Gå til innhold

Alvora Oslo - svindel eller ekte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Frykter jeg har gått på en blemme og handlet billigvarer fra Kina (til en dyr pris).

En sen natt jeg lå våken og ammet scrollet jeg på mobilen og fikk reklame for en kjolebutikk som skulle legge ned og solgte kjolene til halv pris. Siden jeg skal i både bryllup og barndåp fremover tenkte jeg at dette var et god tilbud. Dette skulle være en kjolebutikk i Oslo så jeg tenkte ikke på å sjekke noe mer, så bare at de fantes på Facebook.

Nå ser jeg at varene kommer fra Kina, så da regner jeg med jeg har blitt lurt. Jeg pleier som regel å være litt mer kritisk til nettbutikker, men her skylder jeg litt på ammetåke og søvnløshet 😅 Finner dem ikke på Trustpilot heller, vet ikke om det er et godt eller dårlig tegn. Sjekket på nettbutikken igjen og ser at bildet av butikken ikkeer fra Oslo og ser først nå at det ikke står hvilket materiale kjolene er i 🫠

Regner jeg det kommer noen kjipe Polyesterkjoler i posten snart, om jeg i det hele tatt får noe.

Noen med erfaring? Kan jeg returnere? Skal følge ekstra nøye med i nettbanken at jeg ikke blir trukket mer i hvert fall.

Anonymkode: 837ee...9c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er svindel. Det du får ser ikke ut som bildet. Jeg kastet kjolen jeg fikk da leste at det er vanskelig å få kontakt med de for retur.  Jeg kjønte at jeg var lurt da jeg så varene ble sendt fra Kina. Betalte og prøver å advare andre fra å bli lurt. 

Anonymkode: b0ed2...3d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svindel ja.. googlet selv og sjekket. Finnes ingen steder. 

Anonymkode: 554c1...2e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare navnet i seg selv er jo et rødt flagg??? 

Det er advart mot nettsider med Norge, Oslo, Stavanger, Bergen etc i navnene… 

Anonymkode: 61921...eb7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Svindlerne  har blitt veldig flinke til å lage overbevisende hjemmesider. Sjekk alltid trustpilot, og gjerne flere steder hvis du fremdeles er i tvil.

https://www.trustpilot.com/review/alvora-oslo.com

Anonymkode: e9f56...0c2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når språket er så svulstig som hos denne nettbutikken, så er det opplagt svindel. Ingen seriøs norsk nettbutikk ville ordlagt seg på denne måten.

Anonymkode: 565b2...568

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så også denne annonsen og tenkte at den var åpenbar svindel. Alle de sure emojiene på siden deres bekreftet det. Skjønner ikke at de får lov å bruke Facebook til dette! 🤬

Anonymkode: ff265...680

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare navnet på firmaet er i seg selv et stort rødt flagg 🤦‍♀️

Anonymkode: 0319d...ae6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Jada, jeg skjønte jo nå i etterkant at jeg sannsynligvis har blitt lurt, hadde bare et bittelite håp om at det kanskje ikke var som jeg fryktet. Note to self, ikke bestill varer kl 3 på natten når du ikke har sovet på 3 måneder 😅 Jeg er som regel smartere enn dette.

Jeg prøvde å google Avora og Trustpilot, men ingenting kom opp i mitt Google-søk. Testet igjen nå og det kommer ikke opp. Burde gått inn og søkt i Trustpilot 🤦‍♀️

Googlet også etter erfaringer og fikk ikke opp noe. Håper denne tråden kan redde noen andre fra å gå på en smell! 

Skal uansett prøve å klage!

Kom på at jeg bestilte meg Klarna så har ikke hvert fall ikke gitt dem kortinformasjon. Synes ikke Klarna burde assosieres med sånne sider.

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Bare navnet i seg selv er jo et rødt flagg??? 

Det er advart mot nettsider med Norge, Oslo, Stavanger, Bergen etc i navnene… 

Anonymkode: 61921...eb7

Haha, i etterpåklokskapens lys er jeg enig. Tenkte bare at det bar en butikk som hadde en avdeling som het Oslo. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts her. Jada, jeg skjønte jo nå i etterkant at jeg sannsynligvis har blitt lurt, hadde bare et bittelite håp om at det kanskje ikke var som jeg fryktet. Note to self, ikke bestill varer kl 3 på natten når du ikke har sovet på 3 måneder 😅 Jeg er som regel smartere enn dette.

Jeg prøvde å google Avora og Trustpilot, men ingenting kom opp i mitt Google-søk. Testet igjen nå og det kommer ikke opp. Burde gått inn og søkt i Trustpilot 🤦‍♀️

Googlet også etter erfaringer og fikk ikke opp noe. Håper denne tråden kan redde noen andre fra å gå på en smell! 

Skal uansett prøve å klage!

Kom på at jeg bestilte meg Klarna så har ikke hvert fall ikke gitt dem kortinformasjon. Synes ikke Klarna burde assosieres med sånne sider.

Dette burde jo være et stort hint?

Klarna er ikke noe trygghetsstempel, de har ingen kriterier for hvem som kan få avtale med dem

Anonymkode: c67a1...3fe

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det lukter lureri lang vei. Kinesiske billigkjoler pakket som Oslo-butikk er klassisk svindel. Har ikke fått noe fra sånne steder, men kjenner flere som har fått dårlig kvalitet eller aldri noe i det hele tatt.

Returnere blir vanskelig uten ordentlig kundeservice eller adresse. Sjekk om du har kjøpt med kort som har kjøperbeskyttelse, det kan hjelpe. Følg med på konto, steng kort hvis noe mistenkelig.

Ammetåke er en grei unnskyldning, men lærdom til neste gang: alltid sjekk anmeldelser og butikkadresse nøye. Ikke stol på halveis gode bilder eller for gode tilbud.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skjønner ikke at de får lov å bruke Facebook til dette!

Facebook bryr seg ikke.
Dem får penger så da er dem fornøyd.
Dem hadde tillat reklame for heroin om dem ikke hadde fått politiet på nakken for det.

Har rapportert åpenbare falske annonser på FB, resultat facebook fant ikke at det var svindel.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Synes ikke Klarna burde assosieres med sånne sider.

Samme som Facebook.
Klarna bryr seg ikke så lenge dem får penger.
Fram til mange nok klager til Klarna så formidler dem betaling.
Kontakt klarna ASAP, så kanskje det er håp

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette burde jo være et stort hint?

Klarna er ikke noe trygghetsstempel, de har ingen kriterier for hvem som kan få avtale med dem

Anonymkode: c67a1...3fe

Men når det ikke dukket opp i google-søket tenkte jeg at da har ingen noe negativt å si om dem, vet at useriøse aktører dukker fort opp på trustpilot. Trodde ikke Klarna samarbeidet med svindelsider, men da vet jeg det.

Jeg vet at jeg har dummet meg ut, men var ikke ved mine fulle fem da jeg gjorde det. Kommer aldri til å skje igjen i hvert fall 😅

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er noen trøst har jeg gått på akkurat samme smellen, med en tilsvarende svindelside. Midt på natta ca tre måneder inn i barsel. Jeg er normalt overforsiktig med alt, men man er ikke seg selv på det tidspunktet. Er bare å lære av det, og prøve å glemme pengene som er tapt. 

Anonymkode: 51d0b...fc6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2025 den 8.27):

Hvis det er noen trøst har jeg gått på akkurat samme smellen, med en tilsvarende svindelside. Midt på natta ca tre måneder inn i barsel. Jeg er normalt overforsiktig med alt, men man er ikke seg selv på det tidspunktet. Er bare å lære av det, og prøve å glemme pengene som er tapt. 

Anonymkode: 51d0b...fc6

Hehe. Det er faktisk litt trøst i det, jeg føler meg ikke like dum når andre har gjort lignende tabber 😅 

Jeg kommer til å gå noen runder med Klarna og se om jeg i det minste får igjen noen av pengene og så har jeg gitt meg selv shoppestopp de neste 3 månedene. Viste det til mannen min nå og vi holdt på å le oss ihjel av å se på den siden 😅  Jeg burde ha skjønt noe, men man lærer så lenge man lever!

AnonymBruker
Skrevet

Haha, jeg fant igjen en Temu-kjole jeg kjøpte for 100 kroner, på Alvora var den samme kjolen, før salg, priset til godt over 2000 kroner! 😂

Anonymkode: cd383...31c

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.7.2025 den 10.11):

Frykter jeg har gått på en blemme og handlet billigvarer fra Kina (til en dyr pris).

En sen natt jeg lå våken og ammet scrollet jeg på mobilen og fikk reklame for en kjolebutikk som skulle legge ned og solgte kjolene til halv pris. Siden jeg skal i både bryllup og barndåp fremover tenkte jeg at dette var et god tilbud. Dette skulle være en kjolebutikk i Oslo så jeg tenkte ikke på å sjekke noe mer, så bare at de fantes på Facebook.

Nå ser jeg at varene kommer fra Kina, så da regner jeg med jeg har blitt lurt. Jeg pleier som regel å være litt mer kritisk til nettbutikker, men her skylder jeg litt på ammetåke og søvnløshet 😅 Finner dem ikke på Trustpilot heller, vet ikke om det er et godt eller dårlig tegn. Sjekket på nettbutikken igjen og ser at bildet av butikken ikkeer fra Oslo og ser først nå at det ikke står hvilket materiale kjolene er i 🫠

Regner jeg det kommer noen kjipe Polyesterkjoler i posten snart, om jeg i det hele tatt får noe.

Noen med erfaring? Kan jeg returnere? Skal følge ekstra nøye med i nettbanken at jeg ikke blir trukket mer i hvert fall.

Jeg har også gjort den tabben å bestille hos Alvora. Da jeg fikk kjolen skrev jeg en mail til dem og ba om å få tilsendt returskjema og returadresse. Det fikk jeg aldri. Istedet fikk jeg en mail med flere alternativer, bl.a. kreditnota på 100 % av beløpet, men da måtte jeg bruke den til å kjøpe noe annet på deres nettbutikk. Jeg svarte at jeg godtar kun kreditnota som går mot fakturaen. Hun kom da med flere e-poster hvor hun foreslo at jeg skulle få rabatt på rabatt - det begynte med 30 % og endte på 80 %. Heldigvis hadde jeg valgte å betale med Klarna. Jeg ringte dem og forklarte hva som hadde skjedd og sa at jeg ikke vil  betale fakturaen. Etter tlf.samtalen fikk jeg mail hvor Alvora fakturaen var slettet hos Klarna.  Hurra!!!

AnonymBruker
Skrevet
Anonym1954 skrev (På 26.7.2025 den 8.27):

Jeg har også gjort den tabben å bestille hos Alvora. Da jeg fikk kjolen skrev jeg en mail til dem og ba om å få tilsendt returskjema og returadresse. Det fikk jeg aldri. Istedet fikk jeg en mail med flere alternativer, bl.a. kreditnota på 100 % av beløpet, men da måtte jeg bruke den til å kjøpe noe annet på deres nettbutikk. Jeg svarte at jeg godtar kun kreditnota som går mot fakturaen. Hun kom da med flere e-poster hvor hun foreslo at jeg skulle få rabatt på rabatt - det begynte med 30 % og endte på 80 %. Heldigvis hadde jeg valgte å betale med Klarna. Jeg ringte dem og forklarte hva som hadde skjedd og sa at jeg ikke vil  betale fakturaen. Etter tlf.samtalen fikk jeg mail hvor Alvora fakturaen var slettet hos Klarna.  Hurra!!!

Ts her. Jeg fikk også fakturaen slettet hos Klarna! Kjolene kom og de så faktisk ikke så halvgærne ut, men jeg ble jo lurt til å tro at jeg handlet på en ordentlig kjolebutikk fra Norge. Jeg styrer bevisst unna Temu og lignende så jeg kommer ikke til å bruke disse.

Håper Klarna endrer praksis og slutter å samarbeide med useriøse aktører. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Håper Klarna endrer praksis og slutter å samarbeide med useriøse aktører.

du kan håpe til du dør.
Men klarna har operert slik i mange år.
Helt siden dem startet.
Klarna er en bedrift som gjør alt dem klarer for å overleve.
Og dem tjener penger på de prosentene dem tar for å formidle betaling.
Derfor bryr dem seg ikke om deg som handler.
Klarna sliter økonomisk og har slitt økonomisk lenge.

Anonymkode: 7628d...068

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...