Gå til innhold

Man blir tykk av å sitte foran pc'n?

Gjest Wiggle me

Anbefalte innlegg

Gjest Wiggle me

Har lest en god del slanketråder her inne og har fått med meg at store deler av prosentandelen her på kvinneguiden.no er på slankekur.

Det er for så vidt greit nok, men et faktum som er, er at man faktisk blir tykk av å sitte foran PCn til alle døgnets tider.

Jeg har vært gjest her inne lenge, og har bitt meg merke i flere brukere [uten at jeg vil henge ut noen] som skriver her veldig mye, og som i tillegg er på slankekur.

Å sitte på en stolt, foran en dataskjerm forbrenner ikke mye kalorier.

Så hvis "dere" vil ha en effekt av slankekuren deres så hadde det vært en ide å trene, spise sundere [noe jeg tipper dere gjør, men effekten av det blir dårlig når man ikke er i bevegelse], etc.

Mener dere at man blir tykk av å sitte så mye foran PCn?

Hvor mange timer om dagen må man sitte foran PCn for at man skal legge på seg egentlig?

Vet dere egentlig hvor mye tid dere tilbringer foran PCn?

Godt mulig at flere her inne mosjonerer kanskje en times tid per dag, men det har nok lite å så for vektnedgangen når man som tidligere nevnt bruker store deler av dagen foran en PC-skjerm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fruktkake

Godt mulig at flere her inne mosjonerer kanskje en times tid per dag, men det har nok lite å så for vektnedgangen når man som tidligere nevnt bruker store deler av dagen foran en PC-skjerm. :)

Hvis man trener en time om dagen, spiser sunt og sitter resten av dagen foran pc-en, så går man ned i vekt ja.

For min del har jeg endelig fått fart på slankinga etter jeg registrerte meg her på KG og på vektklubb. Bruker ikke mer til på pc enn jeg gjorde før. Men jeg har derimot fått mer kunnskap om kosthold og fått mer motivasjon av å være i kontakt med folk i samme situasjon som meg. Nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg sitter mye foran PC-en og jeg eter som en hest, slik som nå; så gafler jeg i meg potetgull som dessert etter en vaffel.

Eh, jo; også er jeg undervektig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Er ganske sikker på at du har rett. Jeg merker på meg selv at jeg er altfor mye stillesittende når jeg kommer hjem fra jobb. Sykler fram og tilbake til jobb - men etterpå blir jeg lett sittende.

Hadde PC`en til reperasjon for en tid tilbake og da var jeg mye mer aktiv og effektiv enn nå.

Det har ingenting med spising å gjøre - det har med stillesitting - vår tids største fiende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Har lest en god del slanketråder her inne og har fått med meg at store deler av prosentandelen her på kvinneguiden.no er på slankekur.

Det er for så vidt greit nok, men et faktum som er, er at man faktisk blir tykk av å sitte foran PCn til alle døgnets tider.

Jeg har vært gjest her inne lenge, og har bitt meg merke i flere brukere [uten at jeg vil henge ut noen] som skriver her veldig mye, og som i tillegg er på slankekur.

Å sitte på en stolt, foran en dataskjerm forbrenner ikke mye kalorier.

Så hvis "dere" vil ha en effekt av slankekuren deres så hadde det vært en ide å trene, spise sundere [noe jeg tipper dere gjør, men effekten av det blir dårlig når man ikke er i bevegelse], etc.

Mener dere at man blir tykk av å sitte så mye foran PCn?

Hvor mange timer om dagen må man sitte foran PCn for at man skal legge på seg egentlig?

Vet dere egentlig hvor mye tid dere tilbringer foran PCn?

Jeg lurer på om man blir tykk av å se på tv også?`Eller sitte å lese? Høre på radio? Eller er det bare ved å være på kg man blir tykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Man blir tykk av å sitte i ro enten man leser, ser på TV eller er på Kvinneguiden. Men jeg for min del merker at jeg sitter mye mer i ro når jeg sitter på Kvinneguiden enn når jeg sitter og ser på TV. Og det gjelder sikker ikke bare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ester
Jeg lurer på om man blir tykk av å se på tv også?`Eller sitte å lese? Høre på radio? Eller er det bare ved å være på kg man blir tykk?

Nå tar trådstarter utgangspunkt i at man faktisk kan se på kg-bruken at mange sitter mye foran pc-en, da. Man vet ikke noe om hvor mye folk ser på tv, leser eller hører på radio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Nå tar trådstarter utgangspunkt i at man faktisk kan se på kg-bruken at mange sitter mye foran pc-en, da. Man vet ikke noe om hvor mye folk ser på tv, leser eller hører på radio.

Poenget mitt er at det er ikke kg-bruken som gjør at man blir feit. Og man kan ikke se på innleggstall hvor mye folk sitter stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Binna

Ja det var jo en seriøs forskning.. Etter hva jeg har fått med meg er det uvanlig mange her som spiser bananer også.. er ikke rart vi er feite :ironi:

Endret av hæxa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

:ler: hihihihi

Jeg er egentlig enig med trådstarter. Stillesitting er ikke bra, men nå kan det være mange grunner til at man er aktiv på KG da. Jeg, for eksempel, har en jobb der jeg sitter foran data'n hele dagen, og bruker å titte innom KG og skrive et par innlegg her og der i løpet av dagen, særlig i de periodene da det er rolig på jobb.

Men JA!! Jeg har merket det VELDIG godt både på vekta og energien etter at jeg fikk denne sitte-stille-foran-data'n-jobben, og har begynt å gå opp og ned i trappene på kontoret noen ganger i løpet av dagen for å få litt bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh

PC-sitting er vel ikke så mye verre enn f.eks TV-titting? :sjarmor:

Men ja, jeg er enig med trådstarter. For mye stillesitting er ikke bra, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg sitter sikkert foran PC'en 8-10 timer om dagen, inkludert jobb. Jeg trener også 3-4 ganger i uka (ca. 1 time). Holder meg i kjempeform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så vi som bruker MAC har ingen fare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...