Gå til innhold

Dere som alltid har vært slanke, hvilken bmi føler du deg lubben på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives best på 19-20. Har vært oppe i 21 men da har jeg mye fett rundt livet og jeg føler meg ikke bra.

Anonymkode: cbe5d...659

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har BMI på 25,2, bruker str S i klær. Er svært godt trent. Til vinteren nå kommer vekten til å øke, fordi jeg skal bygge mer muskler, og så går jeg ned igjen til våren. Noe mindre en str S kan jeg ikke bli når jeg skal være sterk! 

Anonymkode: fcbe7...fa6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Føler meg lubben på BMI 21 og bra på BMI 18. 

Anonymkode: 5e134...a4f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

165 cm og lubben fra 65 kg og oppover. Må ligge på 58-63 kg for å være vel

Anonymkode: e4d0d...d89

AnonymBruker
Skrevet

160 og føler meg vel under 50 kg. Må ha BMI under 20 i hvert fall. Er spinkelt bygd. 

Anonymkode: 9c23b...e7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.7.2025 den 12.25):

Dere som er vant med lav bmi og føler deg fornøyd der. Hvilken bmi mistrives du med? Når er du for stor og tar grep?

Anonymkode: 95ed0...5b6

Tar aldri grep

Anonymkode: d104f...2db

AnonymBruker
Skrevet

Følte meg mest vel med bmi på 19. er mer dvask med bmi på 22. 

Anonymkode: 3692f...25d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter overskriften er det mange som har svart, som kanskje ikke burde det😅 Alltid vært slank og bmi på 27?

Jeg har vært oppe i 22 i bmi, da følte jeg meg dvask. Ligger på 19/20 til vanlig. 

Anonymkode: da49b...edd

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Etter overskriften er det mange som har svart, som kanskje ikke burde det😅 Alltid vært slank og bmi på 27?

Jeg har vært oppe i 22 i bmi, da følte jeg meg dvask. Ligger på 19/20 til vanlig. 

Anonymkode: da49b...edd

Enig, jeg er normalvektig, ikke slank, på bmi 21, slank er jeg på bmi under 20. veldig dvask på 22, og da er jeg veldig trent i tillegg 

Anonymkode: d62e2...13d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

20.    er 170 høy, 58 kg og føler meg lubben.  Er 48 år så skjønner at dette er normalt, er litt trent også. Men har veid mellom 50 og 55 inntil de siste to årene. Tror ikke jeg orker å gå ned i vekt men kan bli flinkere til å trene. 

Anonymkode: f4045...899

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.7.2025 den 12.25):

Dere som er vant med lav bmi og føler deg fornøyd der. Hvilken bmi mistrives du med? Når er du for stor og tar grep?

Anonymkode: 95ed0...5b6

Minn kropps trivselsvekt lå på rundt 20(bmi) før graviditeter og 21 nå etter graviditet. Altså det nivået som kroppen lettest stabiliserer seg på. 

Jeg er absolutt ikke mager med denne bmien.

Har vært nede på 17,5 etter en tøff periode, og da følte jeg meg altfor tynn. Men det gikk seg til av seg selv når matlysten kom tilbake. Aldri følt noe behov for å ta noen grep pga for høy eller lav vekt.

Anonymkode: 0383c...618

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Minn kropps trivselsvekt lå på rundt 20(bmi) før graviditeter og 21 nå etter graviditet. Altså det nivået som kroppen lettest stabiliserer seg på. 

Jeg er absolutt ikke mager med denne bmien.

Har vært nede på 17,5 etter en tøff periode, og da følte jeg meg altfor tynn. Men det gikk seg til av seg selv når matlysten kom tilbake. Aldri følt noe behov for å ta noen grep pga for høy eller lav vekt.

Anonymkode: 0383c...618

Jeg har bmi på 17,5 og føler meg ikke altfor tynn. Er tynn ja, men passe. Rart hvordan vekt kan oppleves ulikt hos ulike mennesker.

Anonymkode: 5e82d...f79

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har bmi på 17,5 og føler meg ikke altfor tynn. Er tynn ja, men passe. Rart hvordan vekt kan oppleves ulikt hos ulike mennesker.

På Wikipedia oppgis Therese Johaug til å være 162 cm og 46kg  dvs. BMI 17,5.  Har aldri hørt at hun har hatt anoreksi. Tvertimot har hun mye muskler.

Anonymkode: eefd7...3b0

AnonymBruker
Skrevet

23,5 til 24 er krise. Da er jeg små "lubben". Dvaskete.

Mest fornøyd på 19,men klarte ikke holde meg der mer enn 2 år så nå er 21. Kan ikke bli større.

Anonymkode: dd096...617

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

På Wikipedia oppgis Therese Johaug til å være 162 cm og 46kg  dvs. BMI 17,5.  Har aldri hørt at hun har hatt anoreksi. Tvertimot har hun mye muskler.

Anonymkode: eefd7...3b0

Da har hun akkurat lik høyde og vekt som meg, og jeg har heller ikke anoreksi. Men Johaug har nok mer muskler enn meg, og jeg har mer fett 😅

Skrevet

Nå er den 20.8. Føler meg lubben. 
tidligere var bmi 17.9. 
har egentlig bare innfunnet meg med at den sunneste vekten jeg har hatt er den jeg har nå, og den ligger stabilt +/- 2kg alt etter syklus, matinntak og toalettbesøk 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

23. Da begynte jeg også å få kommentarer fra familie og andre på at jeg "este ut" og folk lurte på hva som hadde skjedd med ansiktet mitt. Det er jo normalvekt, men folk rundt meg var jo vant med at jeg var ganske mye slankere. Så gikk tilbake til sånn jeg pleide å være og har holdt meg der siden (dette er nå 16 år siden).

Selv om jeg får noen kommentarer av og til på at jeg er for tynn, så føles det bedre enn å få kommentarer på det enn at jeg "este ut". Er en del av identiteten min å være tynn og jeg følte meg ikke komfortabel med å kjøpe bukser i str 42. Selv om det er en helt normal klesstørrelse. 

Anonymkode: efeee...336

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på samme vekt i 35 år. Veier meg nesten aldri, men de gangene jeg går på vekten er det alltid mellom 53 og 56 kg. Klær fra da jeg var 17 passer. Så det er litt rart spørsmål for meg. Føler meg aldri lubben, men heller ikke mager. Bare normal. Sånn jeg skal være. 

Anonymkode: da345...124

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å være ærlig, så er det andre mennesker som har fått meg til å føle meg dårlig. BMI, vekt osv, har ikke vært noe som har plaget meg. Heller ikke helsemessig. Men så begynte andre å gjette at jeg ha noen fysiske problemer pga vekten min. 

Anonymkode: d9999...bb3

AnonymBruker
Skrevet

Er 165 og 63 kg. Bmi på 23. føler meg lubben. Vil ned på rundt 58 kg igjen, da er jeg fornøyd. 

Anonymkode: aa21b...05e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...