AnonymBruker Skrevet 10. juli #1 Skrevet 10. juli 6 åringen har litt løs mage, feber og oppkast. Hva burde jeg gi han for å spise? Anonymkode: bcb90...7f2
AnonymBruker Skrevet 10. juli #2 Skrevet 10. juli Salte kjeks? Farris med eplejuice? Anonymkode: 58993...9f3 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli #3 Skrevet 10. juli Da mine var små og hadde omgangssyke, rådet legen meg til å gi dem farris (rist gjerne for å få ut kullsyra) blandet med solbærsirup. Væske, litt søtt og litt "salter". Ikke så nøye med maten når de er dårlige, men få i han drikke! Anonymkode: 33f7e...a3c
AnonymBruker Skrevet 10. juli #4 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Salte kjeks? Farris med eplejuice? Anonymkode: 58993...9f3 👆 Anonymkode: 2492b...4dc
AnonymBruker Skrevet 10. juli #5 Skrevet 10. juli Væske er viktigst. Farris med eplemost er fint. Ellers salte kjeks om barnet vil ha. Mat trenger du ikke bry deg om i så stor grad, de tåler å gå uten mat. Mat trigger gjerne magen mer. Anonymkode: de347...c81 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #6 Skrevet 10. juli Cola - med sukker, og salte kjeks, eventuelt litt potetgull. Ja, ikke spesielt politisk korrekt, men de blir bedre av det. Anonymkode: 96464...8f8 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli #7 Skrevet 10. juli Ritzkjeks, salt chips, cola, sitronbrus, etter hvert fransbrød med smør. Anonymkode: 8a2c6...9ae 2
Gjest jegerrinne Skrevet 10. juli #9 Skrevet 10. juli Salt kjeks, cola uten kullsyre, farris og eplejuice blander. Var det vi ble anbefalte fra sykehuset da ungene våres hadde det når de var små
AnonymBruker Skrevet 10. juli #10 Skrevet 10. juli Blåbærsaft gjør avføring mindre løs. Anonymkode: 03b01...f98 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #11 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Cola - med sukker, og salte kjeks, eventuelt litt potetgull. Ja, ikke spesielt politisk korrekt, men de blir bedre av det. Anonymkode: 96464...8f8 Cola gjør det bare verre og er svært hardt for magen å fordøye en cocktail av sukker og koffein for en liten barnemage. Anonymkode: 608ce...476 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #12 Skrevet 10. juli Jeg fikk alltid sitronbrus og salt kjeks eller chips (potetskruer med salt) da jeg hadde omgangssyke som barn. Anonymkode: 13763...ea7
AnonymBruker Skrevet 10. juli #13 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Cola gjør det bare verre og er svært hardt for magen å fordøye en cocktail av sukker og koffein for en liten barnemage. Anonymkode: 608ce...476 Rart da flere lege sider faktisk foreslår cola. Og andre sukkerholdige drikker til barna. Tilogmed da vi ble innlagt med ene her så var det cola de serverte i tulleg til intravenøst. Viktig var å få opp med væske og salter som de sa. En ku e tilogmed med gi litt melk hvis barnet ønsket. Omgangssyke og væskebehandling - NHI.no https://share.google/x6NWwFVERkcMOjzEj Anonymkode: 625de...3d3
AnonymBruker Skrevet 10. juli #14 Skrevet 10. juli Oii.. gir dere ungene deres salt og sukker. I dagens samfunn hvor alt av slike ting er fyfy å gi til barn. Fyttig katta. For noen dårlige foreldre. Anonymkode: a81ff...252
AnonymBruker Skrevet 10. juli #15 Skrevet 10. juli Hva enn ungen vil ha. Væske er viktigst. Liten matlyst er vanlig når man er syk og hensiktmessig. Ikke tving i mat. Ett par dager med lite mat går helt fint. Anonymkode: 32c56...72c 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #16 Skrevet 10. juli Jeg har gitt dem det de vil ha. Ingen av mine liker kullsyre, så de har fått vann. Iskaldt (fra kjøleskap eller med isbiter) har vært foretrukket. Det har vært lite mat en dag eller to, men det går fint. Typisk har jeg satt frem skåler med salt chips, ritz-kjeks, oppskåret epler og servert kokt spagetti eller makaroni (med litt smør og salt på) til middag. Så har de spist bittelitt innimellom. Vi har hatt mange runder med omgangssyken, men aldri av alvorlig karakter. Det har vært den klassiske med oppkast som varer i under et døgn (og vanligvis ikke mer enn 5-10 ganger totalt), og de har aldri vist tegn til dehydrering. Dermed har jeg ikke stresset med verken mat eller drikke, men passet på at de har tatt noen slurker vann nå og da. Anonymkode: 4a624...266
AnonymBruker Skrevet 10. juli #17 Skrevet 10. juli Det barnet har lyst på. Her får de alt bra frukt, brus, kjeks, is, sjokoladepudding, yougurt osv... Viktigere at de får i seg noe enn å stå på krava 👍 Anonymkode: af5e7...7c6 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #18 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fikk alltid sitronbrus og salt kjeks eller chips (potetskruer med salt) da jeg hadde omgangssyke som barn. Anonymkode: 13763...ea7 Det fikk jeg også. Anonymkode: b8dcb...841
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå