AnonymBruker Skrevet 10. juli #1 Skrevet 10. juli Inspirert av en annen tråd om bmi. Nå spør jeg dere som trener styrke og er godt trent. Hvilken bmi føler dere at er passe? Jeg har gått ned i vekt og har bmi på 24 nå. Jeg vil trene styrke og holde vekten nå, men kanskje vil jeg ned noen kilo til. Anonymkode: 99860...52c 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #2 Skrevet 10. juli BMI er bare tull på individnivå. Tar heller en kikk i speilet. Anonymkode: a1270...80e 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #3 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (29 minutter siden): BMI er bare tull på individnivå. Tar heller en kikk i speilet. Anonymkode: a1270...80e Men når BMI i befolkningen øker, så kan det bety at mange flere har begynt med styrketrening ! Anonymkode: 3039f...a40
Summeer Skrevet 10. juli #4 Skrevet 10. juli (endret) Jeg er jente. Jeg hadde bmi på 24 og fettprosent på 12% da jeg var veldig godt trent. Da fikk jeg beskjed av legen om å legge på meg mer fett siden man er på vippen til å miste mensen og utvikle benskjørhet og litt annen snacks om man er så lav i fettprosent over tid. Nå har jeg samme bmi, men er dårligere trent og høyere fettprosent. bmi er en dårlig målestokk. Ideelt sett skulle jeg veid rundt 4kg mindre mtp bmi da jeg var på det best trente, og brukte 25" i livet på buksene mine. Nå kan jeg være enig i at jeg fint kan ta av 4kg, men det er mye bedre om jeg heller omdanner 4kg fett til muskler tenker jeg da 😉 Endret 11. juli av Summeer 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli #5 Skrevet 10. juli Ja, jeg tenker det samme. Jeg kunne ha gått ned 4 kg til, men vil heller trene styrke og se om vekten jeg har nå blir passe med muskler. Anonymkode: 99860...52c
AnonymBruker Skrevet 11. juli #6 Skrevet 11. juli Jeg hadde bmi på 20, begynte å trene mye styrke og ble kjempesterk! Bmi økte til 22,5. Man må ikke være overvektig for å ha mye muskler😉 Anonymkode: 2e3d7...b1b 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #7 Skrevet 12. juli Jeg bruker samme klær nå som for 10 kilo siden Jeg er derimot mye sterkere og mer fit nå. BMI er en elendig målestokk om man trener styrke Anonymkode: e6c64...e51 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #8 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (På 10.7.2025 den 20.20): Men når BMI i befolkningen øker, så kan det bety at mange flere har begynt med styrketrening ! Anonymkode: 3039f...a40 😂😂😂 statistikk er et artig fag! Anonymkode: 2e159...0be
AnonymBruker Skrevet 12. juli #9 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (På 10.7.2025 den 20.20): Men når BMI i befolkningen øker, så kan det bety at mange flere har begynt med styrketrening ! Anonymkode: 3039f...a40 Eeeh… har du sett deg rundt siste årene? Det er ikke fordi det vandrer rundt så mange definerte muskelberg at BMI’en øker i befolkningen altså. 99 % av de som sier de har høy BMI fordi de trener har også svært godt med polstring over disse musklene ( @Summeer er opplagt et unntak her, med BMI på 24 og fettprosent på bare 12). Jeg trener mye, har godt definerte muskler (har ikke målt fettprosent) og trives best på BMI 19,5-20. Anonymkode: 87585...9a9 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #10 Skrevet 12. juli Jeg ligger som regel mellom 23-24 og trives veldig godt der. Det gjør kroppen min også. Vekta mi har vært 60 kilo de siste 10 årene, så og si uansett hvordan jeg har sett ut, og hva jeg har spist og gjort. Har variert med maks to kilo opp eller ned de få gangene jeg har vært på vekta. Sist jeg forsøkte meg på å gå ned litt forsvant mensen etter 5 kg, og kom ikke tilbake før jeg gikk opp igjen. Det har skjedd to ganger. Første gangen kom jeg ned på BMI 20 og da var mensen borte i et år. Anonymkode: cfcf8...1a5 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #11 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (På 12.7.2025 den 11.03): Jeg ligger som regel mellom 23-24 og trives veldig godt der. Det gjør kroppen min også. Vekta mi har vært 60 kilo de siste 10 årene, så og si uansett hvordan jeg har sett ut, og hva jeg har spist og gjort. Har variert med maks to kilo opp eller ned de få gangene jeg har vært på vekta. Sist jeg forsøkte meg på å gå ned litt forsvant mensen etter 5 kg, og kom ikke tilbake før jeg gikk opp igjen. Det har skjedd to ganger. Første gangen kom jeg ned på BMI 20 og da var mensen borte i et år. Anonymkode: cfcf8...1a5 Gikk du raskt ned i vekt da mensen forsvant, eller er det kroppen som sier ifra at vekten blir for lav? Anonymkode: 99860...52c
AnonymBruker Skrevet 16. juli #12 Skrevet 16. juli Jeg har BMI rett under 19, men godt definerte muskler og er nokså sterk! Anonymkode: 1b960...27f
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:14 #13 Skrevet søndag kl 09:14 Jeg har bmi på 27 og er klassifisert overvekt, men ønsker bmi som normal vektig. Anonymkode: b0622...d9b
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:24 #14 Skrevet søndag kl 09:24 Dame, ser best ut rundt 24-25. Får innhult ansikt om jeg har mindre fett. Anonymkode: fea89...a40
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:36 #15 Skrevet søndag kl 09:36 Har godt definerte muskler, og bmi på 19,5. Går jeg lavere enn 19, mister jeg mensen. Anonymkode: 795c6...ff6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå