Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg river snart av meg håret. Jeg får ikle brukt noen av appene på nye tlf fordi jeg heller ikke får verifisert Apple konto.

Nå er passordet endret for N’te gang, men nei. Apple konto blir låst.

Hvordan i alle verden ordner jeg dette? Jeg er langt ifra datakyndig og av dette skjønner jeg INGENTING.

Det står Apple konto er låst. Jeg kan låse den opp men da tlf tastes inn får jeg beskjed om mislykket verifisering og problem med å tilkoble tjeneren.

Jeg går fra IPhone X til IPhone 16 om der har noe å si.

Anonymkode: 0e7d7...cc6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg river snart av meg håret. Jeg får ikle brukt noen av appene på nye tlf fordi jeg heller ikke får verifisert Apple konto.
Nå er passordet endret for N’te gang, men nei. Apple konto blir låst.

Hvordan i alle verden ordner jeg dette? Jeg er langt ifra datakyndig og av dette skjønner jeg INGENTING.
Det står Apple konto er låst. Jeg kan låse den opp men da tlf tastes inn får jeg beskjed om mislykket verifisering og problem med å tilkoble tjeneren.
Jeg går fra IPhone X til IPhone 16 om der har noe å si.

Anonymkode: 0e7d7...cc6

Om en skal tilbakestille passordet for Apple-kontoen må det gjøres på en godkjent enhet.
Det beste er å gjøre det på den gamle telefonen.

Hvis du ikke har en pålitelig enhet, kan du likevel tilbakestille passordet på nettet.
Da må du vente en del tid - for å sikre at det virkelig er deg som forsøker å logge inn.

Se https://support.apple.com/no-no/102656

Årsaken til det er gjort slik er pga. alt for mange kontoer blir misbrukt av svindlere. Apple krever dermed en skriver inn korrekt e-post, passord og bekrefter med en enhet en har brukt tidligere. I tillegg kan telefon nummer bli benyttet for en kode.

(Koder via SMS blir gjerne misbrukt ved at svindlere ber om at koden blir videresendt, det er dermed en del ventetid, for å håpe at svindlere gir opp, eller blir stoppet før de overtar kontoen. )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...