Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal tro hvorfor det ikke dekkes i media at det enkelte steder på vestlandet har kommet oppi en meter snø det siste døynet? Det ble vitterlig dekket når det skjedde på østlandet? Er kaoset mindre? neppe.. vi står fast i kø her også.... lettere å bli kvitt snøen? Hvor - inn i naboens hage?? :ler:

Nei - jeg bare gremmes litt over forskjellen på hva som er "mediemat" og ikke.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Fordi vi er vant med slik snø ;)

Denne snømengden vi har her på Vestlandet er normalt for oss, og vi må da tåle såpass :sjarmor:

Gjest Gjest
Skrevet

Nå er jo hele landet lei av å høre om snøkaos. Vi fikk nok når det skjedde her på østlandet. Å vi trengte da den medisdekningen vi fikk da, kunne egentlig vært dekket mer og bedre av media :ler:

Skrevet
Skal tro hvorfor det ikke dekkes i media at det enkelte steder på vestlandet har kommet oppi en meter snø det siste døynet? Det ble vitterlig dekket når det skjedde på østlandet? Er kaoset mindre? neppe.. vi står fast i kø her også.... lettere å bli kvitt snøen? Hvor - inn i naboens hage??  :ler:

Nei - jeg bare gremmes litt over forskjellen på hva som er "mediemat" og ikke.....

Enig. Men det skjer vel ikke så viktige ting her på denne delen av landet da....? Det virker i hvert fall slik på mediedekningen.

Og å si at vi er vant med snø her er jo litt av en overstatement. Vestlandet er rimelig stort, og her jeg bor ser vi jammen ikke mye snø til vanlig!

Skrevet
Og å si at vi er vant med snø her er jo litt av en overstatement. Vestlandet er rimelig stort, og her jeg bor ser vi jammen ikke mye snø til vanlig!

ENIG!!!!

Men jeg klarer det da - selv om jeg er alene med unger som skal i barnehage, skole her og der og flere bikkjer som skal luftes, pluss at jeg skal bruke en time både morgen, ettermiddag og kveld for ikke å snø inne :sjenert: med en husbond som for tiden er på forretningsreise laaaangt unna snø :sur: og eldstemann på ferie er det lite hjelp å få gitt..... Meeen -

:ler:

Å vestland, vestland som eg ser deg slik - med fagre fjell og fjord og trange vik... Du skin i all din venleik stor og stilt og atter møter meg så ven og gild.. eller noe slikt

Skrevet

Ja stå på, Carrot! La østlendingene klage, mens vi får nasjonen til å gå rundt! :ler:

Skrevet
:tommelsmil: noe slikt som ; utenfor Oslo drives Norge..... Eller kanskje det var uten oss stopper Norge??? :hoho::hoho:
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet hvorfor!

Det er fordi det ikke er så farlig med dere på vestlandet, dere bor så veldig inne i naturen at litt snøkaos fra eller til er vanlig der i fjellom.

Skrevet
Jeg vet hvorfor!

Det er fordi det ikke er så farlig med dere på vestlandet, dere bor så veldig inne i naturen at litt snøkaos fra eller til er vanlig der i fjellom.

:hoho::hoho::hoho::tommelsmil: sjefssvar!!!!

La meg bare si - jeg bor ikke mer enn en halvtimes kjøring til en storby, det er to små byer nærmere og det er hverken fjell eller spesielt kjente fjorder i nærheten... OG litt snøkaos?? Veel - jeg kan nå måle halvannen meter på marken bortenfor huset - og det har kommet siden natt til Tirsdag.......

Det er grenser for hvor høyt jeg kan kaste denne :forvirret: snøen også for å bli kvitt den....

Gjest Gjest
Skrevet

Dere vestlendinger burde skamme dere.

Tenker dere overhode ikke på snøkaoset vi på østlandet hadde for en tid tilbake? Det snøkaoset der gjør oss istand til å ånde å leve for i laaang tid framover. Mange år faktisk.

Dere er tross alt vant til dårlig vær, men tenk på oss på østlandet da som er vant til å rake og rydde etter vinteren i hagen i påsken. Setter ut hagemøbler gjør vi også, tar fram sykler, monterer trampoliner osv. Å med så mye snø som vi ennå har i hagene våre ser det dårlig ut for påsken på østlandet :sur:

Dette vil vi huske i mange år. Snøkaoset altså :ler::ler::ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Dere vestlendinger burde skamme dere.

Tenker dere overhode ikke på snøkaoset vi på østlandet hadde for en tid tilbake?

:troest: stakkar...... :sinnatagg: så synd på dere..

Det var jo nettopp dette det hele handlet om da ..... hvordan alt er så mye verre for de på østlandet enn for resten av norge - som faktisk er såååå mye mer enn oslo og akershus forøvrig... :roll:

Gjest Gjest
Skrevet
:troest: stakkar......  :sinnatagg: så synd på dere..

Takk for medlidenheten :)

Godt at dere vestlenninger tenker på oss østlenninger i sånne vansklige situasjoner :sjarmor:

Skrevet
Dere er tross alt vant til dårlig vær, men tenk på oss på østlandet da som er vant til å rake og rydde etter vinteren i hagen i påsken. Setter ut hagemøbler gjør vi også, tar fram sykler, monterer trampoliner osv. Å med så mye snø som vi ennå har i hagene våre ser det dårlig ut for påsken på østlandet :sur:

Fatter ikke hvor dere har det fra at vi er vandt til dårlig vær... :Gjesp::forvirra:

Jeg har da også brukt å sette ut hagemøbler før påske, nyte vårsola i husveggen, høre småfuglene kvitre, se ungene springe i lette klær med lette føtter fordi joggeskoa er kommet ut av vinterdvalen osv... Så kanskje dere som er fra østlandet en gang skulle benytte dere av sjansen til å reise norge på langs en ferie heller enn å dra over svinesund eller sette dere på et fly til sydligere strøk og oppleve landet dere faktisk er en bitteliten del av og se at hele Norge faktisk ikke er der dere bor men alle andre steder - Og at det faktisk er både levelig, urbant og mulig å bo andre steder... til og med bo bedre....

Når det er sagt syns jeg bare det blir for mye fokus på områdene rundt oslo og for lite på landet ellers.........

Gjest Gjest
Skrevet
Så kanskje dere som er fra østlandet en gang skulle benytte dere av sjansen til å reise norge på langs en ferie heller enn å dra over svinesund eller sette dere på et fly til sydligere strøk og oppleve landet dere faktisk er en bitteliten del av og se at hele Norge faktisk ikke er der dere bor men alle andre steder - Og at det faktisk er både levelig, urbant og mulig å bo andre steder... til og med bo bedre....

Når det er sagt syns jeg bare det blir for mye fokus på områdene rundt oslo og for lite på landet ellers.........

Mener du virkelig at vi ikke skal dra på Harrytur til Svinesund sånn som vi pleier i påska :overrasket:

Du har rett i at det blir for mye fokus på Oslo (bor ikke der selv :ler: ) fokuset burde heller legges på resten av østlandet ;)

Skrevet
Mener du virkelig at vi ikke skal dra på Harrytur til Svinesund sånn som vi pleier i påska :overrasket:

Ja, du kunne jo kanskje dra på tur oppover til Bergen, Ålesund, Molde, Kristiansund i stedenfor..... Du vil sikkert få mer opplevelser utav den turen :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Så på tv idag fra Oslo, å fikk da med forundring med meg at det ikke var snø der. Stemmer virkelig dette, å hvis det, hvorfor har ikke det kommet med i nyhetene? Blir reint frustrert jeg.

Må nesten ta en :perebrus: å prøve å komme meg over sjokket :sjokkert:

Gjest Gjest
Skrevet

Hallo :ironi:

Hvor er TV2 og NRK når vi trenger de som mest?

Å hva med VG og Dagbladet?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Det blir ikke dekket om det kommer en meter snø i Nord-Norge heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...