Gå til innhold

Hvor fort kan jeg stanse utleggstrekk og hvordan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk brev i posten idag om at de legger til et stort trekk fra nav ytelsene mine, de trakk sist utbetaling og skjønte ingenting. Ikke fått varsel osv. 

Nå leste jeg beregningen og de har ikke tatt med i beregningen at jeg har barn og sitter igjen uten nok igjen til livsopphold. Så jeg må søke supplerende sosialhjelp hver måned. 

Det er et skjema og ikke blitt lagt til husleie osv 

Jeg finner ingenting inne hos namsmannen hvor jeg kan klage? Jeg vil gjerne få redusert/ stoppet det til neste utbetaling fra nav. 

Hva gjør jeg nå 

Anonymkode: f7f4a...edd

AnonymBruker
Skrevet

I forkant av trekk så får du varsel, du får informasjon om utleggsforretning og du får informasjon om hvilke opplysninger du må sende inn slik at de kan beregne trekk utfra livsoppholdssatser.

Enten så henter du ikke posten din, ikke mottar post på riktig adresse eller du sjekker ikke post i Digipost / Altinn. 

Anonymkode: b8e5c...f88

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Herregud, har de redusert igjen?! Får 500kr ekstra i mnd vi minsteuføre dette året, ikke sett noe til dem enda nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I forkant av trekk så får du varsel, du får informasjon om utleggsforretning og du får informasjon om hvilke opplysninger du må sende inn slik at de kan beregne trekk utfra livsoppholdssatser.

Enten så henter du ikke posten din, ikke mottar post på riktig adresse eller du sjekker ikke post i Digipost / Altinn. 

Har sjekket Altinn/ Digipost og namsmannen.

Første brev jeg mottar om det idag 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har sjekket Altinn/ Digipost og namsmannen.

Første brev jeg mottar om det idag 

Det er ikke første brev. Men første du har sett og åpnet. Uansett. 

Svare på utleggsforretning - Politiet.no

Fyll inn, send inn og ta i tillegg kontakt per telefon i morgen

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke første brev. Men første du har sett og åpnet. Uansett. 

Svare på utleggsforretning - Politiet.no

Fyll inn, send inn og ta i tillegg kontakt per telefon i morgen

Ja men det er ingenting der, har sjekket. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene, dette visste du med en gang du valgte å ikke betale regningene dine! 

Anonymkode: d81a9...96f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig har du fått varsel.

Helt fra den/de du skylder penger sendte deg første purring, har du visst at du ikke har gjort opp for deg.

Anonymkode: e1322...98e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig har du fått varsel.

Helt fra den/de du skylder penger sendte deg første purring, har du visst at du ikke har gjort opp for deg.

Anonymkode: e1322...98e

Det er skatt, men jeg ble enig om nedbetalingsplan tidligere, og så stoppet de pga jeg mistet inntekt, og mottar sykepenger nå så de har laget nytt trekk. Står at det var via namsmannen men jeg ser ingenting inne på den siden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er skatt, men jeg ble enig om nedbetalingsplan tidligere, og så stoppet de pga jeg mistet inntekt, og mottar sykepenger nå så de har laget nytt trekk. Står at det var via namsmannen men jeg ser ingenting inne på den siden.

Hvor lenge var trekket stoppet? Det starter vel opp igjen automatisk dersom man ser du får inntekt, men da bør det i såfall være på samme grunnlag som før stopp. Dvs at det ikke har gått lang tid heller, da det da oftere er endringer.

Om du oppdaget dette tidlig, så har du kanskje mulighet til å endre på trekket før neste utbetaling. Om trekket er åpenbart feil, så skal det være mulig å endre .

Men litt rart å gå opp i inntekt ved sykemelding. Forstår virkelig ikke hvordan denne problemstillingen du beskriver kan oppstå. 

Anonymkode: f1a86...9e1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...