Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Roblox foreldrekontroll

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil forsikre meg om at barnet ikke får til å kjøpe noe innpå der.

Men for å ordne foreldrekontroll må man ta bilde av førerkort, pass e.l. Helt uaktuelt å sende inn personnr😳 Ikke vil jeg gi kortinfo heller.

Er det noen annen måte å gjøre det på? Barnet er 7 år og pleier å klikke vekk når det kommer opp noe kjøpsgreier, men er det ikke bare et tastetrykk som skal til for å legge til mobilregninga mi f.eks? Det kan jo skje ved en feil

Anonymkode: f7f82...4f6

Skrevet

Foreldrekontroll hadde jeg når han var mindre, mener jeg ikke brukte noe pass da men da han ble han tenåring og vi måtte bekrefte at han var det for å oppgradere kontoen da måtte vi frem med pass og det hele. Ikke noe stress og det er så trygt som det kan være.

Her så har jeg alltid kjøpt og betalt for premium og robux med paypal og det er jo bare å la være å lagre passord til paypal så skal det jo ikke være et problem.

AnonymBruker
Skrevet

Bare sørg for å ikke ha et betalingskort tilknyttet enheten ungen bruker, evt at alt må godkjennes av deg først. Ungen kan ikke laste ned en app en gang uten at jeg må godkjenne det på en av mine enheter (med kode). 

Anonymkode: 9b277...81d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bare sørg for å ikke ha et betalingskort tilknyttet enheten ungen bruker, evt at alt må godkjennes av deg først. Ungen kan ikke laste ned en app en gang uten at jeg må godkjenne det på en av mine enheter (med kode). 

Det ble lasta ned på farens mobil, med min mailadresse. Prøvde nå, det sto "bekreft kjøp ved å trykke på sideknapp". Hadde jeg gjort det ville 70kr fløyet fra kortet hans nå da eller? Litt for lite avansert🫠

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det ble lasta ned på farens mobil, med min mailadresse. Prøvde nå, det sto "bekreft kjøp ved å trykke på sideknapp". Hadde jeg gjort det ville 70kr fløyet fra kortet hans nå da eller? Litt for lite avansert🫠

Lag en egen barnebruker på telefonen. Ikke la barna deres bruke de voksne sine telefoner. Da vil du stille dårlig dersom de begynner å laste ned ting eller betaler med deres kontoer og kredittkort som evt ligger lagret.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som over sier, de må ha en egen bruker som barn som man setter på en foreldrekontroll på. Da blir det ikke så lett. Nå kan jo ungen din laste ned hva ungen vil uten at dere har noe som helst av kontroll. Selv ikke tenåringen min lov til det! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...