Gå til innhold

Er jeg sær som ikke vil bo hjemme hos andre barnefamilier i ferien?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann har et ønske om å at vi til neste års sommerferie besøker et vennepar av ham som bor i USA. Vi har to døtre som vil være hhv 4 og 8 år da. Venneparet har to sønner som er litt eldre. Jeg vil gjerne tilbringe tid sammen med dem, men er lite lysten på på bo hjemme hos dem slik min mann foreslår. Ser for meg at det blir masse styr og herjing med unger og jeg hater generelt å bo/overnatte hjemme hos andre der alt er på deres premisser, spise det de spiser, stå opp /gå til sengs når de gjør det , null mulighet for noe egentid osv. Jeg går ofte til sengs i 21-tiden fordi jeg er så sliten, orker ikke drikke alkohol heller nå som jeg har barn og må tidlig opp hver dag. 

Er jeg sær og rar pga dette? Føler det hadde vært så mye bedre for oss alle å bo på hotell eller airbnb 

Anonymkode: 44d21...3bd

• Liker 16
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du er sær. Kan ikke fordra å bo hos andre når vi er og reiser, av nettopp de grunner du nevner. Så vi bor heller på hotell når vi reiser for å besøke noen. Enkelte reagerer på dette, men det får de bare gjøre. 

Anonymkode: f19cb...14c

• Liker 20
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg syns du er virkelig sær og rar på grunn av dette. Men drar dere først helt til USA, kan dere vel være litt hos dem, og litt alene i en annen by og bo på hotell/airbnb? 

Anonymkode: ebb6c...a63

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja. Jeg syns du er virkelig sær og rar på grunn av dette. Men drar dere først helt til USA, kan dere vel være litt hos dem, og litt alene i en annen by og bo på hotell/airbnb? 

Anonymkode: ebb6c...a63

Skal sies at de venneparet besøkte oss tok de inn på hotell, selv om vi bor sentralt. De bor til sammenligning ganske usentralt i forhold til byer og steder som vil være aktuelle å se. F.eks er det 7 timers kjøring fra New York. Min mann mener dette er uproblematisk om vi starter dagen tidlig. Vår eldste datter er mye bilsyk og hater generelt kjøre bil lenge, dette har jeg også tatt med i vurderingen. 

ts

• Liker 2
Skrevet

På generell grunnlag skjønner jeg deg. Akkurat her, hvor dere reiser langt for å treffe kjente, ville jeg likvel som mannen heller bodd hos dem og kunne tilbringe tid sammen på kveldene når barna har lagt selv, heller enn å måtte sitte på hotellrommet. Med mindre dere må sove på stua, kan du vel fortsatt legge deg og stå opp når du vil. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De bor til sammenligning ganske usentralt i forhold til byer og steder som vil være aktuelle å se. F.eks er det 7 timers kjøring fra New York.

Men må dere til New York? Det virker som om du snakker om to forskjellige turer her - er poenget besøke venner der de bor eller å se USA?

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (3 minutter siden):

På generell grunnlag skjønner jeg deg. Akkurat her, hvor dere reiser langt for å treffe kjente, ville jeg likvel som mannen heller bodd hos dem og kunne tilbringe tid sammen på kveldene når barna har lagt selv, heller enn å måtte sitte på hotellrommet. Med mindre dere må sove på stua, kan du vel fortsatt legge deg og stå opp når du vil. 

Men må dere til New York? Det virker som om du snakker om to forskjellige turer her - er poenget besøke venner der de bor eller å se USA?

Litt klønete formulert av meg. Turen er for å se litt ulike steder, men også i løpet av tiden vi er der besøke de. Mannen har derimot vridd det til å bli at vi skal være kun hos dem hele tiden. Ønsker å spare penger på hotellutgifter.

AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (7 minutter siden):

Det vil være meningsløst for meg å sitte i en forstad langt ute «i gokk» uten å få sett noen severdigheter ja. Derfor vil jeg heller bo sentralt og vi har råd til det. 

• Liker 5
Skrevet

Men da høres det jo ut til at problemstillingen deres er at dere først og framst må bli enige om hva slags tur, mål og destinasjoner dere egentlig ønsker, ikke bo hos venner vs bo på hotell.

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du er sær/rar og skjønner deg godt. Er selv ikke noe fan av å bo hjemme til folk.

Anonymkode: 3b5ca...e33

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Husk at det også er en opplevelse i seg selv, spesielt for barna, å få bo hjemme hos noen i et fremmed land. Jeg har selv svært positive minner fra barndommen, hvor vi gjorde det i nettopp USA. Det er absolutt ikke alle forunt.

Endret av Traktor
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Traktor skrev (13 minutter siden):

Husk at det også er en opplevelse å seg selv, spesielt for barna, å få bo hjemme hos noen i et fremmed land. Jeg har selv svært positive minner fra barndommen, hvor vi gjorde det i nettopp USA. Det er absolutt ikke alle forunt.

Ser den, absolutt. 
Men ulempen er at jeg føler jeg kommer til å bli helt utslitt av å bo sånn.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri gjort det. Eg liker privatliv.

Anonymkode: d7c2c...94d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nekter å bo hos andre enn foreldra mine 😅

Bo hos andre er pyton.

Hotell, uten tvil!

Anonymkode: e2f6d...5e8

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her burde det være mulig å inngå et kompromiss. Hvor lang er turen? Et par netter hos dem burde gå an tenker jeg, så får mannen viljen sin litt. Men å pendle derfra til alle severdigheter hele turen høres helt urealistisk ut, så resten av turen hadde jeg krevd annen overnatting. 

Anonymkode: 59ac6...d69

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med #14, start eller avslutt turen hos venneparet er par dager og bruk resten av tiden på å reise litt rundt. Det er jo ganske dumt å bruke masse penger på å reise til USA bare for å bo usentralt til og ev. kaste bort mye reisetid på å ha det som base, alt. ikke få sett noe. Ikke sikkert de er supergira på et besøk som ikke har vett til å dra heller, selv om de kanskje sier at dere bare må bo der.

Anonymkode: 397df...ce0

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg liker ikke å bo med noen andre når jeg reiser nei. Jeg har behov til å trekke meg tilbake. Hvis ikke så får jeg nesten litt panikk anfall. Jeg klarer ikke å være sosial hele tiden. Kroppen slår helt av til meg da. Ble ille når jeg ble voksen. Aldri slik når jeg var ung og reiste. 

Anonymkode: a36b7...4f8

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke å slappe av hos andre og forstår det godt, nå er jeg over 50 og tenker at det er ok.

jeg var ikke sånn når jeg var yngre men ser og at vi alle blir særere og mer var på lyder og forstyrrelser med alderen.

jeg tenker at du må være ærlig på at du gjerne vi til USA men at du ikke vil bo hos andre, kanskje et kompromiss går an og at dere kan bo hos dem i noen dager? Hvis poenget med turen er å reise og se ting så må dere vel bo sånn at det er mulig, samtidig så er det kanskje fint å ha noen dager i ro og fred der de bor også?

Anonymkode: 211fe...e2c

• Nyttig 1
Skrevet

Har alltid lagt meg når jeg vil selv om jeg sover hos andre. "Nå er jeg sliten, legger meg nå. God natt". Er ikke det helt vanlig? Det gjør folk som sover hos meg også. Alle har ulikt søvnbehov. Vanlig at vi også handler inn det vi liker å spise og blander det inn sammen med det som blir servert når vi er på besøk

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min mann har et ønske om å at vi til neste års sommerferie besøker et vennepar av ham som bor i USA. Vi har to døtre som vil være hhv 4 og 8 år da. Venneparet har to sønner som er litt eldre. Jeg vil gjerne tilbringe tid sammen med dem, men er lite lysten på på bo hjemme hos dem slik min mann foreslår. Ser for meg at det blir masse styr og herjing med unger og jeg hater generelt å bo/overnatte hjemme hos andre der alt er på deres premisser, spise det de spiser, stå opp /gå til sengs når de gjør det , null mulighet for noe egentid osv. Jeg går ofte til sengs i 21-tiden fordi jeg er så sliten, orker ikke drikke alkohol heller nå som jeg har barn og må tidlig opp hver dag. 

Er jeg sær og rar pga dette? Føler det hadde vært så mye bedre for oss alle å bo på hotell eller airbnb 

Helt klart valgt Airbnb.

Anonymkode: 7adc6...c1e

AnonymBruker
Skrevet
Mymlen skrev (6 minutter siden):

Har alltid lagt meg når jeg vil selv om jeg sover hos andre. "Nå er jeg sliten, legger meg nå. God natt". Er ikke det helt vanlig? Det gjør folk som sover hos meg også. Alle har ulikt søvnbehov. Vanlig at vi også handler inn det vi liker å spise og blander det inn sammen med det som blir servert når vi er på besøk

Det har ikke med at jeg går og legger meg. Det har med å være sosial i så mange timer. Jeg klarer det ikke lenger. 8 timer i døgnet går bra. Men ikke 12 timer. 

Anonymkode: a36b7...4f8

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...