Gå til innhold

Endret farge på innsiden av kjønnslepper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huden på klitoris og kjønnslepper har blitt hvit. Blodutredelse og sår som kommer og går. Huden er som den blir om du har brukt plaster lenge. Hva i all verden er dette? 
sårene er såre, ellers er det ikke vondt. 
Godt gift så ingen sykdom etter utroskap eller tilfeldig sex. 

Anonymkode: d3e8b...d7e

AnonymBruker
Skrevet

Den andre kan jo ha hatt ubeskyttet sex? Høres ut som sjanker.

Anonymkode: 7ceaa...786

AnonymBruker
Skrevet

Nei, 100% sikker på at det ikke er tilfelle. Jobber sammen og er stort sett sammen 24/7 så det er ikke praktisk mulig 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Huden på klitoris og kjønnslepper har blitt hvit. Blodutredelse og sår som kommer og går. Huden er som den blir om du har brukt plaster lenge. Hva i all verden er dette? 
sårene er såre, ellers er det ikke vondt. 
Godt gift så ingen sykdom etter utroskap eller tilfeldig sex. 

Høres ut som Lichen Sclerosus, vanlig «eksem» å få nedentil. Det hvite er arrvev. Du kan få kortison salve på resept, det holder det i sjakk. 

Anonymkode: c4fd7...901

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Klør det? Jeg hadde også noe sårt, men jeg vet ikke fargen. Det var bare veldig sårt, og klødde. Ingen utro, det jeg vet… Og ingen sex på noen år. Jeg er gift. Jeg lurte på om det var fordi noe såpe hadde kommet der da jeg dusjet, eller om det var dopapiret. 

Anonymkode: eb608...dff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klør det? Jeg hadde også noe sårt, men jeg vet ikke fargen. Det var bare veldig sårt, og klødde. Ingen utro, det jeg vet… Og ingen sex på noen år. Jeg er gift. Jeg lurte på om det var fordi noe såpe hadde kommet der da jeg dusjet, eller om det var dopapiret. 

Nei, klør ikke.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres også ut som Lichen Sclerosus. kløe med bittesmå sår. Sårene utvikler seg til arrvev etter hvert. Kommer og går, noen er hardt rammet og noen veldig mildt. Kommer gjerne sammen med fall i hormoner og stressende perioder feks. Er autoimmunt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Herpes eller Lichen Schlerosus. Men hvis det ikke er vondt eller svir, ville jeg holdt en knapp på Lichen. Få det sjekket hos lege?

Anonymkode: eb86a...a76

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Herpes eller Lichen Schlerosus. Men hvis det ikke er vondt eller svir, ville jeg holdt en knapp på Lichen. Få det sjekket hos lege?

Anonymkode: eb86a...a76

Prøver kortisonsalve først. Hjelper ikke det, må jeg nok krype til korset og oppsøke lege 🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Prøver kortisonsalve først. Hjelper ikke det, må jeg nok krype til korset og oppsøke lege 🙈

Jeg var hos gyn og tok vevsprøve, da har du en sikker diagnose. Lurt å ta det seriøst. De som blir hardest rammet «gror igjen» med arrvev og må operere.. men finnes alle varianter mellom mildt og hardt rammet. Jeg har det mildt og klarer holde  det i sjakk så det ikke utvikler seg med å bruke kortisonsalve i perioder. (Dermovat heter salven) 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2025 den 23.29):

Jeg var hos gyn og tok vevsprøve, da har du en sikker diagnose. Lurt å ta det seriøst. De som blir hardest rammet «gror igjen» med arrvev og må operere.. men finnes alle varianter mellom mildt og hardt rammet. Jeg har det mildt og klarer holde  det i sjakk så det ikke utvikler seg med å bruke kortisonsalve i perioder. (Dermovat heter salven) 

Ja, TS, dette MÅ du gå til lege med. Dette er ikke noe du skal vente og se an og bare prøve litt egenbehandling osv. Har du Lichen Sclerosus et Atrophicus som det heter på fint er det superviktig at du kommer igang med behandling, og da riktig behandling, raskt! Er du heldig har du det mildt, er du uheldig utvikler du en alvorlig variant og de anatomiske endringene som da vil oppstå er stort sett ikke reversible og kan bli svært plagsomme. Sykdommen kan derimot bremses eller stoppes fra å utvikle seg videre. Derfor vil du stoppe den før slike endringer oppstår og du skal ikke vente med å oppsøke lege - hudlege og/eller gynekolog er riktige spesialiteter. 

Anonymkode: d282c...fff

AnonymBruker
Skrevet

Du må til lege og få riktig krem og behandling. Jeg har vært borti dette hos en pasient, og hun var helt grodd igjen, så ut som hun var omskjært og sydd helt igjen, klarte nesten ikke tisse, måtte sitte kjempelenge for at alt skulle komme ut.

Anonymkode: 20c0e...b9e

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...