Gå til innhold

Er det egentlig sunnere å røyke ren tobakk?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har to "skorsteiner" på snart 70 år i familien som har røyket hele livet, og de har nå begynt å røyke sigaretter som består av ren tobakk, slik at de slipper giftstoffene (sier de)

De forteller meg at en lege på facebook har sagt at det er bedre å trekke ren tobakksrøyk i lungene enn vanlige sigaretter.

Lungene deres er så innrøyket allerede så det spiller vel ingen rolle hva de røyker lenger, men greit å vite om dette stemmer.

Endret av Tough cookie
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Tough cookie skrev (1 minutt siden):

Jeg har to "skorsteiner" på snart 70 år i familien som har røyket hele livet, og de har nå begynt å røyke sigaretter som består av ren tobakk, slik at de slipper giftstoffene (sier de)

De forteller meg at en lege på facebook har sagt at det er bedre å trekke ren tobakksrøyk i lungene enn vanlige sigaretter.

Lungene deres er så innrøyket allerede så det spiller vel ingen rolle hva de røyker lenger, men greit å vite om dette stemmer.

Du får lære dem litt om kildekritikk…

"gammel dame vond og vende" sier min mor… mulig du ikke kommer noe vei. 

Anonymkode: e4635...8ce

• Liker 1
Skrevet (endret)

"Sunnere" var vel et dristig ordvalg her . . . 😁

Men mindre av forskjellige stoffer i røyken må vel være en fordel . . 

Endret av senior
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Tough cookie skrev (7 minutter siden):

I sigaretter er det jo tilsatt endel dritt så ikke utenkelig men det forutsetter sikkert ren tobakk ikke typ petterrøds 3 e.l 

Anonymkode: 640d2...e3b

Skrevet

Man reduserer antallet skadelige stoffer man får i seg, så det hjelper nok littegrann. Men man får tak i ren tobakk altså? Det var ikke mulig da jeg røykte.

Skrevet
Maia70 skrev (11 timer siden):

Man reduserer antallet skadelige stoffer man får i seg, så det hjelper nok littegrann. Men man får tak i ren tobakk altså? Det var ikke mulig da jeg røykte.

Jeg tror de kjøper det på litt større matvareforretninger, eller i en tobakksforretning.

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...