Gå til innhold

Dere som alltid har vært slanke, hvilken bmi føler du deg lubben på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er kjempelav, så hvis jeg vil gå tilbake til min vekt jeg trives best i så får jeg ikke lov til det. Jeg er 153 og det kommer varsesignal i bmi kalkulatur. Jeg vil veie 47. Men svære damer på over 170 kan veie 56 kg....

Anonymkode: 3c21d...9e1

Dette høres rart ut. Hvem sier det? Jeg er 170cm og er 58kg, dvs bmi 20. Det er samme bmi som du på 153cm og 47kg. Du har normal bmi mellom 44kg og 58kg. Bmi tar jo hensyn til høyde, så har ikke noe å si at du er lav.

Hvis det derimot er for å stabilisere vekten etter anoreksi så vil de gjerne ha deg nærmere midten av normal bmi, jeg måtte også det da jeg var syk. Men når du blir frisk så kan du velge selv (innenfor normal bmi såklart). Hvis dette er grunnen anbefaler jeg at du ikke surmuler på en så barnslig måte. Disse folkene er bare opptatt av helsa di. Av og til må man litt høyere opp en grensen for å få tilbake mensen osv.

Anonymkode: 5d7d8...bf8

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er kjempelav, så hvis jeg vil gå tilbake til min vekt jeg trives best i så får jeg ikke lov til det. Jeg er 153 og det kommer varsesignal i bmi kalkulatur. Jeg vil veie 47. Men svære damer på over 170 kan veie 56 kg....

Anonymkode: 3c21d...9e1

Det kan da ikke stemme? Jeg er innenfor normal på 47, og jeg er 1.57 høy. Nå har du misforstått noe. Du kan også søke justert bmi-kalkulator for oss lave og høye personer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.7.2025 den 12.25):

Dere som er vant med lav bmi og føler deg fornøyd der. Hvilken bmi mistrives du med? Når er du for stor og tar grep?

Anonymkode: 95ed0...5b6

24. For min del er det 73 kilo. I dag ligger jeg på 70-71 hele tiden. 

Har vært regnet som overvektig i en bitteliten periode av livet mitt, da hadde jeg en bmi på 25.8. Veide 79 kilo. Aldri igjen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

BMI funker dårlig. En godt trent mann er raskt "overvektig" iht BMI. Den tar ikke hensyn til muskler vs fett.

Jeg ser ikke på vekt eller BMI. Jeg kjenner etter på hva klær og antrekk jeg trives i.

Jeg foretrekker når magen er flat og litt markert.

Anonymkode: bbb5e...21f

AnonymBruker
Skrevet

Siden jeg er godt trent pleier jeg å ligge på ca 20. Og burde ikke noe lavere enn 19. Har alltid vært slank, så vet ikke når jeg føler meg feit, men tipper ganske fort etter 20, 21 sikkert. 

Anonymkode: 02117...89f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.7.2025 den 19.40):

Upopulær mening, men BMI stemmer vanligvis veldig godt. Men du vet - verden vil bedras. 

Anonymkode: d1a39...1d8

Ikke for meg, men det er vell individuelt:) Slitt med spiseforstyrrelser før, og da hadde jeg vell rundt 17-19. Var utrolig tynn og så helt syk ut, men ikke veldig lav bmi. Har ca 21 nå, og er fortsatt så tynn at jeg får kommentarer på det negativt. Veldig individuelt hvor tungt skjelett man har, hvor mye muskler, osv

Anonymkode: 8f3ac...052

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke for meg, men det er vell individuelt:) Slitt med spiseforstyrrelser før, og da hadde jeg vell rundt 17-19. Var utrolig tynn og så helt syk ut, men ikke veldig lav bmi. Har ca 21 nå, og er fortsatt så tynn at jeg får kommentarer på det negativt. Veldig individuelt hvor tungt skjelett man har, hvor mye muskler, osv

Anonymkode: 8f3ac...052

Det er en myte at det er noe som heter tung benbygning. Google det, du. 

Anonymkode: 93bad...f1b

• Liker 3
  • Nyttig 3
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er mange som sier de føler seg best på bmi mellom 20 og 21 her. Er det der folk flest holder seg slank uten å være hverken «tynn» eller «lubben» da kanskje?

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke min bmi, men er 161 høy og veier 46 kg. Føler meg fleskete om jeg blir over 50 kg.

Anonymkode: 5e82d...f79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg lubben med en bmi på over 23. Jeg vil ha flat mage, men gjerne rund rumpe. Jeg trener mye styrke.

Anonymkode: 039c3...c26

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er mange som sier de føler seg best på bmi mellom 20 og 21 her. Er det der folk flest holder seg slank uten å være hverken «tynn» eller «lubben» da kanskje?

Dette er nederste sjakta av normalvektig.

Anonymkode: a3314...e1c

• Liker 1
Skrevet

Min BMI er nå 25 og det er jeg veldig fornøyd med

Blir jeg for tynn får jeg slappere hud i ansiktet og ser eldre ut

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 168 høy og 53 kg. Ser ikke undervektig ut. Trener mye styrke, så jeg har litt definerte muskler. Jobber med rumpa da, den er litt liten syns jeg. Bmi rundt 18,5-18,8 trur jeg. Innenfor normalvekt og trives der. 

Anonymkode: 74959...80e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

K48 bmi på 20.

har vært oppe i 23, da føler jeg meg stor, får mage, og klær sitter dårligere..

Anonymkode: 25b19...d88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde lenge en BMI på ca. 15, altså undervekt grad 3. Det siste året har jeg fått 21,5 BMI og føler meg lubben. Ønsker å gå ned til 18,5, da jeg ikke ønsker å bli undervektig igjen, men jeg ønsker å bli slankere.

Anonymkode: def1f...03e

• Liker 1
Skrevet

Ser best ut i ansiktet med en BMI på 22..kroppsmessig 20-21. Så ligger på en mellomting der. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Over 21 begynner jeg å føle meg feit.

Anonymkode: c4d66...e71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 170 og veier 64 kg. Aner ikke bmi, men det er en vekt jeg trives med. Hadde vel tatt grep om vekta begyne å nærme seg 70.

Anonymkode: ee151...a7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Over 22 begynner jeg å føle meg lubben. Trivest best rundt 20-21

Anonymkode: 8eac8...57c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ligger vanligvis på 19, og da føler jeg meg normal.

Var oppe i 22 pga medisiner en kort periode, da følte jeg meg som en hval. Har også i en kort periode vært nede på 18 pga sykdom, det var altfor tynt.

Anonymkode: 424ce...52e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...