prøvde!!! Man må bare prøve seg frem egentlig, ingen hudtyper er like. MEn det enkle er ofte det beste, og huden trenger tid og ro til å venne seg til et produkt. Nytter ikke å skrubbe vekk kviser, da blir det bare verre. Lykke til, bare noen tips som funker for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå