male32 Skrevet 10. juli 2025 #1 Skrevet 10. juli 2025 Hei Jeg er tidligere diagnotisert autisme, men etter en ny utredning ble diagnosen fjernet. Jeg ønsket å bli utredet for ADHD, men det ble ikke gjort. Jeg er ikke enig i vurderingene som ble gjort, jeg vet selv at jeg har autisme, og flere psykologer jeg har snakket med ser på meg at jeg har autisme. Jeg tror også jeg har ADHD. Jeg sliter veldig med konsentrasjonen. Jeg klarer ikke å holde på med ting jeg ikke interesserer meg for, blir veldig fort lei og sliten. Jeg sliter veldig med å lese ting, skal jeg for eks lese en oppskrift, må jeg lese den mange ganger. Men jeg klarer aldri å huske hva som står. Er som jeg glemmer alt med det samme. Også når jeg ser filmer eller serier, faller jeg hele tiden ut av handlingen. Klarer liksom ikke å følge med. Begynner hele tiden å tenke på andre ting. Også når andre snakker til meg og forteller meg noe så faller jeg ganske fort ut og får ikke med meg hva de sier. Alle sier at jeg har veldig god hukommelse og imponert over hvor godt jeg husker. Jeg husker at jeg hadde store problemer som barn å gjøre lekser på skolen. Lese og forstå historie/samfunnsfag og lignende. Fikk veldig dårlige karakterer på prøver og tester pga dette.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2025 #2 Skrevet 10. juli 2025 Det går ikke an å avgjøre om det er ADHD i forhold til det du skriver her, det kan også være stress pga autisme. Men, det er ikke uvanlig å være på autismespekteret og ha ADHD i tillegg, så det er lurt å få det utredet. Anonymkode: 0551d...48f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå