Gå til innhold

Tips til hvordan få i pusen tablett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøvd å knuse den, og ha den i all slags god mat ; kjøtdeig, smøreost, leverpostei...men slikker bare litt og går forbi. Prøvd å gi den hel, men det går ikke...hvilket triks har du? :) 

Anonymkode: 02317...5b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også en katt det var vanskelig å gi pille til. Jeg pakket den noen ganger inn i geitost, men tilslutt så luktet hun når det var pille inni geitosten å da ville hun ikke ha den. 

Det jeg også gjorde var å kjøpe sånn kattegoderi på kiwi som heter partymix og en liten boks med pate, gourmet tror jeg den het. De elsket hun. Så plukket jeg ut bitene i partymixposen som var stjerneformet med et lite hull i. Jeg tok så en skarp kniv som jeg stakk inni hullet og gnikket kniven rundt i hullet så hullet ble større. Så puttet jeg litt pate i hullet som fungerte som "lim", også puttet jeg pillen i hullet også smørte litt mer pate på toppen av pillen. Dette fungerte for min katt, å jeg lover deg jeg hadde prøvd ALT!

Anonymkode: 10ae5...667

Skrevet

Om tabletten er stor, så deler jeg den i 2. Ingen av mine puser har spist mat hvor der er blandet inn medisiner. Det ble den brutale måten. Ha pus på fanget, hold godt fast, og trykk medisinen ned i halsen. Ikke slipp den i munnen, da spytter de den ut. Høres brutalt ut, men det er bedre enn å ikke få medisiner i dyret så det kan bli frisk. 

I dag finnes flere medisiner i flytende form. Tar det opp i nøye oppmålt sprøyte og trykker det inn i munnen mot svelget. Jeg foretrekker dette i dag. I tillegg finnes det markkur og forebygging mot flått i dråpeform som føres rett på huden, ikke i pelsen, men huden. Det koster kanskje litt mer enn tabletter, men gir mindre stress for katter og eier. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker flytende godis. Liquid snacks fra VitaKraft. Kjøper på Rusta eller Europris. Knuser tabletter og blander i hånda med en liten dæsj flytende godis. 

Har tre katter, en går på kortison hele sommeren, en annen var syk i lang tid og måtte ha kortison daglig i ett halvt år, sistemann har vært i slosskamp flere ganger og måtte gå på antibiotika og smertestillende. Funker like bra hver gang med flytende godis! Så bra at de kommer løpende når jeg finner frem tabelett-knuseren 😅

Anonymkode: bb617...934

AnonymBruker
Skrevet

Royal Canin har "Pill Assist". En snacks som du legger tabletten inni og lukker igjen. Det funket her i hus når alle andre triks var gjennomskuet.

Anonymkode: bd19b...74f

AnonymBruker
Skrevet

Sett katten mellom bena dine (ryggen mot deg, så du kan få tan i hodet)

Kos og gi snacks den liker, så tar du en finger mellom tennene og får den til å gape, putt tabletten langt bak i hansen, lukk munnen og masser halsen (da svelger de automatisk) 

Gi mer snacks ;)

Anonymkode: 4db8b...f1f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...