Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bitcoin har nylig gått i ny ATH, $112030. Mange spår nå at Bitcoin skal gå til $150K i løpet av tredje kvartal og til $200K i løpet av året. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Rick skrev (Akkurat nå):

Bitcoin har nylig gått i ny ATH, $112030. Mange spår nå at Bitcoin skal gå til $150K i løpet av tredje kvartal og til $200K i løpet av året. 

Jeg spår at Ole Brumm er julenissen.

Anonymkode: 6d4cc...137

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tviler ikke. Jeg har troa på Bitcoin. Jeg investerte første gang i desember 2022, og den har gått opp over 500 % siden da. Bare kjipt jeg ikke turte å investere stort den gang. Da hadde jeg vært rik nå. 😂 

Men ser at den har gått jevnt og trutt oppover siden da, så jeg har spyttet inn litt mer underveis. Og investerte sist nå i dag. 

Investerer ikke mer enn jeg har råd til å tape da, men krysser fingrene for at BC går til himmels! 🥳

Anonymkode: db18d...47d

AnonymBruker
Skrevet

Gøy! Men også på en måte ikke så bra, for jeg har tenkt å kjøpe mer, og det gjør jeg ikke på ATH. 🙈 

Jeg kjøpte vel første gang i 2020 eller 2021, jeg husker ikke. Skulle ønske jeg kjøpte mye mer da, for å si det sånn. 🙈

Anonymkode: a9faa...59f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte i mars 2021, rett før det store droppet. 😅 Men den har likevel mer enn doblet seg siden den gang. Jeg er glad for at jeg hadde is i magen. Jeg har heller ikke investert noe jeg ikke har råd til å tape. Såpass økonomisk vett har jeg. Det er bare en fin bonus hvis det går bra med bitcoinen. :) 

Anonymkode: 9117e...082

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg kjøpte i mars 2021, rett før det store droppet. 😅 Men den har likevel mer enn doblet seg siden den gang. Jeg er glad for at jeg hadde is i magen. Jeg har heller ikke investert noe jeg ikke har råd til å tape. Såpass økonomisk vett har jeg. Det er bare en fin bonus hvis det går bra med bitcoinen. :) 

Anonymkode: 9117e...082

Jeg tenker på akkurat samme måte. 😊

Anonymkode: db18d...47d

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fastsettes bitcoin-prisene?

Noen få store aktører sitter på enorme bitcoinbeholdninger. De kan jo kjøpe og selge til seg selv og bevege bitcoinprisen dit de vil. 

Markedet er som kjent destentralisert, det vil si, det er ville vesten. Ingen passer på at deltakere ikke manipulerer herfra til månen. 

Anonymkode: a1187...113

• Liker 1
Skrevet (endret)

Angrer på at jeg ikke kjøpte når prisen var $1 per bitcoin. Vurderte seriøst å kjøpe 1000 av de tilsammen 10,000 kroner bare for morroskyld, men fant ingen handelsplattform som utførte disse kjøpene.

Hadde jeg letet litt til ville jeg mest sannsynligvis ha funnet det, men husk at det var tidlig når det var veldig lite informasjon om hvordan man handlet bitcoin trygt.

Endret av Intervence
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor folk bruker penger på det. Det er liksom verdiløse hash som handles for hundretusener.

Anonymkode: bd7bb...78e

Skrevet

Ny all time high for Bitcoin, $113 767 nå. Mange tror at det er for sent å kjøpe Bitcoin nå, men det tror ikke jeg. Jeg spår at Bitcoin vil gå til $150 K i tredje kvartal, og til $ 200K i løpet av året, dvs en ytterligere oppgang på 50 - 100%. 

• Liker 1
Skrevet

Bitcoin kommer til å gå uendelig, siden Krona er gjeldsmettet. Spørsmålet er når en kritisk masse av Nordmenn forstår dette og må bytte dårlige penger med gode penger.   

AnonymBruker
Skrevet
1235 skrev (30 minutter siden):

Bitcoin kommer til å gå uendelig, siden Krona er gjeldsmettet. Spørsmålet er når en kritisk masse av Nordmenn forstår dette og må bytte dårlige penger med gode penger.   

Den bittelille og elendige NOK har jo ingen innvirkning på verdien av BTC. 

• Liker 1
Skrevet

Følger dere med på hva som skjer nå? Bitcoin er over $ 116 000! 

AnonymBruker
Skrevet
Rick skrev (3 timer siden):

Følger dere med på hva som skjer nå? Bitcoin er over $ 116 000! 

Det her jo ingenting å si at bitcoin er 116k eller 50k. 

Hvorfor mener du det har betydning? 

For de som investerer i bitcoin er det forskjellen mellom kjøp- og salgspris som har betydning. Hva en hel bitcoin måtte koste er jo totalt uinteressant. 

Og for resten av verden som verken driver med bitcoin, pokemonkort eller tulipaner, er det all prising av bitocing fullstendig uinterresant. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor folk bruker penger på det. Det er liksom verdiløse hash som handles for hundretusener.

Det kan man si om det meste. Den tekniske verdien av Mona Lisa er noen tusenlapper i ramma og noen kladder med gammel maling. Google er jo egentlig bare litt datakode og milliarder i lønnsutgifter. 
Tilogmed bil har liten verdi, siden den bare representerer store vedlikeholdskostnader i fremtiden 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det her jo ingenting å si at bitcoin er 116k eller 50k. 

Hvorfor mener du det har betydning? 

For de som investerer i bitcoin er det forskjellen mellom kjøp- og salgspris som har betydning. Hva en hel bitcoin måtte koste er jo totalt uinteressant. 

Og for resten av verden som verken driver med bitcoin, pokemonkort eller tulipaner, er det all prising av bitocing fullstendig uinterresant. 

For oss som eier Bitcoin er jo dette gratis penger da. Og som sagt tror jeg at Bitcoin kommer til å stige 50-100% fra det nåværende nivået, så her er det penger å tjene. LØP OG KJØP!

Men om du ikke er interessert i Bitcoin, så er du kanskje interessert i norske kroner? Kanskje du sitter med norske kroner? KVITT DEG MED DEM! Den norske krona er en shitcoin og kommer til å gå i null!

Endret av Rick
tillegg
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Den bittelille og elendige NOK har jo ingen innvirkning på verdien av BTC. 

Sant den har ingen påvirkning til liten påvirkning. Men poenget er at Norsk krone er gjeldtmettet og vil gå ned i verdi, uansett i nær fremtid. Norsk krone er ferdig og må slette massiv menge gjeld for å resette kronen som vil tilsi at den går ned med 50-70% eller byttes til Kr versjon 2. Når dette skjer så får vi normalisering av boligmarked som tilsier at overpriset 6x markedet, som får ekstremt mye verdier forsvinne i løse luften.

Når dette skjer vet ingen, vil det skje ja.   

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hva hvis alt er motsatt? Den norske hundrelappen har kun verdi fordi noen har bestemt det, selve papirlappen er jo verdiløs. Jeg er redd vårt pengesystem er i ferd med å devalueres bort. Bare se på husprisene de siste 50 årene og se hvor mange gjennomsnittlige årslønner du må ut med for å kjøpe gjennomsnittsboligen. Det er en stygg utvikling og jeg tror stadig flere begynner å forstå hvor dette bærer.

Bitcoin går faktisk opp i verdi fordi alt annet går ned i verdi. Dollaren har mistet over 10% kjøpekraft bare i år. Da er det ikke særlig lønnsomt med penger i "madrassen." Bitcoin fungerer som en sparegris, de pengene du putter på stopper sin devaluering. Det er likevel viktig å tenke langsiktig for prisen går mye opp og ned og påvirkes av en verden i frykt.

Noen spår at 0,1 bitcoin om 10-20 år er nok til å gå av med pensjon. Det som er i ferd med å skje er at de som sitter med Bitcoin vil kunne bruke den som sikkerhet for å låne penger. Da trenger du aldri å selge.

Endret av Gratis
AnonymBruker
Skrevet
Rick skrev (6 timer siden):

For oss som eier Bitcoin er jo dette gratis penger da. Og som sagt tror jeg at Bitcoin kommer til å stige 50-100% fra det nåværende nivået, så her er det penger å tjene. LØP OG KJØP!

Men om du ikke er interessert i Bitcoin, så er du kanskje interessert i norske kroner? Kanskje du sitter med norske kroner? KVITT DEG MED DEM! Den norske krona er en shitcoin og kommer til å gå i null!

Tar de bitcoin i cash på Rema/Kiwi/Coop/Meny/Joker?

Anonymkode: f1d00...98f

AnonymBruker
Skrevet
Gratis skrev (2 timer siden):

Bitcoin fungerer som en sparegris, de pengene du putter på stopper sin devaluering.

Jeg skjønner ikke den, beklager. Hvordan er en hashverdi verdibevarende når den ikke har verdi?

Det er akkurat som med den hashen her:

!vdokebfkjebdifbbdiebejjl

Hva er du villig å betale? 

5kr?

100kr?

10'000kr?

Jeg selger den veldig gjerne :) !

Kan også begrenses til n=1 ved behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...