Shanka Skrevet 21. mars 2006 #1 Skrevet 21. mars 2006 Hjelper det å bruke solkrem i solarium.. For eksempel faktor 6.. Da tenker jeg på beskyttelse fra strålene, og for å få fin brunfarge?
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #2 Skrevet 21. mars 2006 Det er andre typer stråler i solarium, og jeg har ihvertfall hørt at solkrem ikke beskytter mot disse strålene i det hele tatt. Det er med andre ord ingen vits å bruke solkrem i solarium
Snitta Skrevet 22. mars 2006 #3 Skrevet 22. mars 2006 Tror nok at det eneste som hjelper i solarium er det man får kjøpt spesielt til den type soling. Jeg er nok litt sløv der, for jeg bruker ingen ting. Ei veninne bruker det og hun har en mye dypere og finere farge enn meg, hun blir raskere brun også. Jeg skal begynne med det selv ..neste gang jeg ligger i solarium.
Abr@xas Skrevet 22. mars 2006 #5 Skrevet 22. mars 2006 Det kan være oljer som man får kjøpt på solstudio, som får frem fargen raskere. Man skal være forsiktig, for man kan fort bli grillet.
Gjest Gjesta Skrevet 22. mars 2006 #6 Skrevet 22. mars 2006 Solarium gir først og fremst UVA -stråling, bare litt UVB, og vanlige solkremer beskytter mest mot UVB-stråling. UVA gjør at man blir brun, men fører også til hudaldring og hudkreft (kan føre til mutasjoner i kjernen i hudcellene?) UVB gjør oss brent, først og fremst.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #7 Skrevet 22. mars 2006 Solarium gir først og fremst UVA -stråling, bare litt UVB, og vanlige solkremer beskytter mest mot UVB-stråling. UVA gjør at man blir brun, men fører også til hudaldring og hudkreft (kan føre til mutasjoner i kjernen i hudcellene?) UVB gjør oss brent, først og fremst. ← men hvis UVB gjør oss brent, da burde det da være en del av det i solarium da.
Gjest Gjesta Skrevet 22. mars 2006 #8 Skrevet 22. mars 2006 men hvis UVB gjør oss brent, da burde det da være en del av det i solarium da. ← Det er det også, hvis du leser innlegget mitt Det er i hvertfall sånn jeg har oppfattet det, men jeg er ingen solariumsspesialist.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #9 Skrevet 22. mars 2006 Anbefaler alle å styre unna solarium. Synes egentlig det r utrolig at noen i år 2006 tar solarium frivillig. Nei, hvis det å bli brun er så viktig ville jeg heller tatt spray tan.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #10 Skrevet 22. mars 2006 jeg skal til syden i sommer og vil gjerne skaffe meg et grunnlag i solarium først for når jeg var i syden i fjor ble jeg så lett svidd selv om jeg var flink til å smøre meg..
Gjest Gjesta Skrevet 22. mars 2006 #11 Skrevet 22. mars 2006 (endret) jeg skal til syden i sommer og vil gjerne skaffe meg et grunnlag i solarium først for når jeg var i syden i fjor ble jeg så lett svidd selv om jeg var flink til å smøre meg.. ← Bruk høyere faktor! Fargen fra solarium gir ikke nevneverdig solbeskyttelse fordi strålesammensetningen i solarium er annerledes enn den vi får fra den naturlige sola. Hvis du bruker spf 15 eller høyere blir du ikke så raskt brent, men ikke senere brun, fordi brunfargen kommer i hovedsak fra UVA-strålene solkremene ikke beskytter like bra mot. Endret 22. mars 2006 av Elphaba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå