*Lillian* Skrevet 21. november 2002 #1 Del Skrevet 21. november 2002 På PCen min kan jeg spille DVD-filmer. Det jeg lurer på er hvilken sone denne DVD-spilleren har, eller er den sonefri? Har litt lyst å bestille meg en DVD fra USA (denne filmen finnes ikke på VHS), men jeg ser ikke vitsen med å gjøre det hvis jeg ikke har noe sted å se denne DVD'en.... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgan Skrevet 28. november 2002 #2 Del Skrevet 28. november 2002 Hm ja,jeg vet fra før at PCer med DVD-spiller funket slik at du kunne skifte sone inntil 5 ganger,dernest låste den seg på sist valgte sone....Om dette er slutt på,vet jeg ikke,det må nesten de med DVD-spiller på PCen svare på.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gib Skrevet 30. november 2002 #3 Del Skrevet 30. november 2002 På PCen min kan jeg spille DVD-filmer. Det jeg lurer på er hvilken sone denne DVD-spilleren har, eller er den sonefri? Har litt lyst å bestille meg en DVD fra USA (denne filmen finnes ikke på VHS), men jeg ser ikke vitsen med å gjøre det hvis jeg ikke har noe sted å se denne DVD'en.... :blunke: Det kommer litt an på hvilken DVD spiller du har, men de aller fleste kan gjøres sone fri med en bios flash (BIOS:Et grunnleggende sett av programrutiner som vanligvis ligger lagret i ROM-minne på DVD spilleren) Kjører du en flash så forandrer du på ROM minne slik at den ikke bryr seg om hvilken sone det er på filmene du kjører. Det høres muligens litt skummet ut, men er nokså enkelt. Det man kan risikrere er at spilleren slutter å fungere, men nå har jeg gjort detter for venner og bekjente i åresvis uten problemer . Å skulle det mot formodning gå galt koster jo ikke en DVD spiller til pc mer enn 350kr i dag. Høres dette ut som om at det er noe for deg, får du si i fra om du trenger hjelp til å finne det du trenger. Lykke til Gib Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå