AnonymBruker Skrevet 10. juli #1 Skrevet 10. juli Finnes det en utdannelse som er ganske garantert jobb hvor man kan ha hyppig hjemmekontor og god lønn (over 700-800 etter ett par år). Jeg har flere utdannelser innen helse, men jeg ser hvor fleksible liv de fleste rundt meg har (og blir nokså misunnelig). Er 33 så begynner vel å bli for gammel men... Anonymkode: 31fb6...201
Knirke Skrevet 10. juli #2 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Finnes det en utdannelse som er ganske garantert jobb hvor man kan ha hyppig hjemmekontor og god lønn (over 700-800 etter ett par år). Jeg har flere utdannelser innen helse, men jeg ser hvor fleksible liv de fleste rundt meg har (og blir nokså misunnelig). Er 33 så begynner vel å bli for gammel men... Anonymkode: 31fb6...201 Hvilken utdannelse har «de fleste rundt deg» da?
AnonymBruker Skrevet 10. juli #5 Skrevet 10. juli Knirke skrev (5 timer siden): Hvilken utdannelse har «de fleste rundt deg» da? Det er foreldre til andres barn. Vet ikke hva alle er, men syns "alle" sier de har hjemmekontor for tida. Anonymkode: 31fb6...201
AnonymBruker Skrevet 10. juli #6 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helse. Anonymkode: 65fae...cb8 Hva tenker du på da? Anonymkode: 31fb6...201
AnonymBruker Skrevet 10. juli #7 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva tenker du på da? Anonymkode: 31fb6...201 Sykepleie, vernepleie, helsefag. Leger er ikke lenger garantert jobben, da det blir flere og flere om beinet takket være de som pøser på med NOK for å få tatt utdannelsen ved en av papirmøllene i Øst-Europa. Anonymkode: 7ae21...caa 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #8 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Sykepleie, vernepleie, helsefag. Leger er ikke lenger garantert jobben, da det blir flere og flere om beinet takket være de som pøser på med NOK for å få tatt utdannelsen ved en av papirmøllene i Øst-Europa. Anonymkode: 7ae21...caa Nja, det er nok ikke heeeeelt slik medisinstudier i Øst-Europa fungerer… Men ellers er jeg enig i at lege ikke er noe å trakte etter, og uansett ønsker TS hjemmekontor. TS, jeg tror nok du overvurderer jobbene til folk du har rundt deg. Ikke sikkert det er hverken like «enkelt» eller like lukrativt som du ser for deg. Hva er du villig til å ofre, da? Hvor mange år med studier? Hvor gode karakterer har du? Har du tatt realfag? Er du villig til å jobbe mer enn 37,5 timer i uka/kveld/helg - uten å få ekstra betalt for det? Svare på telefoner og fikse ting på fritiden din? For det er ofte realiteten når man har «hjemmekontor». Jobber hvor man tjener 7-8k etter et par år er det uansett ikke spesielt mange av. Anonymkode: ddde4...d39
AnonymBruker Skrevet 10. juli #9 Skrevet 10. juli Jeg jobber som ingeniør innen kommunalteknikk. Har 5 års erfaring og tjener ca. 900.000. Er ikke siving så har vært veldig heldig med lønn og arbeidssted, men jeg har også jobbet veldig hardt for dette. Anonymkode: bfc19...934
AnonymBruker Skrevet 10. juli #10 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Sykepleie, vernepleie, helsefag. Leger er ikke lenger garantert jobben, da det blir flere og flere om beinet takket være de som pøser på med NOK for å få tatt utdannelsen ved en av papirmøllene i Øst-Europa. Anonymkode: 7ae21...caa Ts Jeg er noe av det du nevnte og der gir ikke hjemmekontor. Anonymkode: 31fb6...201
AnonymBruker Skrevet 10. juli #11 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Nja, det er nok ikke heeeeelt slik medisinstudier i Øst-Europa fungerer… Men ellers er jeg enig i at lege ikke er noe å trakte etter, og uansett ønsker TS hjemmekontor. TS, jeg tror nok du overvurderer jobbene til folk du har rundt deg. Ikke sikkert det er hverken like «enkelt» eller like lukrativt som du ser for deg. Hva er du villig til å ofre, da? Hvor mange år med studier? Hvor gode karakterer har du? Har du tatt realfag? Er du villig til å jobbe mer enn 37,5 timer i uka/kveld/helg - uten å få ekstra betalt for det? Svare på telefoner og fikse ting på fritiden din? For det er ofte realiteten når man har «hjemmekontor». Jobber hvor man tjener 7-8k etter et par år er det uansett ikke spesielt mange av. Anonymkode: ddde4...d39 Ts Jeg kan absolutt gå med på at jeg tenker det er mer lukrativt enn det er. Kjenner ikke mange så nært som har hjemmekontor, men det ene menneske kjenner jeg godt og der er det ingen samtaler bortsett fra i arbeidstid. Får mail, men leser de ikke. Tjener over millionen. Jeg er villig til tre år på studier, men det er kanskje ikke nok. Er også med på å svare og være tilgjengelig på ugunstige tidspunkt. Jobber selv turnus og hater det. Ville heller hatt en dagjobb og vært tilgjengelig innimellom på kvelder og helger. Anonymkode: 31fb6...201
NakenPanda Skrevet 10. juli #12 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Sykepleie, vernepleie, helsefag. Leger er ikke lenger garantert jobben, da det blir flere og flere om beinet takket være de som pøser på med NOK for å få tatt utdannelsen ved en av papirmøllene i Øst-Europa. Anonymkode: 7ae21...caa Litt konkurranse er bra ikke sant, arbeidsledige leger som må søke jobb er sånn at man skjønner markedet fungerer.
AnonymBruker Skrevet 10. juli #13 Skrevet 10. juli Arealplanlegger, og du trenger faktisk ikke realfag eller tallfag i utdanningen 🙂 https://www.planutdanning.no/ Jeg har 5 års erfaring og får nå 800k som fagleder i kommune (kan så klart tjene mer andre steder da lønn kan variere). Anonymkode: d63c2...714
Knirke Skrevet 10. juli #14 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er foreldre til andres barn. Vet ikke hva alle er, men syns "alle" sier de har hjemmekontor for tida. Anonymkode: 31fb6...201 Ja, men da bør du kanskje starte med å spørre dem hva de jobber med? De kan jo ha opparbeidet seg lang erfaring innenfor feltet sitt, og er attraktive arbeidstakere som får hjemmekontor som gode. De færreste nyutdannede får hjemmekontor (ihvertfall i min bransje, vet ikke hvordan det er i andres)
AnonymBruker Skrevet 10. juli #15 Skrevet 10. juli Er du sykepleier? Hva med videreutdanning/master? F.eks. helsesykepleier som gir muligheter for jobb på dagtid. Anonymkode: e30d4...99c
AnonymBruker Skrevet 10. juli #16 Skrevet 10. juli Hvis du er innen helse, så kan du feks ta en master i HMS. Jeg har venner som jobber med det, og mye hjemmekontor...og god lønn. Nå bor jeg i Rogaland, så mye oljebedrifter da.. Selv har jeg økonomi utdannelse, og jobber 90 % hjemme. Men det er ingen garanti for jobb, og jeg har gått stigen innen min karriere..., og tatt et skritt til siden der jeg valgte dette over høy lønn, karriere og stress Anonymkode: caad1...786
AnonymBruker Skrevet 10. juli #17 Skrevet 10. juli Takstingeniør eller eiendomsmegler. Anonymkode: 5a1e0...d07
TLR Skrevet 10. juli #18 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (15 timer siden): Finnes det en utdannelse som er ganske garantert jobb hvor man kan ha hyppig hjemmekontor og god lønn (over 700-800 etter ett par år). Jeg har flere utdannelser innen helse, men jeg ser hvor fleksible liv de fleste rundt meg har (og blir nokså misunnelig). Er 33 så begynner vel å bli for gammel men... Anonymkode: 31fb6...201 Samme hvor gammel man er så gjør det du liker og ikke tenk på alder.
AnonymBruker Skrevet 11. juli #19 Skrevet 11. juli Det virker som du glorifiserer andres jobbhverdag. Du bør bygge på utdanningen du har ikke starte helt på nytt. Er det master du kan ta som påbygg i f.eks. helseledelse? Det finnes flere samlingsbaserte master. Anonymkode: 3f586...9a0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå