Gå til innhold

Det virker som om folk som hyler om at de inkluderer, er de minst inkluderende som finnes

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare min påstand basert på mine egne observasjoner. En del av mennesker som skriker om at de er så inkluderende, som putter diverse flagg og slagord overalt, angriper gjerne mennesker som ikke mener det samme som dem. Det kan være diskusjon om bursdagsinvitasjoner, der man ønsker råd om hva man gjør med barn som mobber og banker opp bursdagsbarnet. Det kommer gjerne masse stygge ord mot mobbeofferets forelder, uheldige karakteristikker og utsagn. Hvis man engasjerer seg i en diskusjon om transfolk, uansett hva man sier og hvor nøytralt det er, så blir man kalt "terf", "bigot" og andre idiotiske klisjéord uten mening, og bedt om å holde kjeft. Skiller man seg ut på noen som helst måte, så får man høre det. I dette "frie" og "inkluderende" samfunnet er det kun én mening som er riktig om mange ting, og uttrykker du andre meninger, så blir du angrepet og kalt stygge ord. 

Jeg feirer ikke Pride, jeg ekskluderer mobbere fra bursdagen til barnet mitt (men arrangerer til gjengjeld et mindre selskap, slik at mobberen ikke er den eneste som ikke får være med), og jeg putter ikke flagg og slagord på Facebook. Men jeg hører gjerne hva folk har å si, behandler alle likt og diskuterer med respekt. For meg ender diskusjonen når motparten sier "du er dum" eller kaller meg noe stygt. Da går jeg bort fra diskusjonen og avslutter den. Men det blir veldig trist at man kun kan ha diskusjoner om bestemte temaer der alle uttrykker én og samme mening. 

Anonymkode: f0ae2...eee

• Liker 5
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Emosjonellt umodne folk så det holder, det er gjerne de som skriker mest om noe eller brenner mest for ett eller annet, og ser det som sin rett å ty til personlige angrep for 'saken" som er til størst skade for det hele. 

I samme liga som de som omtaler seg selv som snill, omtenksom, omsorgsfull, morsom, osv, de er gjerne de helt motsatte av det. Det er kvaliteter som andre ser i oss, ikke som man påberoper seg selv. 

Anonymkode: 5a7dd...d49

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er disse menneskene som hyler og skriker at de inkluderer?

Snodig omgangskrets kanskje.

Anonymkode: 70c29...280

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvem er disse menneskene som hyler og skriker at de inkluderer?

Snodig omgangskrets kanskje.

Anonymkode: 70c29...280

De samme som er kommentarfelt krigere ofte 

Anonymkode: 5a7dd...d49

AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder vel det meste, de som gir seg selv positive karakteristikker, er gjerne ikke slik som de selv sier.

Anonymkode: a7760...47d

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel sjelden jeg har sett mer intolerante mennesker enn de som hører til woke-bevegelsen. De vil jo kansellere og tie alle som har andre meninger enn dem selv.

Anonymkode: 8e82d...b31

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri sett noen bli kalt «terf» uten videre. Her forteller du nok ikke hele sannheten.

Anonymkode: d08d6...ec7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har aldri sett noen bli kalt «terf» uten videre. Her forteller du nok ikke hele sannheten.

Ja, selvfølgelig er woke-folk kun hyggelige, saklige og inkluderende, ikke sant? Du kunne ikke ha tenkt deg at det finnes dårlige mennesker i alle fraksjoner, også blant woke?

Siste gang jeg så noen bli kalt terf, var der vedkommende ikke ønsket å bli kalt cis. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, "menneskerettighetsforkjempere" er bare inkluderende mot folk de ser ned på, og oftest aggressive mot folk med andre meninger enn dem selv.

Anonymkode: bb9ff...703

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, selvfølgelig er woke-folk kun hyggelige, saklige og inkluderende, ikke sant? Du kunne ikke ha tenkt deg at det finnes dårlige mennesker i alle fraksjoner, også blant woke?

Siste gang jeg så noen bli kalt terf, var der vedkommende ikke ønsket å bli kalt cis. 

Jeg nevnte aldri woke eller woke-folk. Det gjorde du fint selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og foreldrene som er ivrigst på foreldremøter, som roper høyest om inkludering og skryter hemningsløst av de snille ungene sine på FB, viser seg ofte å ha ungene som mobber mest. 

Jeg blir like overrasket hver gang datteren min forteller om hvem som mobber andre elever, når jeg vet hvem foreldrene er...

Anonymkode: a2fab...7be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.7.2025 den 11.44):

Det er vel sjelden jeg har sett mer intolerante mennesker enn de som hører til woke-bevegelsen. De vil jo kansellere og tie alle som har andre meninger enn dem selv.

Anonymkode: 8e82d...b31

De er en enorm mobbe klikk der du må være kul nok eller lide fordi du ikke hører til dem.

Anonymkode: 57be7...339

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...