AnonymBruker Skrevet 10. juli #1 Skrevet 10. juli Hei, I jobben min så jobber vi litt på tvers av avdelinger til tider. Jeg jobber administrativt og han jobber « på gulvet ». Dem siste månedene har han hjulpet til på vår avdeling. Det er ikke slik at vi jobber på samme sted, jeg bare den som ringer for å spørre om han kan jobbe og setter han opp. Vi har siste måneden snakket litt løst og fast på telefon. Han har benyttet sjansen når jeg har ringt han å spurt litt om meg, hva jeg liker osv. Han har lagt meg til på snap, og det hintes litt til flørting tror jeg. Men dette er jeg så dårlig på. Han er noen år eldre enn meg. Jeg vil si han er flørtete. Jeg flørter nok litt tilbake men er forsiktig. Kan jeg, i den stillingen jeg er i spørre om han vil møtes? Jeg vil ikke gjøre noe feil. Det vil ikke gå noe utover jobb om ting ikke fungerer. Da jeg til vanlig ikke har noe med han å gjøre. Anonymkode: f2ab9...b11
AnonymBruker Skrevet 10. juli #2 Skrevet 10. juli Nei. Uavhengig av hvordan ting er til vanlig jobber dere på samme sted og har med hverandre å gjøre nå, og står i direkte kontakt i et hierarki hvor du er øverst. Det blir feil på så mange måter. Anonymkode: bbf8b...280 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli #5 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hva er snap? Anonymkode: 65768...f91 Snapchat Anonymkode: f2ab9...b11
AnonymBruker Skrevet 10. juli #6 Skrevet 10. juli Man bør holde seg unna kollegaer. Anonymkode: c8fd2...175
Te- Presten Skrevet 11. juli #7 Skrevet 11. juli Det var veldig vanlig å treffes via jobb før. Jeg er personlig helt uenig i alle som totalt avskriver jobb som arena for voksne folk til å bli kjent med hverandre. Så lenge det foregår pent, rolig og med respekt for hverandre kan man fint treffe noen via jobb. Man tilbringer jo ofte mye tid på jobben og får ofte en god oversikt over personligheten til kollegaer. Og blir det et avslag eller et brudd, bør to voksne mennesker klare å samarbeide og oppholde seg på jobb samtidig. 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli #8 Skrevet 11. juli Selvfølgelig kan du det. Bare dere er profesjonelle på arbeid. Anonymkode: 0c450...ad7 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #9 Skrevet 11. juli Ja, du kan be ham ut. Gjør det! Han blir sikkert glad! Anonymkode: 3c235...c78
AnonymBruker Skrevet 11. juli #10 Skrevet 11. juli Jeg synes ikke det er noe i veien for det. Med mindre det er sånn at det er det er en del av jobben din å bestemme om han skal komme inn på jobb eller ikke. Hvis det er sånn at du har andre alternativer å ringe til når dere trenger hjelp, og det er du som tar den avgjørelsen (eller hvis han tror det), så kan det hende at hans svar vil være påvirket av situasjonen. Eller at andre tror han får tilbudene om jobb på bakgrunn av deres relasjon hvis det skulle utvikle seg. Anonymkode: e3679...a96
AnonymBruker Skrevet 11. juli #11 Skrevet 11. juli Jeg har jobbet i stor bedrift der det ble etablert mange par. Jobb er en naturlig arena for å treffe partner. I et tilfelle måtte ene flyttes til annen avdeling, på grunn av retningslinjene, men et par kunne også fortsatt jobbe på samme avdeling, fordi deres funksjoner ikke krysser. Par på tvers av avdelingene er helt greit, så lenge ene ikke har noen kontrollfunksjoner angående den andre. I min bedrift hadde dette gått fint, men det er mulig du ikke lenger kunne benytte ham til oppgavene som du ble kjent med ham gjennom. I vår bedrift ble hvert tilfelle vurdert etter aktuell situasjon for akkurat de to. Der ene måtte bytte stilling ble ene midlertidig flyttet til annen stilling (utlånt liksom), og fungerte så bra der at han etterhvert fikk fast stilling der. Anonymkode: d0465...168
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå