Gå til innhold

Bare jeg som har en far som er sånn??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare blåse ut litt om faren min. Han er 71 år så det er ikke vits i å prøve og endre han heller. Hver gang jeg og min mann og være to barn er på ferie sender han meldinger om forskjellig han har googlet. Han ELSKER og google og tror på alt han leser. "Ikke dra i den parken, der er det bare kø og dårlig mat" " ikke kjør den veien der er det veiarbeid"  " ikke dra på båttur det er meldt vind"  bare negativt. Og vi drar samme plass hvert år, så det er rart at han som aldri har vært der sitter hjemme og googler. Hjelper ikke å prate med han. Bare lurer på om dette er en typisk fedre-ting å gjøre? Venninnene mine har ikke sånne fedre😅 Noen som kjenner seg igjen i dette behovet for fedre og opplyse om bare negative ting?  Og som elsker google og værvarsel😅 det er akkurat som han tror at vi ikke klarer oss her i verden, vi er snart førti år 😅

Anonymkode: a3261...a09

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en som trenger noe nytt påfyll i livet. 

Anonymkode: e6f7d...2ce

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Høres ut som en som trenger noe nytt påfyll i livet. 

Anonymkode: e6f7d...2ce

Ja det har du nok rett i. Han har altfor mye fritid. Han reiser ett par ganger i året, men ellers ingen hobbyer. Han har kjæreste , men de gjør vel ikke så mye spennende sammen sikkert. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke ta ham med dit da, så får han sett? Han følger med fordi han bryr seg ❤️

Anonymkode: d2ae9...217

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Om du vil utfordre han litt, spørr han hva han synes dere skal gjøre da. Få han til å google etter noe som er positivt. 

Dette er vel hans måte å vise omsorg på, mens kvinnene på den alderen maser om mat. Husk å spise, har dere spist, denne restauranten skal være god, husk å ta med noe å drikke, husk solkrem osv osv 😛 

Anonymkode: 58024...b7e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan dere ikke ta ham med dit da, så får han sett? Han følger med fordi han bryr seg ❤️

Anonymkode: d2ae9...217

Det har vi prøvd og det gikk IKKE bra 🙈 Fullt fokus på det negative da også.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bra å drive med googling når man er 71, og hyggelig at han er interessert i stedet dere reiser til.

Kanskje han kan få noen andre apper å leke med.

Anonymkode: 043ef...f52

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min far på samme alder er helt lik. Bortsett fra at han ikke googler, da. Han tar det fra løse lufta, rykter og sin egen frykt. Alt er negativt, alt er farlig. Mulig det er en form for omsorg, men jeg orker rett og slett ikke å bære på hans angst. Jeg har løst det ved å gi han minimalt av informasjon om ting som skal skje, og heller en oppdatering etter ting har skjedd. 

Anonymkode: 64dc6...549

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han vil føle seg nyttig. Jeg ville sagt «vi dro i den parken og det gikk så fint, nesten ikke kø og ok mat» 

Anonymkode: a0957...386

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare godtatt det. Det er nok bare fint ment. 

Anonymkode: 2d625...8e7

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min far er i 70-årene og helt lik, men han har alltid vært sånn. Han er også ivrig med å google og ser mye dokumentarer og true crime på tv.

Eksempler på ting vi som familie har fått beskjed om:

- Vi må ikke gi barna klemmeposer med yoghurt da disse er full av plast. 

- Vi må ikke drikke kaffe fra kaffemaskin som maler bønnene, for den kaffen kan gi høyt kolesterol. (Dette stemmer, men vi drikker da ikke så mye kaffe).

- Vi må ikke reise på ferie til Sicilia for der er det så mye mafiagreier.

- Da jeg var på venninnetur til Wien i vår og sendte ham en sms om at vi nå skulle ut for å spise fikk jeg bare til svar: «Ok. Forsiktig». Da hadde han visst sett noe på tv som fikk han til å tro at Wien var en farlig by. 

Anonymkode: f6f81...cc2

• Hjerte 1
Skrevet

Min far er samme alder og han gjør ikke dette, men han har andre særheter som har kommet med åra.

for meg høres dette ut som en måte å si "jeg er glad i deg og vil at dere skal ha en fin ferie" Det er selvsagt en helt idiotisk måte å gjøre det på.

jeg ville bare oversett meldingene og heller sendt melding vel feemme om at turen gikk fint.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er hans måte å bry seg om dere på. 

Anonymkode: 3760d...5f3

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en far som stakk rett før jeg ble født. Han har aldri brydd seg, verken før eller nå.

Hadde blitt rørt hvis han plutselig hadde startet å sende meg slikt. Det er jo helt tydelig omsorg og kjærlighet bak dette!

Man verner om og vil beskytte dem man bryr seg om og er glad i. Han vil at du og dine skal ha det trygt og godt, og advarer mot det motsatte som han leser om.

Vet du hva jeg tror? Jeg tror at han går rundt med sin egen lille hemmelige angst for at du og dine skal komme borti noe farlig og negativt. Han er redd for deg, fordi han er så innmari glad i deg…

Anonymkode: 58395...b77

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Min far er også sånn, men han gjør det fordi han bryr seg om oss, og ønsker at viskal ha det bra. Ikke for å være en surpeis. Jeg sender meldinger med bilder tilbake om at alt er ok og viser han hvor vi er. Da blir han glad. 😄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min far i 70-årene har et lignende forhold til Internett. 

Anonymkode: d3b00...a78

AnonymBruker
Skrevet

Min far i midten av 50 årene er helt lik. 

Anonymkode: 8ed8e...165

Skrevet

Kjenner flere som er slik. Tror ikke de mener å være negativ. De bare ønsker at det skal gå mest mulig smidig for seg. 
Jeg ville vel kanskje bare droppet å svare på alt. Eller bare sendt tommel opp hver gang eller svart etter hvert «takk for info! Akkurat kjørt forbi ….. slapp kø og veiene er fine». Så får han litt svar på det han har tipset om, feks om det var fare for kø på en strekning. 
Fikk i dette sekundet sms av et familiemedlem om å huske solkrem på barna i morgen…Kjente jeg ble irritert. Selvsagt smøres barna. Så trekker kanskje tilbake det med å bare bite det i seg 😂 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Min far har alltid vært en del opptatt av sikkert, alltid bilbelte, redningsvest, reiserøykvarsler osv lenge før andre folk var så opptatte av sånne ting. 

Han blir veldig redd for oss når vi er på ferie, hater at vi flyr osv.

Vi sender bare regelmessige oppdateringer om at vi er trygt framme og har det bra og slikt, og tar det som et tegn på at han bryr seg. 

Endret av Elle Melle
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mamma er lik bare at hun er blitt «frelst» (hennes ord, ikke mine) av chatGPT isteden🙃 Det er jo fordi ho bryr seg om meg, hun er også ufør så hun har alt for mye tid og kanskje et større ønske om å være mer mamma for meg; så når hun ikke klarer det fysisk så gjør hun det på den måten hun kan. Jeg jatter med og får mine utblåsninger med min far når det trengs. Har prøvd å ta det opp før men hun blir bare lei seg av det

Anonymkode: f06ed...e24

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...