mocci Skrevet 22. mars 2006 #1 Skrevet 22. mars 2006 Heia! Jeg vurderer sterkt å skifte bank, men lurer på hvordan jeg skal gå frem. Jeg har både lønnskonto og sparekonto som jeg vil overføre til den nye banken. Koster det noe å skifte bank? hvordan ordnes dette, hva gjør man først? Tar det lang tid med tanke på å få ny nettbank, bankkort m.m?? Håper på mange svar klem fra mocci
abelille Skrevet 22. mars 2006 #2 Skrevet 22. mars 2006 Først bestemmer du deg for hvilken bank du vil ha. Så tar du kontakt med banken og får opprettet konto og nettbank. Jeg antar at det kanskje er skandiabanken du vil skifte til? I så fall registrerer du deg selv på nettet. Jeg mener å huske at tilgang tar et par uker. Du må også vurdere om du ønsker å si opp de gamle kontoene dine, eller om du fremdeles vil ha en bankforbindelse med kontor. Du har ikke mulighet til å sette inn kontanter i skadiabanken, men dersom dette sjelden er noe problem for deg, så trenger du ikke kontoene. Da avslutter du dem ved å gå i banken og avslutte dem. Da får du også utbetalt rentene for i år. Det koster ikke noe å avslutte kontoer, utenom at du må betale evnt utestående renter og gebyrer. Før du avslutter den gamle kontoen og etter at du har fått konto og kort i den nye banken, kan du bare overføre pengene selv. Kostnader ved å opprette en konto er vanligvis årsavgift for det nye kortet. Noen tar seg vel også betalt for tilgang til nettbank, men jeg tror ikke det er så vanlig.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #3 Skrevet 22. mars 2006 Ellers så kan du gjøre det på en enda enklere måte. Du går til den baken du vil bytte til. Ber dem åpne konto for deg, og avslutte de gamle i den gamle banken. De ordner med alt for deg, overfører pengene og avslutter kundeforbindelser i den gamle banken. Enkelt og greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå