AnonymBruker Skrevet 10. juli #1 Skrevet 10. juli Jeg tok en bussrute i dag som er lang og har mange stopp (40 stopp på ca 2,5 mil) Sjåføren kjørte fort, aggressivt, stoppet brått når han skulle ta på passasjerer, bremset ned like før rundkjøring eller sving og kjørte borti og oppå fortauskanten et par ganger når han skulle svinge inn til busslommer. Når jeg skulle av ringte jeg på 150 meter før busstoppet, men likevel bråstoppet sjåføren så hardt at min sekk som lå i setet ble kastet på gulvet og jeg mistet telefonen min som føk avgårde under setene, så jeg måtte gå ned på alle fire for å plukke opp telefonen under et sete. Slik skal ikke en busstur være, og jeg var helt ør i hodet etter all bremsingen og gassingen. Da jeg gikk av sa jeg kjapt til han at han kjørte veldig fort og aggressivt, og at han måtte roe ned, men fikk ikke noe svar tilbake. Jeg tar mye buss og merker at noen sjåfører fra Midtøsten /Sør-Europa kjører som om de har fanden i hælene, og denne sjåføren var fra Tyrkia eller Midt- Østen. Hadde denne sjåføren hatt oppkjøring i dag hadde han ikke bestått! Anonymkode: cdba5...c16 5 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli #2 Skrevet 10. juli Du må sende klage med rute, klokkeslett og dato til busselskapet. Skriv også at du vil ha skriftlig tilbakemelding. Her har jeg gjort det samme, det ble undersøkelsessak. Bussjåføren skjerpet seg! Han blånektet selvsagt for oppførselen sin, han ble kalt inn til samtale. men da er det i det minste dokumentert. Anonymkode: 400d4...ad4 5 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli #3 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tok en bussrute i dag som er lang og har mange stopp (40 stopp på ca 2,5 mil) Sjåføren kjørte fort, aggressivt, stoppet brått når han skulle ta på passasjerer, bremset ned like før rundkjøring eller sving og kjørte borti og oppå fortauskanten et par ganger når han skulle svinge inn til busslommer. Når jeg skulle av ringte jeg på 150 meter før busstoppet, men likevel bråstoppet sjåføren så hardt at min sekk som lå i setet ble kastet på gulvet og jeg mistet telefonen min som føk avgårde under setene, så jeg måtte gå ned på alle fire for å plukke opp telefonen under et sete. Slik skal ikke en busstur være, og jeg var helt ør i hodet etter all bremsingen og gassingen. Da jeg gikk av sa jeg kjapt til han at han kjørte veldig fort og aggressivt, og at han måtte roe ned, men fikk ikke noe svar tilbake. Jeg tar mye buss og merker at noen sjåfører fra Midtøsten /Sør-Europa kjører som om de har fanden i hælene, og denne sjåføren var fra Tyrkia eller Midt- Østen. Hadde denne sjåføren hatt oppkjøring i dag hadde han ikke bestått! Anonymkode: cdba5...c16 Ja, noen kjører slik, det er ubehagelig og irriterende. Jeg bruker mye buss i byen jeg bor i og omkringliggende kommuner, og opplever mange bussjåfører. Har ikke samme inntrykk som deg at etnisitet spiller en rolle for hvordan de kjører. Det som derimot er felles for de som kjører slik, er at de er menn. Noe om oftere menn i femti+ årene. Aldri opplevd kvinner kjøre slik. Anonymkode: e5f73...be5 1 1
pennyless Skrevet 10. juli #4 Skrevet 10. juli Send klage. En busssjåfør jeg satt på med satt på mobilen hele veien, jeg klikket i vinkel. 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #5 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg tok en bussrute i dag som er lang og har mange stopp (40 stopp på ca 2,5 mil) Sjåføren kjørte fort, aggressivt, stoppet brått når han skulle ta på passasjerer, bremset ned like før rundkjøring eller sving og kjørte borti og oppå fortauskanten et par ganger når han skulle svinge inn til busslommer. Når jeg skulle av ringte jeg på 150 meter før busstoppet, men likevel bråstoppet sjåføren så hardt at min sekk som lå i setet ble kastet på gulvet og jeg mistet telefonen min som føk avgårde under setene, så jeg måtte gå ned på alle fire for å plukke opp telefonen under et sete. Slik skal ikke en busstur være, og jeg var helt ør i hodet etter all bremsingen og gassingen. Da jeg gikk av sa jeg kjapt til han at han kjørte veldig fort og aggressivt, og at han måtte roe ned, men fikk ikke noe svar tilbake. Jeg tar mye buss og merker at noen sjåfører fra Midtøsten /Sør-Europa kjører som om de har fanden i hælene, og denne sjåføren var fra Tyrkia eller Midt- Østen. Hadde denne sjåføren hatt oppkjøring i dag hadde han ikke bestått! Anonymkode: cdba5...c16 Da sender du en melding til selskapet og forteller at han kanskje kunne trengt en opplæringstime til. Hva hjelper det å klage her? Anonymkode: e7380...fd6 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli #6 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da sender du en melding til selskapet og forteller at han kanskje kunne trengt en opplæringstime til. Hva hjelper det å klage her? Anonymkode: e7380...fd6 Dette er et forum hvor man kan ta opp forskjellige temaer og kanskje få tips om veien videre. Uansett tema. Så kom deg vekk fra KG hvis du ikke har noe mer fornuftig å komme med. Anonymkode: 5497e...fff 3 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli #7 Skrevet 10. juli Jeg har nå funnet et skjema inne på busselskapets side, hvor jeg kan klage på sjåføren. Det er ikke sikkert han er bevisst sin kjørestil, for dette er nok noe han har tatt med seg fra hjemlandet sitt som han ikke klarer å legge fra seg. På vei hjem igjen tok jeg en annen rute som ble kjørt av en mannlig sjåfør fra samme kontinent, og han kjørte ikke så fort, men han jokket på pedalen hele tiden, så det ble konstant rykk og napp på lange strekningar der det ikke var behov for å bremse eller gasse, men det var faktisk mye bedre enn råkjøringen til den første sjåføren. Jeg forstår bare ikke hvordan de har klart å ta sertifikat for buss med den kjørestilen. ts Anonymkode: cdba5...c16 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli #8 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har nå funnet et skjema inne på busselskapets side, hvor jeg kan klage på sjåføren. Det er ikke sikkert han er bevisst sin kjørestil, for dette er nok noe han har tatt med seg fra hjemlandet sitt som han ikke klarer å legge fra seg. På vei hjem igjen tok jeg en annen rute som ble kjørt av en mannlig sjåfør fra samme kontinent, og han kjørte ikke så fort, men han jokket på pedalen hele tiden, så det ble konstant rykk og napp på lange strekningar der det ikke var behov for å bremse eller gasse, men det var faktisk mye bedre enn råkjøringen til den første sjåføren. Jeg forstår bare ikke hvordan de har klart å ta sertifikat for buss med den kjørestilen. ts Anonymkode: cdba5...c16 Synes du antar mye her. Ta det med selskapet. Det å dra inn antagelser om hjemland osv passer seg ikke om du skal komme frem med poenget ditt. Anonymkode: 0d34c...fb1 1 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli #9 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Synes du antar mye her. Ta det med selskapet. Det å dra inn antagelser om hjemland osv passer seg ikke om du skal komme frem med poenget ditt. Anonymkode: 0d34c...fb1 Man trenger ikke å dra lenger enn sør i Europa, for å oppleve at folk kjører med klampen i bånn. Har du vært i Italia, Libanon, New Dehli eller Kenya og sett på trafikken der? Jeg beskriver bare mine erfaringer, og det kan være tilfeldig at sjåførene var fra andre verdensdeler, men at veldig mange kjører mer aggressivt stemmer. Ts Anonymkode: cdba5...c16 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #10 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette er et forum hvor man kan ta opp forskjellige temaer og kanskje få tips om veien videre. Uansett tema. Så kom deg vekk fra KG hvis du ikke har noe mer fornuftig å komme med. Anonymkode: 5497e...fff 😂 Så så, ro deg ned. Jeg ba TS ta det med busselskapet slik at sjåføren kan få sjanse til å forbedre seg. Å klage på at alle sjåfører fra enkelte land ikke kan kjøre buss kan jo ikke taes seriøst. Det er gode og dårlige sjåfører fra alle land. Anonymkode: e7380...fd6 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #11 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (23 timer siden): Man trenger ikke å dra lenger enn sør i Europa, for å oppleve at folk kjører med klampen i bånn. Har du vært i Italia, Libanon, New Dehli eller Kenya og sett på trafikken der? Jeg beskriver bare mine erfaringer, og det kan være tilfeldig at sjåførene var fra andre verdensdeler, men at veldig mange kjører mer aggressivt stemmer. Ts Anonymkode: cdba5...c16 Ts, det har du helt rett i. Men det er alltid noen pk-tullinger som aldri vi høre sannheten. Anonymkode: d5084...ba8 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli #12 Skrevet 11. juli Nå har jeg sendt inn en saklig kortfattet klage, og ikke nevnt noe om at sjåføren var fra Midtøsten og at han derfor kjørte som Emanuel Desperados. TS Anonymkode: cdba5...c16 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #13 Skrevet 11. juli Enig det er veldig ubehagelig å kjøre med sånne råkjørere. Har klaget mange ganger. Anonymkode: 42118...bbb 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #14 Skrevet 17. juli Ja, bor i drammen, mange kjører helt jævlig. Mange av dem som virker nye de bråstopper på forkjørsels vei, som om de er redde for biler fra sidevei. Det er bekymringsverdig det! Men de kjører altfor fort og bøllete i trafikken, mens de snakker på tlf (handsfree) De kan ikke ha fått lappen i norge.... Anonymkode: e2078...c97 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli #15 Skrevet 17. juli Kanskje det bare er meg, men jeg merket en endring på kjøringen etter at fylket begynte å bøtelegge busselskapet for forsinkelser i ruten 🤔 En annen observasjon er at det er sjåfører ansatt etter denne endringen som stresser. De fleste gamle traverne nyter veien, jobben og passasjerene som de alltid har gjort. Anonymkode: fc40e...eb6 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #16 Skrevet 17. juli Sist jeg sjekket, var strykprosenten for klasse D (buss) på 50%. På lastebil sånn 15. Det gjenspeiler vel hvor lite engasjert de som tar busslappen er (NAV og busselskapene spanderer) Anonymkode: 0c018...f55
AnonymBruker Skrevet 17. juli #17 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (På 10.7.2025 den 15.21): Jeg tok en bussrute i dag som er lang og har mange stopp (40 stopp på ca 2,5 mil) Sjåføren kjørte fort, aggressivt, stoppet brått når han skulle ta på passasjerer, bremset ned like før rundkjøring eller sving og kjørte borti og oppå fortauskanten et par ganger når han skulle svinge inn til busslommer. Når jeg skulle av ringte jeg på 150 meter før busstoppet, men likevel bråstoppet sjåføren så hardt at min sekk som lå i setet ble kastet på gulvet og jeg mistet telefonen min som føk avgårde under setene, så jeg måtte gå ned på alle fire for å plukke opp telefonen under et sete. Slik skal ikke en busstur være, og jeg var helt ør i hodet etter all bremsingen og gassingen. Da jeg gikk av sa jeg kjapt til han at han kjørte veldig fort og aggressivt, og at han måtte roe ned, men fikk ikke noe svar tilbake. Jeg tar mye buss og merker at noen sjåfører fra Midtøsten /Sør-Europa kjører som om de har fanden i hælene, og denne sjåføren var fra Tyrkia eller Midt- Østen. Hadde denne sjåføren hatt oppkjøring i dag hadde han ikke bestått! Anonymkode: cdba5...c16 Velkommen til den nye normalen Anonymkode: eaa47...0e5
AnonymBruker Skrevet 17. juli #18 Skrevet 17. juli Grunnen til at jeg ikke tar buss mer, har fått helt angst for buss etter flere sjåfører har kjørt som et svin ☹️ Anonymkode: 7d801...3c5 1
coconut89 Skrevet 17. juli #19 Skrevet 17. juli jeg har aldri vært i bilulykke men vært i flere bussulykker, den ene gangen moste bussen en bil med et eldre ektepar inn i tunnellveggen så bilen ble helt ødelagt men heldigvis gikk det bra - de verste gangene har det vært buss for tog og bussjåførene har sagt at de har blitt gitt en strekning de ikke er vandt med 1
Grüner Skrevet 17. juli #20 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (På 10.7.2025 den 15.21): Jeg tok en bussrute i dag som er lang og har mange stopp (40 stopp på ca 2,5 mil) Sjåføren kjørte fort, aggressivt, stoppet brått når han skulle ta på passasjerer, bremset ned like før rundkjøring eller sving og kjørte borti og oppå fortauskanten et par ganger når han skulle svinge inn til busslommer. Når jeg skulle av ringte jeg på 150 meter før busstoppet, men likevel bråstoppet sjåføren så hardt at min sekk som lå i setet ble kastet på gulvet og jeg mistet telefonen min som føk avgårde under setene, så jeg måtte gå ned på alle fire for å plukke opp telefonen under et sete. Slik skal ikke en busstur være, og jeg var helt ør i hodet etter all bremsingen og gassingen. Da jeg gikk av sa jeg kjapt til han at han kjørte veldig fort og aggressivt, og at han måtte roe ned, men fikk ikke noe svar tilbake. Jeg tar mye buss og merker at noen sjåfører fra Midtøsten /Sør-Europa kjører som om de har fanden i hælene, og denne sjåføren var fra Tyrkia eller Midt- Østen. Hadde denne sjåføren hatt oppkjøring i dag hadde han ikke bestått! Anonymkode: cdba5...c16 Rapporter det til busselskapet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå