AnonymBruker Skrevet 10. juli #1 Skrevet 10. juli Fikk denne mailen, angivelig fra posten, men vet ikke helt om jeg tror på det. Trodde alt av toll var betalt da jeg betalte for varen på nettsiden. Har ikke trykket på link Kjære kunde, Pakken din holdes tilbake på grunn av ubetalte tollgebyrer. For å sikre rettidig levering og unngå at pakken returneres til avsenderen, ber vi deg betale 29,00 NOK så snart som mulig via følgende lenke: https://posten.no/toll-VT Hvis betalingen ikke mottas, vil pakken bli returnert i samsvar med våre retningslinjer. Takk for at du valgte Posten. Med vennlig hilsen, Posten Bring © avsender er : posten @hjelp-app.info Hva tror dere? Anonymkode: bfa63...ea0
AnonymBruker Skrevet 10. juli #2 Skrevet 10. juli Det er scam. Er det noen tollgebyrer å betale betaler du det når du henter ut pakka hos posten. Anonymkode: 14b45...990 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #3 Skrevet 10. juli Se på adressen…. Posten har ikke denne adressen Anonymkode: a0dd3...1ff 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #4 Skrevet 10. juli Pakker holdes ikke tilbake pga ‘manglende ubetalte tollgebyrer’. Man betaler det når man henter pakken. Anonymkode: 3a5af...723 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #5 Skrevet 10. juli Dette er helt klart svindel. Avsender av e-posten er ikke Posten, og lenken leder til "joondaluppodiatry" fremfor posten.no. Ignorer den. Ingenting med pakken din å gjøre. 100% sikkert. Anonymkode: 95ef1...60c 1
senior Skrevet 10. juli #6 Skrevet 10. juli Det er scam. Jeg trykket på lenken i innlegget ditt og fikk da advarsel og beskjed fra nettleseren (Firefox) om at det er scam fra en nettside som er ute etter sensitive opplysninger og at jeg ikke må gå vidre. Samtidig så jeg at avsender er et nettsted med mildt sagt tvilsomt navn. (hjelp-no.info/n/) 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #7 Skrevet 10. juli Uansett hvem avsender er, gå ALDRI ALDRI gjennom lenker du får tilsendt, gå gjennom nettsiden. Anonymkode: 5ef28...c34 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #8 Skrevet 10. juli Takk for mange og klare svar. Sletter mailen! Anonymkode: bfa63...ea0
AnonymBruker Skrevet 10. juli #10 Skrevet 10. juli Nøyaktig hva med den lenken følte du var potensielt troverdig? Hvorfor i all verden tenkte du at det kunne hende at posten ville sende deg til com.au nettside for å betale toll? Hvis posten vil ha penger fra deg, så ber de deg logge inn på posten sine sider, ikke trykke på en lenke til en joondal-whatever com.au side... Anonymkode: 35edf...4fe 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå