AnonymBruker Skrevet 10. juli #1 Skrevet 10. juli Prøvd å knuse den, og ha den i all slags god mat ; kjøtdeig, smøreost, leverpostei...men slikker bare litt og går forbi. Prøvd å gi den hel, men det går ikke...hvilket triks har du? Anonymkode: 02317...5b0
AnonymBruker Skrevet 10. juli #2 Skrevet 10. juli Jeg hadde også en katt det var vanskelig å gi pille til. Jeg pakket den noen ganger inn i geitost, men tilslutt så luktet hun når det var pille inni geitosten å da ville hun ikke ha den. Det jeg også gjorde var å kjøpe sånn kattegoderi på kiwi som heter partymix og en liten boks med pate, gourmet tror jeg den het. De elsket hun. Så plukket jeg ut bitene i partymixposen som var stjerneformet med et lite hull i. Jeg tok så en skarp kniv som jeg stakk inni hullet og gnikket kniven rundt i hullet så hullet ble større. Så puttet jeg litt pate i hullet som fungerte som "lim", også puttet jeg pillen i hullet også smørte litt mer pate på toppen av pillen. Dette fungerte for min katt, å jeg lover deg jeg hadde prøvd ALT! Anonymkode: 10ae5...667
Helene Skrevet 10. juli #3 Skrevet 10. juli Om tabletten er stor, så deler jeg den i 2. Ingen av mine puser har spist mat hvor der er blandet inn medisiner. Det ble den brutale måten. Ha pus på fanget, hold godt fast, og trykk medisinen ned i halsen. Ikke slipp den i munnen, da spytter de den ut. Høres brutalt ut, men det er bedre enn å ikke få medisiner i dyret så det kan bli frisk. I dag finnes flere medisiner i flytende form. Tar det opp i nøye oppmålt sprøyte og trykker det inn i munnen mot svelget. Jeg foretrekker dette i dag. I tillegg finnes det markkur og forebygging mot flått i dråpeform som føres rett på huden, ikke i pelsen, men huden. Det koster kanskje litt mer enn tabletter, men gir mindre stress for katter og eier.
AnonymBruker Skrevet 10. juli #4 Skrevet 10. juli Jeg bruker flytende godis. Liquid snacks fra VitaKraft. Kjøper på Rusta eller Europris. Knuser tabletter og blander i hånda med en liten dæsj flytende godis. Har tre katter, en går på kortison hele sommeren, en annen var syk i lang tid og måtte ha kortison daglig i ett halvt år, sistemann har vært i slosskamp flere ganger og måtte gå på antibiotika og smertestillende. Funker like bra hver gang med flytende godis! Så bra at de kommer løpende når jeg finner frem tabelett-knuseren 😅 Anonymkode: bb617...934
AnonymBruker Skrevet 10. juli #5 Skrevet 10. juli Royal Canin har "Pill Assist". En snacks som du legger tabletten inni og lukker igjen. Det funket her i hus når alle andre triks var gjennomskuet. Anonymkode: bd19b...74f
AnonymBruker Skrevet 10. juli #6 Skrevet 10. juli Sett katten mellom bena dine (ryggen mot deg, så du kan få tan i hodet) Kos og gi snacks den liker, så tar du en finger mellom tennene og får den til å gape, putt tabletten langt bak i hansen, lukk munnen og masser halsen (da svelger de automatisk) Gi mer snacks Anonymkode: 4db8b...f1f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå