Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #1 Skrevet 22. mars 2006 Skal kjøre til spania snart. Noen som har noen tips om hvordan man kan holde seg våken på best mulig måte. Kan fort bli trøtt etter mange timer langs motorveiene nedover i Europa. Hørt noe om koffein tabletter eller andre ting?
minienthe Skrevet 22. mars 2006 #3 Skrevet 22. mars 2006 drikke masse vann og holde seg unna kaffe er ihvertfall det jeg mener å huske er anbefalingen fra offentligheten.
Gjest gjest1 Skrevet 22. mars 2006 #4 Skrevet 22. mars 2006 (endret) Vet om mange som synger for å holde seg våken på lange bilturer. I tillegg er det viktig å ta pauser. Ikke vent til en holder på å sovne, men ta korte pauser for å få litt frisk luft, strekke på bena, gå på do osv. ca annenhver time. Endret 22. mars 2006 av Titta
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #5 Skrevet 22. mars 2006 Jeg pleier å spandere på meg et par sjokolader ekstra, en cola eller to. sies at man skal drikke vann, men det funker ikke på energien min. Spise jevnlig, men ikke tung mat som man blir trøtt av. Stoppe om man begynner bli trøtt, og ta seg en tur ut i frisk luft. Og sist men ikke minst, god musikk!!!!!!!!! Syng med, smil og hver glad Følg trafikken, ikke stress. God tur
Gjest *Snart medlem* Skrevet 22. mars 2006 #6 Skrevet 22. mars 2006 Ta med noen lydbøker i tillegg til kaffe, koffeintabeletter og cola!
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #7 Skrevet 22. mars 2006 Altså, er man trøtt så er man trøtt, selv om man selvsagt ikke kan stoppe hele tiden. Jeg synes ikke det er så lurt å tro at lydbøker og koffein funker for å holde konsentrasjonen oppe når man faktisk er trøtt... Ordentlige pauser hvor man får slappet helt av (ta en kort blund i bilen e.l) er mye viktigere enn koffeintabletter. (sier ei som drikker to kanner kaffe om dagen)
nallemaja Skrevet 22. mars 2006 #8 Skrevet 22. mars 2006 masse vann, farris, sunn næringsrik niste med fiber og proteiner. være uthvilt før man starter, foreta full gjennomlufting ofte(ned med alle vinduer du greier å åpne på en trygg måte fra førersetet), ikke ha det for varmt i bilen. Ta deg korte pauser der du hopper, løper, går etc ute i frisk luft. Bedre med en frivillig stopp for mye, enn en Ufrivillig stopp for mye...
Mini_me Skrevet 22. mars 2006 #9 Skrevet 22. mars 2006 hva med Red Bull? Det må da virke bra? kjøp når du kommer ut av Norge.... Hilsen en som alltid sovner i bilen, selv på korte turer....som passasjer..
minienthe Skrevet 23. mars 2006 #10 Skrevet 23. mars 2006 koffein kan ha en tendens til å senke oppmerksomheten din så overinntak av dette anbefales ikke. råd som å stoppe, drikke masse vann og spise næringsrik men ikke tung og fet mat er mye bedre råd
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #11 Skrevet 23. mars 2006 Om du ikke kjører alene: alle slags bil-leker! Bilbingo, telle biler, samle biler fra flest land/flest røde biler/flest Toyotaer på en viss tid, "mitt skip er lastet med", dobbeltord-leken (feks at en sier lastebil - neste sier bilsete - neste sier setefødsel - osv) og haugevis av andre billeker Jeg og kjæresten leker disse i timesvis mens vi kjører tur hver sommer - og vi er snart 30. og barnløse
Angelheart Skrevet 23. mars 2006 #12 Skrevet 23. mars 2006 Sove!! Det er faktisk det eneste som fungerer mot trøtthet i lengden. Ofte er det ikke så masse som skal til. Selv pleier jeg å stoppe, lukke øynene mens jeg sitter i setet og sover en 15-20 minutter. Det er ikke spesielt behagelig å sove slik, så man sover som regel ikke så lenge. Når man våkner tar man en tur ut av bilen, strekker på seg og trekker masse frisk luft, før man fortsetter, uthvilt og fornøyd. Alle "kjerringråd" om hvordan man skal holde seg våken hjelper kun som en utsettelse av søvnen og gjør at man bare blir mer ukonsentrert og farlig i trafikken.
minienthe Skrevet 28. mars 2006 #14 Skrevet 28. mars 2006 hva med noe "lett" narko... ← det var jo et himla bra forslag
Amanlis Skrevet 28. mars 2006 #15 Skrevet 28. mars 2006 hva med noe "lett" narko... ← det var jo et himla bra forslag ← Kjempelurt....NOT!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå