Gå til innhold

Sparkjøp, Ellos, Boozt, Zalando etc - hva syntes dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler omtrent kun på Zalando og Boozt. Da kan jeg sortere slik at jeg kun får opp størrelser, materialer, passformer og farger jeg ønsker. Får også ofte tilsendt rabattkoder, som jeg sparer til jeg trenger noe. 

Ellos og (spesielt) Sparkjøp føler jeg blir en  helt annen kategori enn Boozt/Zalando som har alt fra billigste drit til de dyreste merker.

Anonymkode: 93f58...ef6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Zalando er nesten eneste jeg bruker til klær og sko nå. Veldig praktisk. 

Anonymkode: b212a...8d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg handler omtrent kun på Zalando og Boozt. Da kan jeg sortere slik at jeg kun får opp størrelser, materialer, passformer og farger jeg ønsker. Får også ofte tilsendt rabattkoder, som jeg sparer til jeg trenger noe. 

Ellos og (spesielt) Sparkjøp føler jeg blir en  helt annen kategori enn Boozt/Zalando som har alt fra billigste drit til de dyreste merker.

Anonymkode: 93f58...ef6

Ja, er slik jeg også gjør det. Søkeord på det jeg ønsker, så filter. Ofte kommer den da med bedre og bedre forslag i samme kategori. Og så får du anbefalinger for størrelse, lengde, med mer, basert på tidligere kjøp. 

Anonymkode: b212a...8d3

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært innom Sparkjøp og Ellos. Mulig de har bra greier, men jeg føler det er kjerringaktige ting og litt «Nille-faktor» over dem (slik Nille var tidligere, de har blitt mye bedre). 

Handler masse på Zalando og Boozt og Booztlet. 

Anonymkode: ce80c...55d

Skrevet

Handler mest fra Zalando. Er veldig fornøyd med leveringstid (og returmulighet). De har mange merker som jeg liker og som jeg vet hvilken størrelse jeg bruker i, slik at jeg slipper å returnere så mye.

Ellers handler jeg litt fra Booztlet, Villoid, Miinto.

AnonymBruker
Skrevet

Klær fra Sparkjøp er helt krise, det kjøper jeg aldri. Kjøpte dog noe ull der når ungene var små. Nå er det kun godteri, husholdningsprodukter osv jeg kjøper der om jeg er innom. 

Zalando og Nelly er bra på klær, spesielt til ungdommene mine. 

Selv handler jeg også derfra, men også fra villoid, HosJosefine, vakrevene, lun osv. Og mye fritidsklær fra getinspired. 

Anonymkode: 4e205...19d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kjøper dere klær, sko osv online? Og kjøper dere fra disse stedene?

Er Sparkjøp og Ellos sett på som kjerringaktig, eller har de også greie ting?

Hvor foretrekker du å kjøpe klær som ikke er for dyre?

Sliter litt med å finne greie nettbutikker.

Anonymkode: 0c4e2...73e

sparkjøp syns jeg ikke har så bra utvalg på klær men liker noe av det og elles er for alle aldere 

Anonymkode: eb1ff...824

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Handler på HM, Ellos, Sportmann og litt på Cellbes. Sparkjøp har ikke min stil i klær, men hender jeg kjøper andre ting der. Både HM, Ellos og Sparkjøp har jo sminke og sånt også. Zalando syns jeg det er så stort utvalg på, at det blir for mye å scrolle i gjennom 🤪. Kjøper mye sko fra Din sko.

Føler at disse nettbutikkene er trygge å handle fra. Handler ikke fra ukjente, utenlandske firmaer som jeg ikke vet noe om.

Anonymkode: 536c4...ff3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
17.11 skrev (15 timer siden):

Både Boozt og Zalando har jeg handlet mye fra, bruker også Mangooutlet og Booztlet.

Jeg kan for eksempel kjøpe Fila på SparKjøp, da de kan ha enkelte gode tilbud. Men holder meg til merkevarer. Ellos aner jeg ikke, tror aldri jeg har sett etter klær der, husker Elloskatalogen fra gammelt av, så jeg har kanskje avslått det som en butikk for moren min. 

Men husk at du nå er ca i samme alder som moren din var før i tida! ;) Med andre ord burde du kanskje sjekke ut Ellos :) 
Jeg husker da jeg var ung og satt og krysset i Ellos-katalogen til mamma på klær jeg ønsket meg. Fikk av og til klær derfra, da de allerede da hadde en god blanding av kjerring og mer ungdommelig. Hørte ofte de på min alder si at "Ellos er såååå kjerring!", men likevel fikk jeg stadig skryt for klærne mine derfra, og de ble like sjokkerte hver gang jeg sa de var fra Ellos.

Ellos har så mange forskjellige merker nå, både egne og andre, at det går ikke an å si at alt der er kjerring. Da er alt av klær kjerring, men igjen så er vel det konklusjonen på KG hvis man leser i kjerring-trådene... :ler:

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har aldri vært innom Sparkjøp og Ellos. Mulig de har bra greier, men jeg føler det er kjerringaktige ting og litt «Nille-faktor» over dem (slik Nille var tidligere, de har blitt mye bedre). 

Handler masse på Zalando og Boozt og Booztlet. 

Anonymkode: ce80c...55d

Spar Kjøp kan være litt Nille siden de selger billigmerker i svært varierende kvalitet, men de har jo i tillegg kjente merkevarer i sortimentet, så det kommer an på hva man kjøper. Da jeg var yngre og hadde dårlig råd hendte det at jeg kjøpte noen plagg og sko derfra. Helt greie klær, men kvaliteten sto i stil med prisen. Hadde blant annet et par støvletter som varte i knapt ett år før de gikk helt i oppløsning og sålen var utslitt.

Ellos er egentlig veldig lik Zalando, da de har mange ulike merker og selger mange ulike klær. De har også blitt en del dyrere, men det har vel for så vidt Nille også blitt. Likevel vil jeg ikke si at Ellos har Nille-faktor, siden de fører så mange ulike merker, inkludert store og kjente merker. 

Jeg handler mest klær på nett, og handler fra Ellos, Bonprix, Get Inspired, Sportmann, Floyd, Kaffe, EMP, Zalando og en sjelden gang Bubbleroom og Spar Kjøp. Har også kjøpt mer spesifikke klesplagg fra Ninepine, Ko:Ko Norway, TwentyFour, Lanullva, Fjellsport og Denim Destination. Alt kommer an på hva jeg trenger/vil ha.

Anonymkode: 182fe...2c0

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

styr unna Sparkjøp, ikke sett noen klær der som er fine på årevis.

Anonymkode: 5d746...baf

AnonymBruker
Skrevet

Sparkjøp har jeg aldri handlet på. Jeg har jo vært innom den fysiske butikken, men det er sikkert ti år siden. Men da hadde de ikke noe pene klær. 

Ellos har blitt jækla gode på interiør og møbler, så går mest i det, derfra! Da titter jeg av og til innom klær, de har jo noe fint men noe er jo litt kjerring som du kaller det. Synes også de er litt dyre på klær faktisk. En del av meg har alltid lurt litt på om de lurer gamle damer som synes det er kjekt og praktisk, den Ellos-kontoen har jo syke renter, og merkeklær (sportsmerker f eks) og elektronikk selges ofte dyrere enn om man hadde kjøpt det et annet sted. De har nesten alltid 30-40% rabatt da (men det gjelder på alt unntatt merkeklær og elektronikk hehe). 

Boozt synes jeg har så irriterende ræva bilder. Jeg kjøper ikke en kjole når jeg bare har sett ett bilde av hvordan den ser ut forfra når den ligger flatt på bakken. 

Kjøper mest på Zalando, HM, Zara og Asos tenker jeg. I tillegg litt spredt rundtomkring, man leter etter noe spesielt og bare googler det, eller søker på Tise eller Finn eller eBay, og så handler man det der man finner akkurat det man hadde sett for seg.

Anonymkode: e2fb5...960

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.7.2025 den 15.11):

Kjøper dere klær, sko osv online? Og kjøper dere fra disse stedene?

Er Sparkjøp og Ellos sett på som kjerringaktig, eller har de også greie ting?

Hvor foretrekker du å kjøpe klær som ikke er for dyre?

Sliter litt med å finne greie nettbutikker.

Anonymkode: 0c4e2...73e

Kjøp heller i fysiske butikker, da vel? Da kan du kjenne og prøve varene før du kjøper, du har et sted å gå om du lurer på noe, du får personlig hjelp og veiledning, og ikke minst, du støtter lokalt næringsliv, lokale arbeidsplasser og bidrar til økte skatteinntekter for kommunen du bor i slik at de igjen får mer penger til helse, skole og annet i nærmiljøet ditt. 

• Liker 2
Skrevet

Zalando og Boozt er i en helt annen kategori enn sparkjøp, Cellbes, Bonprix osv. 

Helt ærlig føler jeg at de tre sistnevnte er gammel dame, polyester og ja… litt trashy. 
Sorry 😶

Ellos har vel bra ting?

Kjøper klær på nett jeg også, ikke bare Zalando og Boozt men også Get inspired og other stories. Og så er jeg i målgruppa til butikker som Vakre vene og Suser i sivet. Ja tullete navn, og litt høyere priser men nå er jeg så gammel at jeg må ha kvalitetsklær og har råd til det. God service har de også. 
Linklær fra Ella og Il osv. Liker også engelske Me& EM.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...