AnonymBruker Skrevet 9. juli #1 Skrevet 9. juli Skal ikke nevne navn men har sett noen damer i se og hør de siste dagene og disse er på badeferie. Damene har fått barn det siste året og likevel ser de topptrente ut. Hvordan klarer de det? Anonymkode: 7281c...54b
AnonymBruker Skrevet 9. juli #2 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Skal ikke nevne navn men har sett noen damer i se og hør de siste dagene og disse er på badeferie. Damene har fått barn det siste året og likevel ser de topptrente ut. Hvordan klarer de det? Anonymkode: 7281c...54b Det handler om prioriteringer i kosthold og trening i tiden før graviditeten, under graviditeten og etter graviditeten. De jeg kjenner med gode rutiner ser alle helt fantastiske ut etter fødselen, uansett hvor mye de la på seg eller hvilke helseutfordringer de fikk. Men, generelt over ser jeg mindre helseutfordringer blant de trente vs de utrente. Og dermed mye vasnkeligere for dem å komme i form etter fødsel, hvis de ikke var trent fra før av. Anonymkode: bcdc6...fbb 6 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli #3 Skrevet 9. juli Prioriteringer og innsats, selvfølgelig. De har en helt annen motivasjon - i hvordan de blir eksponert, og hvordan de blir snakket om. Og hvor inntektskilden er. For meg er det bare forsakelser i mat, og alt for tunge tak i trening. Når jeg uansett har en mann som er superfornøyd med hvordan jeg er. Jeg aldri legger ut bilder på SoMe. Og kan ta på en kjole som er passe flatterende på jobb over sommeren - og få akkurat samme (gode) lønn som før. Anonymkode: 31e5f...8f3 4 3
Mezzosoprena Skrevet 9. juli #4 Skrevet 9. juli Prioriteringer og innsats, som de over her sier - men penger hjelper nok også til 😉 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli #5 Skrevet 9. juli Men disse kjendismødrene var vel i god form før svangerskapet også? Anonymkode: dba88...650 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #6 Skrevet 11. juli Ikke alle må tenke på mat og trening for å se bra ut, og jeg var en av de. Jeg fikk barnet mitt når jeg var 32, har vært naturlig tynn/ slank hele livet og har aldri trengt å tenke på kalorier. I svangerskapet la jeg kun på meg 7 kg og dagen etter fødselen tok jeg på meg buksen jeg brukte før jeg ble gravid. Magen var nesten helt flat et par uker etter fødselen, men kjentes ut som bolledeig når jeg trykte på den, men jeg så nesten ut som vanlig i bikini. Anonymkode: eb132...bf2 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #8 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke alle må tenke på mat og trening for å se bra ut, og jeg var en av de. Jeg fikk barnet mitt når jeg var 32, har vært naturlig tynn/ slank hele livet og har aldri trengt å tenke på kalorier. I svangerskapet la jeg kun på meg 7 kg og dagen etter fødselen tok jeg på meg buksen jeg brukte før jeg ble gravid. Magen var nesten helt flat et par uker etter fødselen, men kjentes ut som bolledeig når jeg trykte på den, men jeg så nesten ut som vanlig i bikini. Anonymkode: eb132...bf2 Men nå snakker man ikke bare om å være naturlig slanke, det er det jo veldig mange som er. Meg inkludert. Men med samme "bolledeig" følelse, som ikke akkurat er det mest sexy, og som raskt får litt volum utpå kvelden som følge av manglende musklatur. De har definerte, lange og slanke muskler. Solbrune. Alltid har stelte bryn og negler, og nettop har vært hos frisøren. Nye klær, med matchende tilbehør. Det er det vi diskuterer - at de har en annen interesse (jobben deres) av å følge opp det, enn resten av oss har. Anonymkode: 31e5f...8f3 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #9 Skrevet 11. juli Trening, treninger, trening. Og litt kosthold. Anonymkode: 7bd00...62b
AnonymBruker Skrevet 11. juli #10 Skrevet 11. juli De lever av utseende så den dagen de forfaller så kommer det på førstesiden på se og hør! Men jeg misunner dem ikke et liv i forsakelse og ikke kunne velge livet sitt selv. Vil heller være som jeg er og leve et godt fritt liv. Anonymkode: 8079d...740 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli #11 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Trening, treninger, trening. Og litt kosthold. Anonymkode: 7bd00...62b Helt motsatt. Spiser du riktig, er det langt enklere å holde seg slank. Treningen er viktig for generell helse, kardio for hjertet og styrke for beinskjørhet m.m., og for definert og stram kropp. Anonymkode: bcdc6...fbb 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #12 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (På 9.7.2025 den 22.16): Skal ikke nevne navn men har sett noen damer i se og hør de siste dagene og disse er på badeferie. Damene har fått barn det siste året og likevel ser de topptrente ut. Hvordan klarer de det? Anonymkode: 7281c...54b Ikke legge seg på sofaen med sjokolade under graviditeten, ikke spise for to, bevege seg og trene så mye kroppen tillater, ikke spise usunn junk som pannekaker, fiskepinner, pølser, nuggets etc selv om man innbiller seg at det er såkalt «barnevennlig» mat (helt utrolig at så mange nordmenn serverer barna sine junkfood fra start), og det beste er at i tillegg til at man ser bedre ut lærer man barna å like sunn god mat i stedet for junk, og treningsglede foran sofasliting. Jeg slanket meg ikke etter fødsel, men ved å bare leve normalt hadde jeg sixpack igjen etter 8 måneder. Kunne sikkert hatt det før om det var et mål, men hadde ikke dårlig tid. Alle jeg kjenner som spiser sunt og trener har hatt tilbake kroppen sin innen et år. De som legger på seg og ikke går ned igjen er de som er glade i TV, som spiser mye brødmat, ultraprosessert mat, junk og sjokolade, og som tror at å gå trilletur er en treningsøkt. Anonymkode: ea9a7...76f 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #13 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke legge seg på sofaen med sjokolade under graviditeten, ikke spise for to, bevege seg og trene så mye kroppen tillater, ikke spise usunn junk som pannekaker, fiskepinner, pølser, nuggets etc selv om man innbiller seg at det er såkalt «barnevennlig» mat (helt utrolig at så mange nordmenn serverer barna sine junkfood fra start), og det beste er at i tillegg til at man ser bedre ut lærer man barna å like sunn god mat i stedet for junk, og treningsglede foran sofasliting. Jeg slanket meg ikke etter fødsel, men ved å bare leve normalt hadde jeg sixpack igjen etter 8 måneder. Kunne sikkert hatt det før om det var et mål, men hadde ikke dårlig tid. Alle jeg kjenner som spiser sunt og trener har hatt tilbake kroppen sin innen et år. De som legger på seg og ikke går ned igjen er de som er glade i TV, som spiser mye brødmat, ultraprosessert mat, junk og sjokolade, og som tror at å gå trilletur er en treningsøkt. Anonymkode: ea9a7...76f Dette!!! Louder for the people in the back 👏🙆♀️ Anonymkode: bcdc6...fbb 3
Gjest Nådeløs Skrevet 11. juli #14 Skrevet 11. juli Alt som står i tråden her, men husk også at en god porsjon flaks spiller også inn. Noen får masse strekkmerker og mye hud til overs på magen, mens andre knapt har antydninger til det. Det handler ikke om kosthold eller trening eller noe som helst, det handler om hvordan huden din reagerer på store forandringer, akkurat som med kraftig vektnedgang og vektøkning. Noen går opp masse i vekt uten å få noe særlig med strekkmerker, andre får masse av det. I sosiale medier redigerer mange bildene sine. En kjent tidligere blogger, hun der Kenza, er veldig flink til å redigere sin mage. Aner ikke hvordan den ser ut naturlig, hun ser sprek, flott og sunn ut, men det er mye "airbrush". Har sett dette med flere mødre på sosiale medier. Så med mindre du ser disse "perfekte" damene ute i det fri, så ville jeg tatt alt med en klype salt. Man skal ikke undervurdere hvor mye man kan skjule med redigering, riktig posering og lignende. Så varierer det veldig hvor mye ressurser vi har, noen får hjelp til barnepass og har tid til å ta vare på seg selv, andre står alene i det hele. Utgangspunktet ditt har mye å si også. Det er mange ting som spiller inn.
Fru Uperfekt Skrevet 11. juli #15 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (På 9.7.2025 den 22.16): Skal ikke nevne navn men har sett noen damer i se og hør de siste dagene og disse er på badeferie. Damene har fått barn det siste året og likevel ser de topptrente ut. Hvordan klarer de det? Anonymkode: 7281c...54b Ressurser+ de må pga livet de har valgt
Fru Uperfekt Skrevet 11. juli #16 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ikke legge seg på sofaen med sjokolade under graviditeten, ikke spise for to, bevege seg og trene så mye kroppen tillater, ikke spise usunn junk som pannekaker, fiskepinner, pølser, nuggets etc selv om man innbiller seg at det er såkalt «barnevennlig» mat (helt utrolig at så mange nordmenn serverer barna sine junkfood fra start), og det beste er at i tillegg til at man ser bedre ut lærer man barna å like sunn god mat i stedet for junk, og treningsglede foran sofasliting. Jeg slanket meg ikke etter fødsel, men ved å bare leve normalt hadde jeg sixpack igjen etter 8 måneder. Kunne sikkert hatt det før om det var et mål, men hadde ikke dårlig tid. Alle jeg kjenner som spiser sunt og trener har hatt tilbake kroppen sin innen et år. De som legger på seg og ikke går ned igjen er de som er glade i TV, som spiser mye brødmat, ultraprosessert mat, junk og sjokolade, og som tror at å gå trilletur er en treningsøkt. Anonymkode: ea9a7...76f Jeg klarte det med fødslene før jeg var 40, men siste ødela magemusklene m.m så ikke lenger flat definert mage. Heldigvis lever jeg ikke av å vise frem kroppen min og kommer ikke til å operere den
AnonymBruker Skrevet 11. juli #17 Skrevet 11. juli Jeg er ikke kjendis. Men er 43 og født et barn. Kroppen min er slank og magen markert. Handler om kosthold, fysisk aktivitet og noe gener. Jeg jogger frem til vannet røk f.eks. Spiste likt som før jeg ble gravid og spiste ca 500 kcal ekstra da jeg ammet. Anonymkode: fd75c...73f
AnonymBruker Skrevet 11. juli #18 Skrevet 11. juli Jeg synes det var lett å "bounce back" etter fødsel. Jeg hadde mange komplikasjoner både før og etter fødselen, men til tross for dette kunne jeg bruke mine vanlige klær igjen med en gang, og kom raskt i god form igjen. Prioriterer å trene og spise sånn passe sunt. Jeg tror det er lett for meg fordi jeg er glad i å trene, og generelt i å bevege meg. Jeg skjønner godt at mange nybakte mødre ikke prioriterer trening hvis de ikke synes det er gøy. Man har liksom ikke så veldig mange timer "til overs" når man er i mammapermisjon, så man bør bruke dem på noe man synes gir energi og livsglede. Jeg har flaks med at det er trening for meg, haha. Anonymkode: 58089...2fc
AnonymBruker Skrevet 11. juli #19 Skrevet 11. juli Jeg var slank igjen og hadde ingen mage eller "fett" til overs tre uker etter fødselen. Da prøvde jeg på meg jeansene mine, og de skled rett på. Og jeg har aldri trent en dag i mitt liv. Bare genene som spilte inn. Anonymkode: 6cefe...0ab 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #20 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (På 9.7.2025 den 22.16): Skal ikke nevne navn men har sett noen damer i se og hør de siste dagene og disse er på badeferie. Damene har fått barn det siste året og likevel ser de topptrente ut. Hvordan klarer de det? Anonymkode: 7281c...54b De trener regelmessig med fokus på styrketrening og spiser konsekvent sundt og noe kalorirestrektivt med fokus på sammensetning av makroer/protein/fett/karb De gjør akkurat det samme som «ikke-kjendiser» som ser topptrente ut. Jeg er ingen kjendis, men er og ser «topptrent» ut. Jeg gjør ingen ting annet en å trene regelmessig, med høy intensitet på styrkeøktene mine og har god kontroll på absolutt alt som går inn i munnen min. Kalorimengde, makroer etc. trening+mat/næring. Så er det verdt å nevne nok søvn. Veldig viktig med nok søvn for å få så bra utbytte av treningen som mulig. Anonymkode: c8268...4d2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå