Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ringe banken og høre imorgen om hvorfor det skjer. Skjønner ikke hvorfor det bare blir avvist når jeg forsøker å betale med det. Det er i Spania.

Jeg hadde nok penger på kortet, ingen regionsperre (sjekket dette i nettbanken), tastet inn riktig pin, men allikevel fikk jeg ikke til å betale. 🫣 Veldig kjedelig å måtte få reisefølge til å bli med på butikker og betale for meg og så drive å vippse over penger til de... Skjønner ikke hvorfor kortet mitt bare blir avvist? Noen som har opplevd lignende?

Anonymkode: 64883...735

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde det samme for to uker siden. Hvilken bank har du?

• Liker 1
Skrevet

prpvd i minibank ? evt kan du ikke vippse en større sum og få de til ut cash til deg da ? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skal ringe banken og høre imorgen om hvorfor det skjer. Skjønner ikke hvorfor det bare blir avvist når jeg forsøker å betale med det. Det er i Spania.

Jeg hadde nok penger på kortet, ingen regionsperre (sjekket dette i nettbanken), tastet inn riktig pin, men allikevel fikk jeg ikke til å betale. 🫣 Veldig kjedelig å måtte få reisefølge til å bli med på butikker og betale for meg og så drive å vippse over penger til de... Skjønner ikke hvorfor kortet mitt bare blir avvist? Noen som har opplevd lignende?

Opplever det ofte, derfor har vi alltid med kredittkort på ferieturer. 

Anonymkode: 64911...7e0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har bare med ett kort...? Og det er i tillegg et debet-kort?

Anonymkode: 992f7...6ab

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja.. Er første gangen jeg reiser ut til utlandet selv som voksen. Tenkte ikke på at man skulle hatt kredittkort. Det har jeg aldri hatt noengang.. 🫣😵‍💫 Har alltid opplevd at de jeg har reist med når jeg var ung betalte med sitt vanlige kort så da tenkte jeg at jeg også kunne gjøre det.

Skrevet

Kanskje du har brukt opp kr grensen for bruk av det i utlandet? Opplevd det med uttak i minibank, kun mulig å ta ut en viss sum hver dag. ( men da har summen vært stor. ) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja.. Er første gangen jeg reiser ut til utlandet selv som voksen. Tenkte ikke på at man skulle hatt kredittkort. Det har jeg aldri hatt noengang.. 🫣😵‍💫 Har alltid opplevd at de jeg har reist med når jeg var ung betalte med sitt vanlige kort så da tenkte jeg at jeg også kunne gjøre det.

Anbydeg veldig å bruke kredittkort både for å betale reise og opphold, og for å betale med i utlandet 

Anonymkode: c64f3...f30

• Liker 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
Ekstatisk skrev (34 minutter siden):

Kanskje du har brukt opp kr grensen for bruk av det i utlandet? Opplevd det med uttak i minibank, kun mulig å ta ut en viss sum hver dag. ( men da har summen vært stor. ) 

Har ikke tatt ut noe.. Det ble avvist på første forsøket på å bruke det her så har ikke noe med noen grense å gjøre... 

AnonymBruker
Skrevet

Står det visa eller mastercard på kortet ditt?

Anonymkode: 9ffa8...124

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å sette i kortet fysisk i betalingsterminalen , fremfor å bare bruke chip eller lignende? Vi er på mallorca i skrivende stund, og funnet ut at chip ikke funker på kortet til samboeren min. Sette inn kortet i terminalen derimot, gjør.

Anonymkode: 1cee7...261

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du prøvd å sette i kortet fysisk i betalingsterminalen , fremfor å bare bruke chip eller lignende? Vi er på mallorca i skrivende stund, og funnet ut at chip ikke funker på kortet til samboeren min. Sette inn kortet i terminalen derimot, gjør.

Anonymkode: 1cee7...261

Det samme opplevde vi nylig på Mallorca og. I ene butikken sa ansatte at de hadde spesielt problemer med kunder fra Norge og "det kortet". Sparebank1 debet var dette.  

Anonymkode: bb5ac...0da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du visa på kortet?

Vet en del unge har bankkort  uten visa, og de kortene kan ikke brukes i utlandet.

Anonymkode: 2dfa2...d25

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har du visa på kortet?

Vet en del unge har bankkort  uten visa, og de kortene kan ikke brukes i utlandet.

Anonymkode: 2dfa2...d25

Er et vanlig visa kort. Snakket med banken i dag som sier de ikke finner noe feil, og at jeg bare må teste flere ganger og sette inn kortet hver gang. Så det gjenstår å teste ut litt og se om det funker.

AnonymBruker
Skrevet

Har du regionsperre på kortet? 

Anonymkode: e6ef5...818

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Besserwisser, litt eller? 🙄 

Anonymkode: 6f85c...903

• Liker 4
Skrevet

Det er sikkert utenlandssperre på kortet. Tror det er ganske normalt å sperre for bruk utenfor Norden for å hindre misbruk. Sperren kan fjernes i nettbanken.

• Nyttig 1
Skrevet

Sjekk i nettbanken om du har regionsperre på kortet, noen banker har sperret bruk i utlandet hvis du ikke har åpnet opp for det selv. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ring banken.

Anonymkode: fbf07...00f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er et vanlig visa kort. Snakket med banken i dag som sier de ikke finner noe feil, og at jeg bare må teste flere ganger og sette inn kortet hver gang. Så det gjenstår å teste ut litt og se om det funker.

Det du kan gjøre, er å bruke Google Pay, og tappe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...