Gå til innhold

Dere som alltid har vært slanke, hvilken bmi føler du deg lubben på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

23-24

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har BMI på 21,5 nå, og føler meg definitivt slank nå. For 10 år siden følte jeg meg smålubben på samme BMI. 

Men det er ikke BMI som er avgjørende for om jeg føler meg slank eller smålubben, men fettprosent. Vekta er tilnærmet lik nå med fettprosent på 22, som da jeg hadde fettprosent på 31... 

Anonymkode: 2ccbe...992

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker meg best med bmi på under 22. Over det begynner jeg å bli litt lubben. Det kan godt være fordi jeg er lav, synes man kler litt ekstra kilo dårligere når man er lav. 

Anonymkode: 08b54...42c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dere som er vant med lav bmi og føler deg fornøyd der. Hvilken bmi mistrives du med? Når er du for stor og tar grep?

Anonymkode: 95ed0...5b6

20 er ok, 20,5 er mindre greit, 21 er over streken og da innføres strakstiltak.

Anonymkode: 5f150...6d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

20 er ok, 20,5 er mindre greit, 21 er over streken og da innføres strakstiltak.

Får legge til - har generelt lav fettprosent og har også synlig sixpack på 21 men mer «myk» hud over da, litt mindre skarpe ryggmuskler og får mindre definerte lår spesielt (på meg legger fettet seg mest på lår og rumpe)

Er 45 år og ser ingen grunn til å forfalle av den grunn. 

AnonymBruker
Skrevet

Har vell aldri haatt en BMI på over 21 (med unntak av graviditet) men da føler jeg meg formløs, lubben blir sikkert feil å si. Har de siste 10 årene hatt en BMI på ca 19.5, men er høy, over 180 så BMI er ikke en god målestokk. 

Anonymkode: 2572f...bdb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kjempelav, så hvis jeg vil gå tilbake til min vekt jeg trives best i så får jeg ikke lov til det. Jeg er 153 og det kommer varsesignal i bmi kalkulatur. Jeg vil veie 47. Men svære damer på over 170 kan veie 56 kg....

Anonymkode: 3c21d...9e1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Føler meg best på BMI under 22.

Anonymkode: 5a089...34f

Samme her

Anonymkode: 61883...e4b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

jeg er ikke så opptatt av bmi men av kroppen min. Jeg er 163 og veier 54 kilo, det skal ikke mange kiloene til før jeg føler det og ikke liker det. 

Anonymkode: b2353...7e9

Har samme høyde og vekt. Noen særlig kilo mer ser jeg lubben ut. Så BMI på 18-19 ser jeg normal ut. Rundt 20-21 ser jeg lubben ut. Kan ikke forestille meg BmI på 25-30 på meg. Gjør så store utslag når man er så lav, haha.

Anonymkode: 9347a...ab5

AnonymBruker
Skrevet

Min bmi er 21 nå og jeg føler meg IKKE komfortabel. Blubbete og lubben og har begynt å ta grep.

Trives på 19.5.

Anonymkode: 92898...f59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Upopulær mening, men BMI stemmer vanligvis veldig godt. Men du vet - verden vil bedras. 

Anonymkode: d1a39...1d8

Veldig sant. Mannen har bmi på nesten 28. Han er GODT trent. Da snakker vi six pack og fettprosent på under 12.

Jeg er sofapotet og har på 25, minst 10kg for mye. Kunne lett gått ned 25 og hatt bmi på 20. Beldig innenfor, slank. Har hatt bmi på 18 også, da var jeg tynn, men ikke undervektig.

Anonymkode: 0e5d4...a98

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dere som er vant med lav bmi og føler deg fornøyd der. Hvilken bmi mistrives du med? Når er du for stor og tar grep?

Anonymkode: 95ed0...5b6

Jeg forholder meg til at vekta er rett når buksene passer.

Anonymkode: 8dedb...52f

Skrevet

Over 23 kjenner jeg det i klærne og i kroppen. Mister letthet, føler meg tung i alt. Tar grep rundt 24. Blir ukomfortabel med meg selv, mister lysten på kropp. Trives best rundt 20–21.

Skrevet

Trives på 22 i BMI. Vil ikke over 25.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er kjempelav, så hvis jeg vil gå tilbake til min vekt jeg trives best i så får jeg ikke lov til det. Jeg er 153 og det kommer varsesignal i bmi kalkulatur. Jeg vil veie 47. Men svære damer på over 170 kan veie 56 kg....

Anonymkode: 3c21d...9e1

Hvem gir deg ikke lov å veie 47 kg dvs BMI 20 ?

Anonymkode: eefd7...3b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For meg er BMI en grei målestokk. Følte meg lubben da bmi bikket 25 og bmi resultatet lyste overvekt mot meg. Det betydde opp i klesstørrelse og mange fine klær i skapet passet ikke. Måtte ta grep før gikk lenger og er nå på 22.8. Bare bitte litt igjen nå så er jeg i mål med 21,7.

Mulig bmi er utdatert, men jeg trener ikke tung styrke og er vel en slags gjennomsnitts person og da passer måleteknikken godt. Det er en veldig romslig normal skala, synes jeg.

Anonymkode: 1f479...e3e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bmi er rart. For 4 år siden lå jeg på normalvektig, men når grensene ble flyttet vipper jeg mellom undervektig og normalvektig. Så i samfunnet hvor vi skal bli tykkere og tykkere , har tykk blitt normalvektig fordi det er normalt og være tykk. Greit, da trives jeg best som lett undervektig , som var normalt  slank når jeg vokste opp. 
bmi er også rart fordi det ikke sier noe om muskler og benbygging. De fleste som trener mye styrke er jo overvektige da? 

jeg er 1,75 høy, har timeglassfigur, ikke spesielt muskuløs og trives under 62 kilo. Over det føler jeg meg tung i kroppen . 

Anonymkode: 31925...52c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke regnet ut på noen år, men på kalkulatoren fra 2023 er jeg rett over undervekt, men på kalkulatoren fra 2010 er jeg midt på normalvekt. Moren min gikk fra lett fedme til normalvektig. Lurer på hvor store det skal være normalt og være med denne utviklingen. 

Anonymkode: 31925...52c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kroppen min kler best å være tynn. Jeg har smal benbygning, så fettet eser ut, uansett om det egentlig ikke er så mye. BMI rundt 18 er idealet for meg. Det er per definisjon undervekt, men jeg ser ikke undervektig ut.

Anonymkode: 8a2b6...be6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 170cm og 39år. Føler meg ikke vel når jeg bikker 62kg, da har jeg litt mage og føler jeg må bruke løse klær. Så det vil vel si at jeg føler meg smålubben over bmi 22. Meste jeg har veid er 65kg (utenom svangerskap selvfølgelig). Trives godt på 58kg, så det er bmi 20. 

Men det skal være sagt at jeg aldri tenker på andres kropper. Dømmer ingen. Men for meg er det verdt det å jobbe for en slank kropp.

Anonymkode: 5d7d8...bf8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...