Gå til innhold

Blir man litt lei av hverandre etter å ha hatt sex i flere år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gift med eksmannen i 13 år, og han ønsket ikke å ha sex, mulig at han var lei av meg, ikke tente på meg lengre og hadde helseplager. Jeg ble derimot helt fiksert og besatt av å ha sex. (fordi han ikke ville) 

Nå er jeg gift på nytt og vi har vært sammen i 6 år totalt, og har sex regelmessig og ofte. 

Men selv om jeg enda er forelsket i han og føler meg heldig som er sammen en som er tvers gjennom god så har jeg ikke samme sexlyst som tidligere. Jeg er 42 år. 

Mulig fordi jeg er eldre, har så mye sex jeg bare orker, har småbarn eller er jeg lei av å ha sex med samme mann? 

Hva med deg, hvor lenge har dere vært sammen, har dere barn og har sexlivet endret seg med årene? 

Anonymkode: e235d...1d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen i 20 år. Vi har to tenåringer. Begge har sjeldnere lyst nå enn før. 

Anonymkode: 98ad7...616

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gift i rundt 25 år, og har aldri sex. Barna er voksne. Det er han som ikke vil ha, og det har vært slik i over 10-15 år. Jeg har lyst, som jeg prøver å ikke tenke på. Han har alltid bortforklaringer, samt vi legger oss til ulike tider pga arbeidstidene. 

Anonymkode: 69f43...443

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har vært gift med eksmannen i 13 år, og han ønsket ikke å ha sex, mulig at han var lei av meg, ikke tente på meg lengre og hadde helseplager. Jeg ble derimot helt fiksert og besatt av å ha sex. (fordi han ikke ville) 

Nå er jeg gift på nytt og vi har vært sammen i 6 år totalt, og har sex regelmessig og ofte. 

Men selv om jeg enda er forelsket i han og føler meg heldig som er sammen en som er tvers gjennom god så har jeg ikke samme sexlyst som tidligere. Jeg er 42 år. 

Mulig fordi jeg er eldre, har så mye sex jeg bare orker, har småbarn eller er jeg lei av å ha sex med samme mann? 

Hva med deg, hvor lenge har dere vært sammen, har dere barn og har sexlivet endret seg med årene? 

For min del så er ikke partner en del av ligningen. 

Etter mange år som seksuelt aktiv, så er jeg lei sex generelt. Etter ca 30 år som seksuelt aktiv, så finnes det ikke mye igjen som plutselig vil gjøre sex morsomt og interessant igjen liksom.

For min del så er det nysgjerrighet og spenning som har vært det som har gjort sex mest interessant. Da sier det seg selv at interessen for sex dør ut over tid, uavhengig av hvem det er med.

Anonymkode: f88a7...96d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hatt sex med min mann i 24 år nå. Og jeg er på ingen måte lei. Ingen tydelige tegn på at han er lei heller 😅

Anonymkode: 3d5c3...528

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke lei, men kanskje litt redusert evne. Det hjelper å hvile først. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er ikke lei! Har selvfølgelig svingt gjennom livet, men for det meste vært bra. Nå har vi sex daglig som regel, sammen i 25 år. Fortsatt hot. Men krever litt mer oppmerksomhet og innsats enn da vi var 20 år, kanskje. Også litt hemmet av at vi har ungdommer i huset. 

Anonymkode: 639e5...758

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Vi har vært sammen i 18 år, ingen barn. Vi er kanskje ikke fullt så kåte som da vi var tenåringer, men vil si at vi fortsatt har god lyst på hverandre. Har foreløpig ikke blitt lei av å ha sex med han.

Anonymkode: 5122c...b81

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gift i 18, har ikke hatt sex på et par år. Kan telle på én hånd hvor mange ganger vi har hatt sex de siste fem årene. De siste 15 årene har han vært tøm-og-røm-typen, og det har jeg fått helt aversjon mot. Jeg har så utrolig mange ting jeg tenner på - kjapt&gæli er ikke én av dem. For min del kunne jeg hatt vill og hemningsløs sex, men ikke med en fyr som i 15 år kun kjører eget løp.

Anonymkode: 44b20...16a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

overhodet ikke lei 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter 20 år, ble det dritt kjedelig. Er ikke så seksuell av meg, men det hjalp ikke at det var med samme figur. 

Anonymkode: a2340...7d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vært sammen i 22 år, tre barn på mellomtrinnet. Det går litt opp og ned, og har mye sammenheng med stress og arbeidstider. Jeg tror aldri det har gått mer enn to uker mellom hver gang, med unntak etter fødsel (vi var i gang etter 6 uker alle gangene). Vi er veldig like når det kommer til sexlyst, og de gangene , så lysta er ulik, har vi likevel nærhet og kjærtegn mellom oss, uten at det er noe seksuelt.

Jeg har ikke oftere lyst nå enn før, men etter hver fødsel så har sex bare blitt bedre og bedre, så sex er så veldig mye deiligere nå enn i tidlig tjueårene. Jeg har mye mer lyst, men ikke oftere lyst. 

Spør noen hvor ofte vi har sex og jeg skal gi et raskt svar, så vil jeg si 1-3 ganger i uka. De siste månedene så har vi hatt det 4-5 ganger i uka. Vi har en leken og fantastisk lysten periode 🤩 

Jeg vil si vi har et deilig og tilfredsstillende sexliv.

Anonymkode: 835c7...f90

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir lei sexen etter en periode i forhold uansett - for meg er det spenning og utforsking av ny partner som er den beste sexen. Har vært samboer i 7 år, han sørger for at jeg kommer hver eneste gang - men jeg kunne fint klart meg på egen hånd. Har sex 1-2 ganger i uka, han vil ha mer, jeg strekker meg så langt jeg kan.

Anonymkode: 39f79...2ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vært sammen i 25 år, 3 barn hvorav kun den ene bor hjemme (de to andre er hjemme i ferier og noen helger), sexlivet blir bare bedre og bedre. Absolutt ikke lei! Vi har mer overskudd og tid til oss selv, utforsker vår egen sexualitet mer, og har generelt mer sex nå enn for 10-15 år siden. Vi har ikke sex hver dag, men flere ganger i uka, og kvaliteten på sexen er også bedre syns jeg.

Anonymkode: 11049...847

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jepp. Blir lei

Anonymkode: 500c4...adb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er rett og slett mange menn som blir sammen med damer som de ikke tenner på fysisk, fordi de vil ha barn, fordi det er praktisk, fordi det forventes av familien. Been there, done that. Nå er jeg gift med en ny mann, og vi knuller som kaniner enda, 6 år inn i forholdet. Jeg er like gammel som deg og langt fra noe glansbilde.

Anonymkode: 840bb...a5a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har merket de siste årene at jeg oppfatter sex som litt "tiltak", så det er ikke sikkert jeg gidder å gjøre det. Særlig etter vi fikk flere barn. Føler liksom ikke alltid det er verdt det hvis det åpner opp et potensielt vindu, men at jeg feks akkurat har kokt opp litt kaffe og skal til å sette meg med en bok ute på verandaen. Da velger jeg heller bort sexen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen med mannen i 10 år. Vi er mellom 40 og 50 og begge opplever redusert sexlyst men vi begge vil ikke ha noen andre. Så for oss har det ingenting med at det er samme partner, vi er bare blitt eldre og for mange medfører det mindre sexlyst. Når sexlysten er der for begge samtidig og vi har sex sø er det jo kjempedeilig likevel

Anonymkode: 2bea8...a38

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Gift i rundt 25 år, og har aldri sex. Barna er voksne. Det er han som ikke vil ha, og det har vært slik i over 10-15 år. Jeg har lyst, som jeg prøver å ikke tenke på. Han har alltid bortforklaringer, samt vi legger oss til ulike tider pga arbeidstidene. 

Anonymkode: 69f43...443

Så trist...

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Sexlyst går litt i bølger. Det har det gjort hele vårt forhold på over 20 år, fordi det periodisk har blitt påvirket av annet i livet og forholdet. Det har imidlertid bestandig svinget opp igjen når det som påvirket negativt blir løst, og har også innimellom topper som jeg ikke helt vet hva kommer av egentlig. Tror det kan ha sammenheng med å plutselig ha hatt ekstra deilig sex, som medfører at kroppen vil ha mer av det, men kan også komme av ekstra god stemning og uvanlig høyt overskudd. 

Jeg blir ikke skremt dersom sexlyst daler en periode. Tenker det er naturlig, og stresser ikke med det. Vet av erfaring at det blir større lyst igjen. Tar det innimellom som tegn på å roe ned livet litt.

Er lysta lav utover et par uker tar jeg derimot tak for å pleie den bedre igjen (egenpleie og mental "oppmuntring"), men stresser ikke med det. Ikke helt uvanlig at en ned- periode etterfølges av en opp- periode, for da blir vi begge veldig bevisst på å pleie vår seksuelle relasjon. Vi tar da noen veldig sanselige rolige økter, med mer fokus på kosen enn å knulle. Det er veldig deilig, så vipps er vi tilbake til god lyst, og kanskje ekstra seksuelle en periode. 

Tror jeg har en stor fordel i at jeg helt faktisk tenker på det seksuelle aspektet som et eget helseaspekt. Jeg tenker at jeg har fysisk helse, psykisk helse og seksuell helse. Alt henger sammen med hverandre og påvirker hverandre, men hvert helseaspekt kan også være bra eller dårlig på egenhånd. Jeg er derfor bevisst på å ivareta min seksuelle helse, både i sammenheng med psykisk helse og fysisk helse, men også i seg selv. Akkurat som jeg tar tak dersom min fysiske/psykiske helse er dårlig tar jeg tak dersom min seksuelle helse er dårlig. Når jeg har sunn seksualitet virker den nærmest selvgående og helt naturlig, med kropp og hode som utvikler kåthet på egenhånd, samt responderer på fysisk og mental pirring. Så ved å vite at dette er det grunnleggende utgangspunktet vet jeg også at min seksualitet må pleies når den ikke fungerer slik. 

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...