Gå til innhold

Du som har mann og barn, hva savner du mest fra singellivet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg savner ALENETID. Rett og slett å være alene uten å ha ungene og/eller mannen rundt meg 24/7. Vi har begge typiske 8-16 jobber, så vi er alltid hjemme sammen. 

Så savner jeg følelsen av å komme hjem til et tomt hus ❤️ Nå kommer vi hjem til «andre skift» der mannen bader, skifter og steller ungene etter barnehagen. Jeg ordner middag og så er det ikke ro før tidligst kl.19.30, da ungene er lagt. 

For all del veldig glad i både mann og barn. Men det er lov å savne litt av sin gamle tilværelse også.

Hva savner du fra singellivet? 

Anonymkode: b87b2...11d

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Savner å gjøre det jeg vil, uten å måtte forklare eller krangle meg til det. Bare det å gå en tur uten at noen har en innvendig eller noe som må gjøres.  

Anonymkode: e16bf...f06

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg savner ikke singeltiden, men en tid med mer tid til kun mannen. Nå har jeg ikke opplevd det da, siden han hadde barn fra før da jeg møtte ham. Så jeg er litt misunnelig (bittelitt) på de som har opplevd kjærestetid alene først før barn.

Men, sånn er det. Det er jo et valg jeg har tatt, og det må man leve med. 

• Liker 1
Skrevet

Å ha det strøkent…. Rent og ryddig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lese på senga.

Anonymkode: 19bb8...949

AnonymBruker
Skrevet

Å kunne reise på spontantur med hvilken som helst standard. 8 netter,  5 stjerners all inklusive ink alkohol med toppleilighet for 4500 men flyet går om 9 timer? Eller flybilett og cruiselugar uten vindu for 1200 4 netter men flyet går om 4 timer? Allright, skal bare ta en telefon og få byttet vekk disse to vaktene og så booker jeg! 

Kan ikke det nå uten konsekvenser 😅

Anonymkode: 3bc5a...d3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lese på senga.

Det er vel gjennomførbart selv om man har mann og barn? 

Anonymkode: ddf9f...da7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lese på senga.

Det gjør jeg enda, i skrivende stund faktisk. Hvorfor kan du ikke lese på senga? 

Anonymkode: b87b2...11d

Skrevet

Ryddighet og ro. Var mer kos å gjøre husarbeid før 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å ikke behøve å ta hensyn til noen. Å helt selv bestemme om jeg skal finne på noe eller ikke gjøre en dritt. Uten kommentarer, spørsmål eller å måtte ta med andre i planleggingen.

Alenetid. Og jeg får en del av det altså. Både å være alene hjemme iblant og dra på jenteturer. Men jeg er introvert med stort behov for stillhet og ro med jevne mellomrom for å lade batteriet. Og det får jeg ikke nok av og blir dessverre lettere irritert på de rundt meg når begeret renner over.

Ligge alene i dobbeltsenga 😅 misforstå meg rett, jeg elsker å ha min kjære ved siden av meg, og å legge seg sammen fører ofte til sex som er lim i forholdet for oss. Så jeg vil IKKE ha eget soverom. Men du verden så nydelig det er å legge seg i 180 seng alene iblant ❤️❤️ da kooser jeg meg i sengetøyet.

Anonymkode: 42ca1...487

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sex. Hadde mye mer sex da jeg var singel.

Anonymkode: 8a278...7e9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg savner absolutt ikke singeltilværelsen, men det hender jeg savner å ha barnefri sammen med mannen. Vi hadde barn begge to da vi møttes, men hadde fri annenhver helg og minst én uke hver sommer. Det ga oss stort spillerom til å gjøre ting vi hadde lyst til i mange år. For 14 år siden fikk vi felles barn, og så har det kommet et par til etter det også. Ville ikke byttet dem bort, men kunne gjerne hatt litt mer kjærestetid. 

Det hender jeg savner voksenjul. Julaften med barne voksne. Fokus på mat og prat og null mas om gaver. 

Anonymkode: e5313...e20

AnonymBruker
Skrevet

Mye! 

Elsker ungene, men savner intenst å bo i en liten leilighet med bare mitt slik at det holdes strøkent hele tiden. Nå rydder jeg for alle fire og det er rett og slett grusomt å holde det ryddig og rent i et stort hus mer eller mindre alene. Kan aldri ha overraskelsesbesøk.... 

Besøk av venner på kvelden uten at det skal legges unger og mannen henger rundt. 

Gjøre som jeg vil på ettermiddagene. Slippe å ha hele uken og ørten helger linet opp med ungenes fritidsaktiviteter.

Kunne komme hjem fra jobb, slenge en pizza i ovnen, hente godteposen og ligge på sofaen med voksenserier resten av kvelden! 

Jeg husker knapt det livet der, men jeg burde ha satt mer pris på det! 😂

Anonymkode: 39816...f0d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å ligge på sofaen å slappe av etter jobb er faktisk det jeg savner mest, inklusive mulighet til å ta en power nap ved behov. Det er mangelen på søvn og hvile som gjør livet med barn hardt. Fra singellivet savner jeg egentlig ikke så mye, men selvsagt er det jo litt spennende å ligge med litt forskjellige menn og kjenne på småforelskelsen igjen og igjen. Bare ikke så spennende at det trumfer et godt forhold. 

Ellers savner jeg:

-Tid og overskudd til å trene og gjøre fremskritt i treningen 

-Få være i fred ved sykdom 

- Muligheten til å dra hvor jeg vil når jeg vil (utenom jobb)

- Å ha et ryddig og rent hus og muligheten til å innrede det slik jeg vil, uten å måtte ta hensyn til at det kan bli ødelagt eller skade barnet 

- Egentid og kjærestetid

Anonymkode: 534bf...2d8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk inn i denne tråden og tenkte at jeg savnet noe, men jeg fikk barn etter 35, jeg har reist overalt hvor jeg vil reise, tatt mye utdannelse, bodd i inn og utland og i flere byer, møtt mange flotte mennesker og mennesker jeg har glemt. Jeg har vært frisk, jeg har vært syk, jeg har vært andres familie og nå har jeg i tillegg min egen. Og jeg savner absolutt ingenting med singellivet. Jeg har hatt så mange helger jeg var singel hvor jeg tenkte at jeg skulle ønske jeg ville legge meg tidlig fordi jeg hadde barn. For med barn kom bedre rutiner, bedre mat, enda mer kjærlighet, sykt mye mer glede og selv om jeg trodde jobben var livet og karrieren givende så kan det ikke sammenlignes med hvor meningsfylt det var å få barn og å glede seg til å våkne for å se dem igjen. Egentid er nå løpeturer og ved å samarbeide med mannen får vi "fri" ved behov:) Eller forresten så kunne huset vært renere. 

Anonymkode: 49631...803

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn er fortsatt så små at de trenger en voksen (dvs meg) hele tiden. Det er litt intenst, jeg føler meg veldig ofte «out touched». Så jeg savner vel det å ha total kontroll på alt, være førsteprioritet, kunne gå ut døra uten sekk med bleier/kluter/skifteklær/leker/osv. 

Når det er sagt så er det ikke et savn som preger hverdagen, jeg prøver å få til litt egentid, men som eier av et oppussingsobjekt og med en mann med sjefsstilling som er mye på jobb, så blir det lite tid til meg. Kunne gjerne hatt mer tid til meg. Men det kommer 😅

Anonymkode: 5d202...4e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mine barn er fortsatt så små at de trenger en voksen (dvs meg) hele tiden. Det er litt intenst, jeg føler meg veldig ofte «out touched». Så jeg savner vel det å ha total kontroll på alt, være førsteprioritet, kunne gå ut døra uten sekk med bleier/kluter/skifteklær/leker/osv. 

Når det er sagt så er det ikke et savn som preger hverdagen, jeg prøver å få til litt egentid, men som eier av et oppussingsobjekt og med en mann med sjefsstilling som er mye på jobb, så blir det lite tid til meg. Kunne gjerne hatt mer tid til meg. Men det kommer 😅

Anonymkode: 5d202...4e8

Han evner vel å ta barna alene? 😅

Du MÅ ikke være med de hele tiden, det er jo et valg du tar.. 

Anonymkode: 445dd...e9a

AnonymBruker
Skrevet

1. Alenetid

2. Minde boareal, ryddig og rent til en hver tid

3. Mulighet til å jobbe mye og gjøre gode penger

4. En kropp og selvtillit som ikke bærer preg av fødsler

5. Å ikke måtte forklare og avtale tiden min med andre

Anonymkode: 18afe...a9b

AnonymBruker
Skrevet

Savner meg selv. Den hyggelige, gøye personen jeg pleide å være. Nå er jeg redusert til en typisk mamma, som blir sliten av kaos, og sliten av å prøve og forhindre kaos. Som kjefter og maser dagen lang.

Savner kroppen min før barn. 

Ingen av de har noe med singelliv å gjøre egentlig. 

Anonymkode: 4e3df...6ec

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Å ha det strøkent hjemme.

Komme hjem til tomt hus å gjøre hva jeg vil.

Sitte å se tv i timesvis før kl.20.

Reise til utlandet alene.

Sove.

Gjøre hva jeg vil, når jeg vil.

Anonymkode: c7b14...9ae

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...