Helene Skrevet 10. juli #1 Skrevet 10. juli Bor i rekkehus. Deler litt plen med naboer på begge sidene av inngangspartiet. Vi deler på plenklipp. Når jeg klipper plen, tar jeg alt, også naboene sine, på begge sider. Når de klipper plen, tar de min del også. Borettslaget har felles gressklipper. Men nå har den ene investert i robot gressklipper. De holder på å installere den og legge opp tråder så roboten skal følge. Da sier naboen at hun har inkludert min del av hagen også. Dette hadde jeg aldri forventet. Dette er verdens beste nabo 🥰. Tenker at jeg kan hjelpe andre naboen mere da, «pay it forward». Er det flere som har sånne gode naboer ? 4 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli #2 Skrevet 10. juli Så snilt! Jeg har verdens beste husverter, som har laget kjøkkenhage til meg og vet ikke hva godt de skal gjøre. Men jeg har ikke fått gjort så mye tilbake dessverre...enda i alle fall. Anonymkode: 6da39...eac 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #3 Skrevet 10. juli Har et veldig godt samarbeid med nabo. De er mye eldre enn oss. De trenger hjelp til løft, litt planting, vanning når det er ekstremt tørt, litt slike ting. Vi trenger tilsyn katter, enkel vanning, plukke inn en pakke om vi ikke er hjemme, og slikt. Men ingen som teller verken timer eller løft. Det er kun et ønske om å hjelpe hverandre. Anonymkode: dfaa8...b18 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #4 Skrevet 10. juli Jeg har også verdens beste nabo/leietaker. Staut kar som fulgte med på kjøpet når vi kjøpte bolig med utleiedel. Evig takknemlig for denne hjelpsomme mannen 😃 Anonymkode: d1bb9...c3f 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli #6 Skrevet 10. juli saram skrev (2 minutter siden): For ein fin og positiv tråd ❤️ Vi kunne laget en rekke slike tråder her inne. Om ektemenn som gjør alt for deg, flotte svigermødre, gode sjefer og kollegaer. Det er jo slik de fleste av oss har det. Men nå er det en gang slik at man på et debattforum stort sett fokuserer på problemene, og da er det lett å få et veldig skjevt bilde. Så legger du til at det gjerne er de med en del utfordriger som trekkes mot denne typen plattformer... Anonymkode: dfaa8...b18 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #8 Skrevet 10. juli Vår nabo lot oss inkludere uteområdet dems i vår inngjerding slik at hunden våres hadde større område å løpe på. Anonymkode: 13b5a...b22
AnonymBruker Skrevet 10. juli #9 Skrevet 10. juli En ting er sikkert. Det er bedre å beholde godt naboskapet istedet for å ødelegge det med småkrangel. Anonymkode: b45b0...fd6
AnonymBruker Skrevet 10. juli #10 Skrevet 10. juli En nabo som passet baby da jeg måtte levere eldstemann i barnehagen. Gull verdt på vinteren. Var alene med de. Anonymkode: 2ed0c...c10 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #11 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): En ting er sikkert. Det er bedre å beholde godt naboskapet istedet for å ødelegge det med småkrangel. Anonymkode: b45b0...fd6 Nå skrev jeg kun det positive i denne tråden (da det var tema). Men vi har også en annen, eldre nabo. De klager med en gang et søppelspann står litt feil, eller en gjest har misforstått en parkering. Der er det ingen som vanner blomster gjennom sommeren. Og tunge møbler eller parasoll har de ikke (i motsetning til naboene vi hjelper med løft av slikt for sesong). jeg tilbød et-par ting da vi flyttet inn, men fikk bare et surt blikk. Har også blitt beskyldt for å utnytte den andre naboen... Virker som at de ikke tror på at folk ofte bare vil hverandre godt. Hvordan har de som er det slik egentlig med seg selv? Anonymkode: dfaa8...b18
AnonymBruker Skrevet 10. juli #12 Skrevet 10. juli Vi har et fantastisk forhold til naboene våre. Vi hjelper dem, de hjelper oss. Vi slår av en prat, de slår av en prat. Ssier alltid hei, tar inn posten for hverandre etc. Gode naboer er gull verdt. Spesielt for nabojenta som mistet en konvolutt med alle konfirmasjonspengene sine på vei inn i bilen rett utenfor her. Kjekt å kunne ringe "hjem" og spørre noen om å ta en titt etter den konvolutten… jeg fant den i gata, med hjulspor på. Den hadde ligget der en stund, men ble trygt plukket opp av meg. Og den lå inne hos oss til de kom hjem fra ferien sin. Hadde de ikke kjent oss godt nok til å ringe, så hadde hun mistet 8.000 kr den dagen… Jeg er bare glad for å hjelpe til, og glad for å få hjelp. Vi bor i en by hvor vi ikke har familie, så de er det nærmeste vi kommer en landsby. Anonymkode: 0dfa6...b31 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå