AnonymBruker Skrevet 10. juli #1 Skrevet 10. juli Turen jeg ønsker har ikke ledig avgang fra min hjemflyplass så alternativet blir å fly til en annen by(40 min tur) for så å sjekke inn derfra. Fra jeg lander der har jeg 4 timer til utenlandsflyet går. Hadde du tatt sjansen på det? HVIS første turen skulle bli kansellert og ingen nye turer blir ordnet ila de første timene står jeg jo der og mister avgangen min. Men pleier det å være noen utfordringer med korte innlandsflygninger på denne tiden? Jeg kan jo selvsagt reise dagen før så jeg har mer tid om ting skulle gå skeis men det hadde vært utrolig praktisk å gjøre hele reisen sammen dag. Anonymkode: d2eb8...780
AnonymBruker Skrevet 10. juli #2 Skrevet 10. juli nei ikke nå i fellesferien med alt kaoset som er på gardermoen som forplanter seg til absolutt alle andre flyplasser ville jeg reist dagen før. Anonymkode: d5c98...a28
AnonymBruker Skrevet 10. juli #3 Skrevet 10. juli Helt vanlig med mellomlanding. Hvis du bestiller gjennomgående reise med samme flyselskap pleier det å gå greit. Anonymkode: a55da...790 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli #4 Skrevet 10. juli Ja gjør det ofte. De turene jeg ønsker går ikke fra her jeg bor. Anonymkode: c1c2f...2de
AnonymBruker Skrevet 10. juli #5 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt vanlig med mellomlanding. Hvis du bestiller gjennomgående reise med samme flyselskap pleier det å gå greit. Anonymkode: a55da...790 Dette er ikke mellomlanding men to separate turer med ulike flyselskap. Anonymkode: d2eb8...780
AnonymBruker Skrevet 10. juli #6 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt vanlig med mellomlanding. Hvis du bestiller gjennomgående reise med samme flyselskap pleier det å gå greit. Anonymkode: a55da...790 Forstår det sånn at dette ikke er en gjennomgående reise, og da er hun vel uten rettigheter om hun ikke rekker det neste flyet… Anonymkode: 26c0a...bdd
AnonymBruker Skrevet 10. juli #7 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Turen jeg ønsker har ikke ledig avgang fra min hjemflyplass så alternativet blir å fly til en annen by(40 min tur) for så å sjekke inn derfra. Fra jeg lander der har jeg 4 timer til utenlandsflyet går. Hadde du tatt sjansen på det? HVIS første turen skulle bli kansellert og ingen nye turer blir ordnet ila de første timene står jeg jo der og mister avgangen min. Men pleier det å være noen utfordringer med korte innlandsflygninger på denne tiden? Jeg kan jo selvsagt reise dagen før så jeg har mer tid om ting skulle gå skeis men det hadde vært utrolig praktisk å gjøre hele reisen sammen dag. Anonymkode: d2eb8...780 Jeg ville ikke gjort det. Anonymkode: abb8e...5ca
AnonymBruker Skrevet 10. juli #8 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Forstår det sånn at dette ikke er en gjennomgående reise, og da er hun vel uten rettigheter om hun ikke rekker det neste flyet… Anonymkode: 26c0a...bdd Det stemmer. TS Anonymkode: d2eb8...780
AnonymBruker Skrevet 10. juli #9 Skrevet 10. juli Du har 4 timer på deg på Gardermoen. Dette går helt fint. Det er faktisk helt vanlig å fly med mellomlandinger. Anonymkode: 4c573...843
AnonymBruker Skrevet 10. juli #10 Skrevet 10. juli Det gjør vi nesten hvert år i fellesferien, men litt å ha merr enn 3-4 timer til neste fly. Anonymkode: 87547...4be
AnonymBruker Skrevet 10. juli #11 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det stemmer. TS Anonymkode: d2eb8...780 Men jeg har aldri opplevd å ikke rekke det. Jeg reiser mye. Anonymkode: c1c2f...2de 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #12 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Turen jeg ønsker har ikke ledig avgang fra min hjemflyplass så alternativet blir å fly til en annen by(40 min tur) for så å sjekke inn derfra. Fra jeg lander der har jeg 4 timer til utenlandsflyet går. Hadde du tatt sjansen på det? HVIS første turen skulle bli kansellert og ingen nye turer blir ordnet ila de første timene står jeg jo der og mister avgangen min. Men pleier det å være noen utfordringer med korte innlandsflygninger på denne tiden? Jeg kan jo selvsagt reise dagen før så jeg har mer tid om ting skulle gå skeis men det hadde vært utrolig praktisk å gjøre hele reisen sammen dag. Anonymkode: d2eb8...780 Du mener en helt normal mellomlanding? Ja, det gjør jeg hver gang jeg er ute og reiser. Og drar aldri dagen før for å sove på flyplassen om jeg kan unngå det.. 🙈 Anonymkode: cfca0...1ac
Sofiei Skrevet 10. juli #13 Skrevet 10. juli (endret) Det gjør vi 3-4 ganger i året på tur til Alicante . Gjort det i årevis, helt problemfritt. Kan ikke bestilles gjennomgående reise da jeg reiser med hund, så jeg må gjennom både innsjekk og sikkerhetskontroll på Gardermoen. Med 4 timer har du jo all verden av tid . Skal skje noe spesielt om det blir et problem. Endret 10. juli av Sofiei 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #14 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du har 4 timer på deg på Gardermoen. Dette går helt fint. Det er faktisk helt vanlig å fly med mellomlandinger. Anonymkode: 4c573...843 Hvem har sagt noe om Gardermoen? Sofiei skrev (2 minutter siden): Det gjør vi 3-4 ganger i året på tur fra Tromsø til Alicante. Gjort det i årevis, helt problemfritt. Kan ikke bestilles gjennomgående reise da jeg reiser med hund, så jeg må gjennom både innsjekk og sikkerhetskontroll på Gardermoen. Med 4 timer har du jo all verden av tid . Skal skje noe spesielt om det blir et problem. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men jeg har aldri opplevd å ikke rekke det. Jeg reiser mye. Anonymkode: c1c2f...2de Godt å høre Anonymkode: d2eb8...780
AnonymBruker Skrevet 10. juli #15 Skrevet 10. juli Det er da helt normalt for de fleste som ikke bor i Oslo... Da jeg bodde i en annen landsdel så bestilte jeg alltid med 2-4 timer mellomlanding på Gardermoen. Unngikk mer enn 4 timer så langt det lot seg gjøre fordi det er grisedyrt om man skal ha mat og drikke på flyplassen, og det er ufattelig kjedelig bare sitte der å vente... Det er svært sjeldent kanselleringer eller store forsinkelser på innlands flyvninger om det ikke er snøstorm eller streik. Se på Værnes i går, noen få fly var 10-15 min forsinket, de fleste avreist 5 min FØR tiden. Fra Tromsø var det ett fly som var en halvtime forsinket til Oslo, det var største forsinkelsen. Anonymkode: 996e4...7cd 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli #16 Skrevet 10. juli Ved forsinkelser som fører til at du mister neste transportmiddel dekkes ekstra utgifter som regel av reiseforsikring, dersom du har lagt inn tilstrekkelig tid i mellom. Sjekk vilkårene på forsikringa di. Anonymkode: 100ef...b19 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #17 Skrevet 10. juli Fire timer er antagelig nok til at reiseforsikringen din dekker det hvis det går galt. Flyselskapet er ikke pliktige å hjelpe deg når det er helt ulike billetter, men forsikringen skal dekke dette her. Ville ikke bekymret meg for en så lang mellomlanding som dette. Anonymkode: f8a6b...42e 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli #18 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ved forsinkelser som fører til at du mister neste transportmiddel dekkes ekstra utgifter som regel av reiseforsikring, dersom du har lagt inn tilstrekkelig tid i mellom. Sjekk vilkårene på forsikringa di. Anonymkode: 100ef...b19 Dette stemmer ikke når det er bestilt som to separate turer med forskjellige flyselskap. Anonymkode: f34c1...bfc 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #19 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hvem har sagt noe om Gardermoen? Når man mellomlander i Norge, for å så dra til utlandet er det nesten alltid Gardermoen. Jeg får beklage om det er feil. Det har uansett ingenting å si hvilken flyplass det er. Anonymkode: 4c573...843
AnonymBruker Skrevet 10. juli #20 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette stemmer ikke når det er bestilt som to separate turer med forskjellige flyselskap. Anonymkode: f34c1...bfc Jo, det gjør det. Det gjelder også dersom du har annen transport som blir forsinket/kansellert slik at du mister flyet, båten, bussen etc. som du har forhåndsbestilt billett til. F. eks. om du skal med tog først, og så med fly. Eller motsatt. Det kalles vanligvis innhenting av reiserute når du leser forsikringsvilkårene. Jeg tror du blander med flyselskapenes ansvar. De har ansvar dersom du har sammenhengende billett, da får du ingenting på reiseforsikringa. Anonymkode: 100ef...b19 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå