AnonymBruker Skrevet 10. juli #1 Skrevet 10. juli Dere som er vant med lav bmi og føler deg fornøyd der. Hvilken bmi mistrives du med? Når er du for stor og tar grep? Anonymkode: 95ed0...5b6
AnonymBruker Skrevet 10. juli #2 Skrevet 10. juli Vært alt fra 14 til 27. Har kiloene godt fordelt, så tok grep på 27 pga helse. Var først da jeg følte meg lubben.Tenker å legge meg på 23 så jeg har litt å gå på tilfelle ny sykdom/skade. Anonymkode: d7b2a...d4c 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli #3 Skrevet 10. juli BMI er jo SÅÅ utdatert! 🤦♀️ Anonymkode: fc153...dfa 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #4 Skrevet 10. juli Jeg har bmi på 24, ser litt fleskete ut nå. Men er veldig lav, så jeg synes ikke den bmien målingene stemmer så godt på meg. Anonymkode: 3c21d...9e1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #5 Skrevet 10. juli Har aldri målt bmi. For min del er bmi ubrukelig. Pga konkurranser etc, så tracker jeg ganske nøye med måling av fettprosent og ukentlige bilder. Jeg merker svært raskt om jeg er «litt ut av kurs» Utenfor sesong/i perioder jeg ikke konkurrerer, så ligger jeg bevisst i et kallrioverskudd hele tide , så da tar jeg ingen mål, bilder osv. Anonymkode: 7c7fc...8fd 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli #6 Skrevet 10. juli Laveste BMI jeg har hatt i voksen alder er 20, høyeste rundt 38 som høygravid. Så har vært gjennom et spekter. Jeg liker kroppen best med BMI på rundt 24-25. Da er den velformet, yppig og sterk. BMI 20 vil jeg aldri tilbake til. Joda, en fin kropp å ha klær på, men mager og rar i ansiktet og synes ikke det passer meg å være så slank. Anså meg som lubben rundt 25-26, men lubben holdt seg lenge. Først på nærmere 30 vil jeg karakterisere meg som tykk. Kiloene fordeles på en fordelaktig måte, sikkert derfor. Og har en god del muskler, sterkbygd dame. Alltid blitt oppfattet lettere enn jeg er, da jeg veide 85 en ganske lang periode, fikk de jeg sa det til nesten et slagramma uttrykk... Stort sett tror folk jeg veier 10-15 kilo mindre enn jeg gjør, til og med legen har sett overrasket ut og måtte veie meg to ganger 😅 Anonymkode: 6d492...584
AnonymBruker Skrevet 10. juli #7 Skrevet 10. juli Når jeg når en bmi på 22-23 ville jeg nok ha følt meg lubben. Har alltid ligget rundt 19. Har en periode ligget på 21 og det var pga sykdom. Følte meg helt ok. Gikk gradvis ned igjen da sykdommen ble regulert. Jeg spiser og drikker akkurat det jeg vil. Anonymkode: f7fad...378 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli #8 Skrevet 10. juli Jeg har som du beskriver, alltid vært slank, så det vet jeg ikke. Anonymkode: a9b02...989 4
Frøken79 Skrevet 10. juli #9 Skrevet 10. juli (endret) Trives absolutt best med BMI på 21. Endret 10. juli av Frøken79
AnonymBruker Skrevet 10. juli #10 Skrevet 10. juli Føler meg "ok" på 20-22, over det så er det krise.. Har en gang dessverre vært oppe i 31 og da følte jeg meg helt elendig... Ble streng slankekur i en tid da for å komme ned i en normal bmi i hvertfall istedenfor fedme (bmi over 30 er jo regnet som fedme...) Anonymkode: a33ac...cde
AnonymBruker Skrevet 10. juli #11 Skrevet 10. juli Føler meg best på BMI under 22. Anonymkode: 5a089...34f
AnonymBruker Skrevet 10. juli #12 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Laveste BMI jeg har hatt i voksen alder er 20, høyeste rundt 38 som høygravid. Så har vært gjennom et spekter. Jeg liker kroppen best med BMI på rundt 24-25. Da er den velformet, yppig og sterk. BMI 20 vil jeg aldri tilbake til. Joda, en fin kropp å ha klær på, men mager og rar i ansiktet og synes ikke det passer meg å være så slank. Anså meg som lubben rundt 25-26, men lubben holdt seg lenge. Først på nærmere 30 vil jeg karakterisere meg som tykk. Kiloene fordeles på en fordelaktig måte, sikkert derfor. Og har en god del muskler, sterkbygd dame. Alltid blitt oppfattet lettere enn jeg er, da jeg veide 85 en ganske lang periode, fikk de jeg sa det til nesten et slagramma uttrykk... Stort sett tror folk jeg veier 10-15 kilo mindre enn jeg gjør, til og med legen har sett overrasket ut og måtte veie meg to ganger 😅 Anonymkode: 6d492...584 Haha. Samme her. Fastlegen sa at jeg var slank og fin da jeg hadde BMI på 27-28. 🤣 Jeg føler meg best ved 22 da. Helst 21, men da må jeg sulte konstant og det er bare i anoreksiaperiodene mine at jeg har klart det. Jeg er ikke laget for å ha lav BMI, er veldig muskuløst bygget ifølge fysioterapeuten min. Jeg er ikke laget for å jogge f.eks, men kan løfte tungt selv uten styrketrening. Anonymkode: 7d641...414
AnonymBruker Skrevet 10. juli #13 Skrevet 10. juli Jeg er vanligvis 20, men ønsker å være 19,5. Ville følt meg tjukk på 21. Anonymkode: 9ea84...046
AnonymBruker Skrevet 10. juli #14 Skrevet 10. juli Havner jeg på 21-22 føler jeg meg feit. Men bare fordi absolutt alt legger seg på magen, og det er ikke sunt. Og da finner jeg heller ikke klær i butikken som sitter greit på. Vanligvis ligger jeg på 19-tallet et sted, som gir mageomkrets under 80 cm (som er det målet jeg setter for meg selv). Da unngår jeg høy risiko for livsstilssykdommer. Anonymkode: af102...1eb 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli #15 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (55 minutter siden): BMI er jo SÅÅ utdatert! 🤦♀️ Anonymkode: fc153...dfa Ja og nei. Hvis du er godt trent- da er det meningsløst. Hvis du har historikk som sofa-potet og heller på å krepere av muskelsvinn. Da er BMI en bra indikator. Anonymkode: 2917f...6e2 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli #16 Skrevet 10. juli Liker meg best på 20-21. Er på 22 nå og føler det er et par kg for mye. Anonymkode: c56fd...fab
AnonymBruker Skrevet 10. juli #17 Skrevet 10. juli jeg er ikke så opptatt av bmi men av kroppen min. Jeg er 163 og veier 54 kilo, det skal ikke mange kiloene til før jeg føler det og ikke liker det. Anonymkode: b2353...7e9
AnonymBruker Skrevet 10. juli #18 Skrevet 10. juli Jeg foretrekker å være rundt 20-21. Er 174cm høy. Nå er jeg bmi 22 og ser stor forskjell på "dvaskheten". Jeg er godt trent likevel, så jeg tenker ikke så mye på det, men jeg ser altså forskjell på kroppen og på hvordan klærne sitter på meg. Jeg har veldig mykt fett, og det har kanskje noe å si. Jeg blir raskt "blubben" 😂 Anonymkode: 7ea10...9f7
AnonymBruker Skrevet 10. juli #19 Skrevet 10. juli Jeg er 168, og var VELDIG chubby rundt 72-73 kg. Er på 65 nå, som føles ok, men skulle gjerne mistet 2-3 kg til. Har timeglassfigur, men får lett litt ekstra på magen særlig etter graviditet. Anonymkode: a3c4c...723
AnonymBruker Skrevet 10. juli #20 Skrevet 10. juli Jeg har alltid vært slank og stort sett ligget på rundt 20-21 i bmi. Da vekslet mellom 63-67 i vekt. Men jeg hadde en periode hvor jeg veide rundt 57-58 (jeg er 176 cm høy) og til tross for at bmi'en min da kun var 18,4 så følte jeg selv at jeg aldri hadde sett bedre ut. Fast forward til nå, jeg er høygravid og har lagt på meg alt for mye gjennom svangerskapet og er livredd jeg aldri vil komme tilbake til der jeg var. Anonymkode: 5a089...34f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå