Gå til innhold

Pris på forsikring Tesla y performance

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at det avhenger av flere faktorer, men hva er ca pris i dette tilfelle.

Helt ny, 2024 modell. Bonus 75+3år. Alle førere over 23, kjørt skadefritt i 11år, kjørelengde 16 000km. Har garasje. Også mulighet for fagforeningsgode via LO.

Anonymkode: bb009...62a

AnonymBruker
Skrevet

Ca samme, fikk til 1400 i storebrand. Men, 2025-modell

Anonymkode: 84380...316

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det var ikke så ille da. Den nyeste? Det er vel kanskje 2025 modell forsåvidt, bare ikke den nye endringen. Er ikke helt sikker. Hvertfall performance firehjulsdrift.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var ikke så ille da. Den nyeste? Det er vel kanskje 2025 modell forsåvidt, bare ikke den nye endringen. Er ikke helt sikker. Hvertfall performance firehjulsdrift.

Den koster nok noe mer siden den er 1 år byere

Anonymkode: 91664...132

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den koster nok noe mer siden den er 1 år byere

Anonymkode: 91664...132

Det står ikke årsmodell, men splitter ny, i transitt, bare det gamle utseende.. ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Storebrand er veldig billige på forskning av Tesla. Sjekket pris i Fremtind og de var ca dobbelt så dyre. Hun som jobbet der sa det er nesten umulig å slå Storebrands på pris når det gjelder Tesla. 

Anonymkode: 89447...0e7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg skjønner at det avhenger av flere faktorer, men hva er ca pris i dette tilfelle.

Helt ny, 2024 modell. Bonus 75+3år. Alle førere over 23, kjørt skadefritt i 11år, kjørelengde 16 000km. Har garasje. Også mulighet for fagforeningsgode via LO.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Storebrand er veldig billige på forskning av Tesla. Sjekket pris i Fremtind og de var ca dobbelt så dyre. Hun som jobbet der sa det er nesten umulig å slå Storebrands på pris når det gjelder Tesla. 

Anonymkode: 89447...0e7

Ganske lik som deg, ts! Har Storebrand, 1403 kr/mnd – dog 12.000 i kjørelengde ☺️

Anonymkode: be9ad...ae7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ganske lik som deg, ts! Har Storebrand, 1403 kr/mnd – dog 12.000 i kjørelengde ☺️

Er det uten trafikkforsikringsavgiften går på, er det snart så det er hinnsides til pris. Finnes takk og lov elbiler som er mye rimeligere.

Anonymkode: dd3c1...43a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2025 den 21.36):

Fått bilen nå og ble under 1300kr i måneden, faktisk! Veldig fornøyd :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fått bilen nå og ble under 1300kr i måneden, faktisk! Veldig fornøyd :) 

Og ikke Storebrand, men fremtind ☺️

Skrevet

Hvorfor folk bruker penger på tesla i utgangspunktet er uforståelig for meg. Dyrt, varer neppe i mange mange år, man eier i praksis ikke kjøretøyet selv og hvordan noen fremdeles tror musk er ok, ja det er for meg et mysterium.

Anonymkode: 363ca...05d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor folk bruker penger på tesla i utgangspunktet er uforståelig for meg. Dyrt, varer neppe i mange mange år, man eier i praksis ikke kjøretøyet selv og hvordan noen fremdeles tror musk er ok, ja det er for meg et mysterium.

🤡

Skrevet
Hensatt skrev (28 minutter siden):

🤡

🤡

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hva er det som er dyrt?

Er ikke akkurat gratis å kjøre rundt i en fossilbil som skal ha påfyll av drivstoff for flere tusen i mnd + service og vedlikehold minst 1 gang i året 😅

Anonymkode: a9ae5...7bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2025 den 22.37):

Jeg skjønner ikke hva som er greia med å hate på en bil. Hva har Tesla gjort deg liksom? Herregud. Tror du at du blir kulere? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2025 den 22.37):

På hvilken måte er Tesla dyrt? Det er jo blant de billigste bilene du får på markedet. Og hvorfor eier man ikke bilen etter å ha kjøpt den? 

Skrevet
newman01 skrev (6 minutter siden):

På hvilken måte er Tesla dyrt? Det er jo blant de billigste bilene du får på markedet. Og hvorfor eier man ikke bilen etter å ha kjøpt den? 

Det ikke å si det er blant de billigste nei! Må også se hva en får den summen man velger å betale for kjøretøyet. Da først, ser man likhet/forskjell på hva en får opp mot prisen. Men ikke alle har forstått den logikken.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det ikke å si det er blant de billigste nei! Må også se hva en får den summen man velger å betale for kjøretøyet. Da først, ser man likhet/forskjell på hva en får opp mot prisen. Men ikke alle har forstått den logikken.

Hva er logikken du snakker om? Man får en flunkende ny Tesla Y for 450k. Det er ganske billig. Da kommer man omtrentlig 500km av gårde 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis du kjøper en eldre dieselbil for 250 000,- også fyller diesel for 4000,- i mnd, og har den inn på service for 20.000,- i året så er det 340 000,- på 5 år.. da har du ila de 5 årene allerede brukt 590 000,- , det er mer enn hva en ny Tesla Model Y koster..  

DET er ikke akkurat økonomisk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2025 den 23.15):

Hva er det som er dyrt?

Er ikke akkurat gratis å kjøre rundt i en fossilbil som skal ha påfyll av drivstoff for flere tusen i mnd + service og vedlikehold minst 1 gang i året 😅

Det er nå denne fosilen som holder sivilisasjonen i gang. Trenger ikke elbiler vedlikehold? De har da bremser osv de også. Men ok kos deg når det blir feil på batteri etter 5 år. Da må det forbrennes mer fosil for å lage en ny en til deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...