AnonymBruker Skrevet 10. juli #1 Skrevet 10. juli Hadde en rar opplevelse hos dyrlegen i dag. Bestilte time online i går, stod at det var 30 min hos veterinær. Kom inn på timen i dag, viser seg at hun er bare siste års dyrlegestudent med en midlertidig lisens til å jobbe. Er dette ok?? Burde det ikke vært informert i forkant enten via tlf eller på online booking systemet? Eller noe rabatt i prisen siden hun kun er student? Jeg betalte full pris. Selve timen gikk ok, men hun virket noe usikker og kunne ikke svare ordentlig på alle spørsmål. Burde jeg sende melding til kontoret å fortelle at jeg reagerte på hele situasjonen? Hva ville dere på kg gjort? Ville du ansett en student som trygg nok for din pels baby? Stolt på de medisinene rådene eller ville du vært skeptisk? Anonymkode: 5d980...707
AnonymBruker Skrevet 10. juli #2 Skrevet 10. juli Det er ikke uvanlig at de får jobbe som du skriver her når de er siste års studenter. Samme gjelder medisin studenter, får jobbe på lisens. Heter veterinær student Anonymkode: 80d39...2cf 7 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli #3 Skrevet 10. juli Dyrlegen vi bruker har nå vg1 og vg2 studenter fra landbruks skolen. Som tar eks vekt, høyde, klo stell, pels stell , osv så tar dyrlegen det ho må som studentene ikke kan enda Anonymkode: f5482...d1d
AnonymBruker Skrevet 10. juli #4 Skrevet 10. juli De burde ha opplyst om det, men ser ingen grunn til at man skal måtte betale halv pris eller noe... Gjorde hun ikke jobben sin? Hvis hun hadde vært så usikker at hun ikke kunne å gjennomført jobben forsvarlig alene, så er det utdannede veterinærer der som bistår. Anonymkode: 9e9db...cd5 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli #5 Skrevet 10. juli Har møtt flere flinke veterinærstudenter. Det var for eksempel en student som oppdaget at hunden vår hadde en bilyd på hjertet, som gjorde at vi oppsøkte hjertespesialist. Hvorvidt jeg hadde stolt på en student eller ikke avhenger av hvor komplisert sak det er snakk om, men man blir jo henvist videre om det skulle være noe er min erfaring. Har møtt veterinærer som har jobbet i flere år på smådyrsklinikk uten at det virker som om de har verken interesse for eller peiling på hund, så det varierer en del uansett syns jeg. Anonymkode: 6e76d...bcc 4
Sofiei Skrevet 10. juli #6 Skrevet 10. juli Jeg hadde syntes det var noe ugreit å ikke få opplyst om dette i forkant, slik at jeg selv kunne velge om jeg ville ha timen med denne personen. Med mindre jeg var der for typ vaksiner og sånt som er rutine. Jeg skjønner at de må få erfaringer, men jeg hadde ikke følt meg ivaretatt om jeg kom dit med noe mer komplisert, og h*n ikke kunne svare greit for seg, og virket usikker i rollen. Veterinærtjenester er såpass dyrt at jeg vil ha valuta for pengene. Og ikke minst, best mulig hjelp for hunden min. 1 1
Hatsumomo Skrevet 10. juli #7 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (48 minutter siden): k, men hun virket noe usikker og kunne ikke svare ordentlig på alle spørsmål. Nope, hadde ikke vært fornøyd. Ville gått tilbake og krevd vanlig veterinær eller gått et annet sted. 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #8 Skrevet 10. juli De har midlertidig lisens. De jobber under en veterinær som har autorisasjon, som trår til om det er nødvendig. Helt vanlig å betale full pris for dette. Men hvis studenten med midlertidig lisens bruker ekstra tid (for eksempel 45 minutters konsultasjon i stedet for 30 minutter, som hadde vært vanlig for den prosedyren) pga hen er uerfaren, bør man betale for 30 minutter. Hilsen veterinær Anonymkode: 3f0f6...eb7 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli #10 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Dyrlegen vi bruker har nå vg1 og vg2 studenter fra landbruks skolen. Som tar eks vekt, høyde, klo stell, pels stell , osv så tar dyrlegen det ho må som studentene ikke kan enda Anonymkode: f5482...d1d Det blir ikke det samme. Anonymkode: 216f3...b5d 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #11 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dyrlegen vi bruker har nå vg1 og vg2 studenter fra landbruks skolen. Som tar eks vekt, høyde, klo stell, pels stell , osv så tar dyrlegen det ho må som studentene ikke kan enda Anonymkode: f5482...d1d Ikke det som skjedde her, studenten gjorde alt. Ingen andre som gjorde noe. Anonymkode: 5d980...707
AnonymBruker Skrevet 10. juli #12 Skrevet 10. juli Sofiei skrev (2 timer siden): Jeg hadde syntes det var noe ugreit å ikke få opplyst om dette i forkant, slik at jeg selv kunne velge om jeg ville ha timen med denne personen. Med mindre jeg var der for typ vaksiner og sånt som er rutine. Jeg skjønner at de må få erfaringer, men jeg hadde ikke følt meg ivaretatt om jeg kom dit med noe mer komplisert, og h*n ikke kunne svare greit for seg, og virket usikker i rollen. Veterinærtjenester er såpass dyrt at jeg vil ha valuta for pengene. Og ikke minst, best mulig hjelp for hunden min. Er akkurat det, forstår ikke hvorfor jeg ikke fikk beskjed i forkant av timen. Eller om det hadde vært en ekte dyrlege som overså hele timen og kunne hoppe inn på spørsmål hvor studenten var usikker. Det ville vært helt greit for meg. Sånn som det ble i dag ble hele situasjonen litt utrygg følte jeg selv om studenten absolutt gjorde det beste hun kunne. Anonymkode: 5d980...707 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli #13 Skrevet 10. juli Helt vanlig. Like vanlig som å treffe på en medisinstudent på legevakta eller som fastlege Anonymkode: 0a533...e04 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli #14 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): De har midlertidig lisens. De jobber under en veterinær som har autorisasjon, som trår til om det er nødvendig. Helt vanlig å betale full pris for dette. Men hvis studenten med midlertidig lisens bruker ekstra tid (for eksempel 45 minutters konsultasjon i stedet for 30 minutter, som hadde vært vanlig for den prosedyren) pga hen er uerfaren, bør man betale for 30 minutter. Hilsen veterinær Anonymkode: 3f0f6...eb7 Okay☺️. Kunne jeg nektet å ha henne og krevd en vanlig dyrlege istedenfor? Hvis en vanlig dyrlege likevel er på jobb? Sårstell gikk fint- vi snakker sår på hale mest sannsynlig etter bitt, men hun kunne ikke utelukke om halen er brekt eller ikke uten bilder, men på samme tid mente hun at jeg ikke behøver noe røntgen. Endte bare opp forvirret. I tillegg er det noen små mørke flekker på snute som jeg er bekymret for, kan være ufarlige pigmentflekker sa hun, men nevnte også mulighet for hudkreft og biopsi. Anonymkode: 5d980...707
AnonymBruker Skrevet 10. juli #15 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har møtt flere flinke veterinærstudenter. Det var for eksempel en student som oppdaget at hunden vår hadde en bilyd på hjertet, som gjorde at vi oppsøkte hjertespesialist. Hvorvidt jeg hadde stolt på en student eller ikke avhenger av hvor komplisert sak det er snakk om, men man blir jo henvist videre om det skulle være noe er min erfaring. Har møtt veterinærer som har jobbet i flere år på smådyrsklinikk uten at det virker som om de har verken interesse for eller peiling på hund, så det varierer en del uansett syns jeg. Anonymkode: 6e76d...bcc Sant, du har et godt poeng der veldig fint at hen fikk reddet hunden din🥰🙂! Møt på mange leger og helsepersonell i mitt liv med masse erfaring og alder på sin side, men de behøver ikke være flinke eller snille. En av mine beste leger var faktisk vært en turnuslege som var nesten ferdig utdannet, hun var virkelig 10 av 10. Desverre måtte hun på praksis på sykehus så jeg kunne ikke fortsette å ha henne. Anonymkode: 5d980...707
AnonymBruker Skrevet 11. juli #16 Skrevet 11. juli Hvis du ikke vil havne i slike situasjoner ringer du og sier at du vil ha en time med en bestemt veterinær. Anonymkode: b8a4d...43f 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #17 Skrevet 12. juli Jeg er sykepleier og slik er det på sykehus også. Medisinstudenter som har pasienter helt alene. Pasientene må uansett betale full pris. De får jo samme behandlingen. Anonymkode: a78e9...794 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #18 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (På 11.7.2025 den 0.02): Okay☺️. Kunne jeg nektet å ha henne og krevd en vanlig dyrlege istedenfor? Hvis en vanlig dyrlege likevel er på jobb? Sårstell gikk fint- vi snakker sår på hale mest sannsynlig etter bitt, men hun kunne ikke utelukke om halen er brekt eller ikke uten bilder, men på samme tid mente hun at jeg ikke behøver noe røntgen. Endte bare opp forvirret. I tillegg er det noen små mørke flekker på snute som jeg er bekymret for, kan være ufarlige pigmentflekker sa hun, men nevnte også mulighet for hudkreft og biopsi. Anonymkode: 5d980...707 Det er ikke sikkert den andre dyrlegen hadde hatt tid til å ta deg helt over som pasient, sannsynligvis er begge fullbooket. Men du kunne bedt om at den andre dyrlegen tok en titt. Jeg kan ikke uttale meg om det faglige i selve konsultasjonen og hva som burde eller ikke burde vært gjort, jeg var ikke der. Anonymkode: 3f0f6...eb7
AnonymBruker Skrevet 12. juli #19 Skrevet 12. juli Og forresten: Hvis den spesifikke årsaken til at du er inne er sårstell, så er det lurt å holde seg til det, og ikke blande inn prikker på snuten eller her eller der i tillegg. I alle fall ikke hvis du forventer en faktisk utredning av dette problemet (hvis det er et problem). Da kan hen ikke si så mye annet enn det du ble fortalt. Det er litt som når de kommer inn med hunden som halter, og så har de «forresten» med seg undulaten «som er slitt slapp» også i bilen, og om vi kan se på den også, «når vi først er hos dyrlegen». Anonymkode: 3f0f6...eb7 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #20 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og forresten: Hvis den spesifikke årsaken til at du er inne er sårstell, så er det lurt å holde seg til det, og ikke blande inn prikker på snuten eller her eller der i tillegg. I alle fall ikke hvis du forventer en faktisk utredning av dette problemet (hvis det er et problem). Da kan hen ikke si så mye annet enn det du ble fortalt. Det er litt som når de kommer inn med hunden som halter, og så har de «forresten» med seg undulaten «som er slitt slapp» også i bilen, og om vi kan se på den også, «når vi først er hos dyrlegen». Anonymkode: 3f0f6...eb7 Det forstår jeg og var kanskje litt dumt, men vi hadde 30 min så var tid til begge deler❤️ Hun gjorde uansett en full sjekk på hele dyret (blant annet lytte på hjerte og sjekk av tenner) uten at jeg spurte om det, men det er vanlig policy tror jeg? Har opplevd det hos en ekte dyrlege før, at full sjekk blir utført selv om jeg kommer for en spesifikk ting. Var smerter i halen jeg egentlig kom for og hun fant et sår. Sånn sett var hun jo flink, jeg ble bare litt utrygg når hun ikke kunne gi meg ordentlig svar om røntgen/brekt eller ikke. Når det gjelder flekker på snuten har jeg bekymret meg for det lenge, men har ikke fått susa meg til å bestille time. Så når vi først var der og jeg har en halvtime spør jeg selvsagt om det🥰. Har uansett bestemt meg å ringe på mandag å få en ekte dyrlege til å lese gjennom journalen. Føler det er ok å spørre om når ting ble som det ble. Anonymkode: 5d980...707 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå