Cata Skrevet 23. mars 2006 #21 Skrevet 23. mars 2006 Har fulgt med litt på denne tråden og er helt enig med Blackjack. Selvsagt kan man ikke stille diagnose i et forum, og man bør heller ikke prøve på det. Men med de symptomene som trådstarter nevner så er jo det eneste virkelig forsvarlige rådet å be trådstarter ta kontakt med lege for en sjekk. Heller en sjekk for mye enn en for lite når symptomene kan forveksles med symptomer på en eller annen alvorlig tilstand. Selv om sjansen er størst for at det er noe ganske ufarlig, så er det tross alt legen som er best i stand til å vurdere hva det er/har vært. Håper det går bra med deg, trådstarter, og at du slipper flere anfall av denne typen uansett hva som forårsaket det.
flopp Skrevet 23. mars 2006 Forfatter #22 Skrevet 23. mars 2006 Takk for mange svar . Da jeg fortalte om hendelsen til mamma og pappa i dag ble de superbekymret og ba meg komme med til legen med en gang! Da ringte jeg legen - og sa at alle har bedt meg ringe. Hun var enig med alle dere andre om at det var lurt å ta en telefon. Legen var opptatt da, men ringte meg tilbake senere og jeg måtte forklare meg en gang til. Hun spurte om jeg var i fin form nå, og det er jeg jo, hvis ikke måtte jeg ha kommet til henne der og da :icon_neutral: . Men siden jeg var ok kunne det drøye til i morgen... Så i morgen skal jeg til legen og ta noen prøver... Litt skummelt, jeg har kun tatt blodprøver etc når jeg har vært gravid og aldri vært ordentlig syk! Men, jeg krysser fingre for at alt er bra med meg . Må man til utredning hvis det er mistanke om migrene? Hvordan fungerer i så fall det?
Arkana Skrevet 23. mars 2006 #23 Skrevet 23. mars 2006 Må man til utredning hvis det er mistanke om migrene? Hvordan fungerer i så fall det? ← Vanligvis trenger man ingen videre undersøkelser for å påvise migrene, legen setter diagnosen etter symptomene du har. I noen tilfeller vil de undersøke nærmere for å evt avkrefte andre årsaker.
marta Skrevet 23. mars 2006 #24 Skrevet 23. mars 2006 Håper du ikke leser denne tråden mer før du evt vet hva det er/ikke er.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #25 Skrevet 23. mars 2006 Min far fikk et liknende anfall for en stund siden. Siden han jo er over 60 år, er han jo i faresonen for en del sykdommer (særlig med tanke på arvelig belastning i slekta med hjerteproblemer og slag). Han fikk flere anfall i løpet av noen uker. Dere kan tro jeg var bekymret, for jeg vil jo ikke miste pappaen min Han fikk endelig time, og fikk henvisning til catscan med mistanke om at det var hjernesvulst Jeg var enda mer nervøs da vi måtte gå og vente på resultatene på dette. Men resultatet viste ingenting alvorlig. Det er jo selvsagt vanskelig for leger å finne årsaken da, når de ikke finner mer konkrete avvik. Men legen tilskrev da anfallene til sannsynligvis å skyldes migrene. det er jo ikke vanlig å få migreneanfall for første gang i så høy alder, men det var eneste legen kunne komme opp med som årsak. Jeg tror nok at uansett hvilken diagnose min far hadde fått, så skyldes det hele stress: han hadde i den perioden jobbet 7 dager i uka (selv om det er en jobb han trives med). Det var en tankevekker for ham å få disse anfallene, så nå har han blitt flinkere til å prioritere litt fritid innimellom også (selv om jeg fortsatt synes han jobber for lite). Så jeg er enig at det blir helt feil å skulle sette noen diagnose på trådstarters tilstnad via nettet. Det kan godt hende legen heller ikke klarer å finne årsaken til anfallet. Men det jeg uansett vil råde trådstarter til er å tenke over om hun kanskje stresser for mye i hverdagen? Jeg vet selv at man tilslutt ikke merker at man stresser hvis man er så vant med det gjennom et hektisk liv. Stress er jo roten til utrolig mye vondt, jeg tror veldig mange sykdomsforløp egentlig har sin årsak i stress. Dette fordi man jo blir så mye mer mottagelig for sykdom når man er i en sårbar stressende situasjon. Så mitt råd er altså å stresse ned, dette er et råd jeg føler er trygt å gi via nettet, siden det ikke kan gjøre situasjonen verre. At folk her skremmer trådstarter med masse farlige diagnoser vil jo i verste fall bare gjøre henne stresset, noe som i verste fall kan føre til nye anfall. Legene famler gjerne litt i blinde når de skal finne årsaken til slike hendelser, så du må ikke bli overrasket eller nervøs hvis de sender deg til utredning for mange alvorlige sykdommer (feks svulst osv). Det er kun for å kunne utelukke de alvorlige sykommene de er særlig påpasselige med å teste deg for slikt. Lykke til, dette går helt sikkert bra
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå