ajax- Skrevet 21. mars 2006 #1 Skrevet 21. mars 2006 Hei! Jeg og min mann tenker å adoptere ett barn fra utlandet. Jeg lurer på en del ting: - Hvordan startet dere denne prosessen? Hvordan valgte dere adopsjonsformidlere? Hva brukte dere ventetiden til? Hvordan forbreder man seg egentlig på å bli adoptivforeldre? Hvordan synes dere at oppfølgingen var? Får man morsfølelse med en gang? Tror egentlig jeg har tusen spørsmål, men får klare meg med disse for nå. Håper der er noen adoptivforeldre som ønsker å dele erfaringer med meg! Takk
Sun Mei Skrevet 21. mars 2006 #2 Skrevet 21. mars 2006 Hei! Jeg og min mann tenker å adoptere ett barn fra utlandet. Jeg lurer på en del ting: - Hvordan startet dere denne prosessen? Hvordan valgte dere adopsjonsformidlere? Hva brukte dere ventetiden til? Hvordan forbreder man seg egentlig på å bli adoptivforeldre? Hvordan synes dere at oppfølgingen var? Får man morsfølelse med en gang? Tror egentlig jeg har tusen spørsmål, men får klare meg med disse for nå. Håper der er noen adoptivforeldre som ønsker å dele erfaringer med meg! Takk ← En flott side for mennesker som ønsker å adoptere er Fubforum. Der finner du mange "likesinnede" Du starter prosessen med å ta kontakt med en av de tre adopsjonsorganisasjonene som finnes i Norge. Disse er: Adopsjonsforum Inoradopt Verdens Barn Du kan gjerne ta kontakt med alle tre og få tilsendt info. Dere bestemmer blant annet hvilken forening dere vil benytte ut i fra hvilket land dere vil adoptere fra. Så tar du kontakt med Barne- og familieetaten i din kommune og ber om å få tilsendt søknadsskjema for adopsjon. Det arrangeres i tillegg helt sikkert adopsjonsforberedende kurs i din kommune i regi av en av de tre adopsjonsforeningene. Ta kontakt med de og forhør deg. Det er lurt å være med på et slikt kurs. Håper dette hjalp deg ett stykke på vei
momo Skrevet 24. mars 2006 #5 Skrevet 24. mars 2006 Ser du har fått svar på mye av det du lurte på. Vi er i gang med adopsjon og måten vi gjorde det på, var og bestille info fra alle adopsjonsforeningene, så leste vi alt og valgte det landet og den foreningen vi ville. For oss ble det Verdens Barn og Sør Korea. Vi er veldig fornøyd med valget så langt. Så sendte vi søknad til barnevernet, og den uken her var vi på det første møte med barnevernet, og neste møte er om 2 uker. Nå har ikke vi ventet så lenge, men vi gjør bare de normale tingene i ventetiden. Ihvertfall i tiden fram til godkjenning. Etter godkjenning så blir det nok litt handling til den lille og planlegging av barnerom og sånn.
ajax- Skrevet 26. mars 2006 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2006 Jeg har nå fått informasjon fra alle adopsjonsformiddlerne. Vi leser og studerer for å finne ut hva vi skal velge, tror nok det blir Kina! Vi må/skal gifte oss før vi setter igang prosessen fordi de krever dette- noe jeg ikke helt skjønner da når enslige kan adoptere? men, men gjør det jo gjerne når dette kan hjelpe oss til å bli foreldre for ei/en søt liten jente/gutt! Gleder meg så masse ved tanken på at vi kanskje kan sitte hær med ett barn om ca to år
Lucky? Skrevet 26. mars 2006 #8 Skrevet 26. mars 2006 Adopsjon er en spennende prosess ja. Ikke vært gjennom den selv, men kjenner fler som har det. Lykke til
Gjest Gjest_DINA_* Skrevet 26. mars 2006 #10 Skrevet 26. mars 2006 hei på deg! gratulerer med et godt valg! jeg og min mann har tre adoptivbarn fra colombia i alderen 2-10 år. den første var 7 uker da vi fikk hxm i armene, de andre to var 10 uker gamle. prosessen fra vi kontaktet sosialkontoret tok hhv 15 mnd, 16 mnd og 23 mnd. morsfølelsen kom med det samme vi fikk telefonen om at vi var tildelt barn! dette var så riktig for oss, og vi har ikke angret en dag. det er bare helt fantastisk å få barnet i armene første gang. skulle gjerne opplevd det igjen... misunner alle dere som er i prosessen! når barna mine syns det er rart at de ikke har vært i min mage,så forteller jeg dem at jeg i stedet har bært dem i mitt hjerte. jeg elsker dem over alt på jord og er glad vi ikke lyktes på andre måter. da hadde vi jo gått glipp av disse. lykke til, og bare spør om det er ting dere lurer på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå