AnonymBruker Skrevet 9. juli #1 Skrevet 9. juli Jeg lurer på hva helt vanlige fritidsaktiviteter som f.eks fotball og håndball koster? Jeg har to nevøer som er på besøk her denne uka, mens søster (mora deres) er på ferie. De forteller at de ikke får ha fritidsaktiviteter fordi det koster så mye. Guttene er 7 og 8 år gamle. Jeg har googlet, men finner ikke noe klart svar. Kan noen her som har unger som driver med den slags lagidrett svare? Synes det er trist at unga holdes utenfor. Jeg kan finne på å spandere, hvis det ikke er altfor ille. Har ikke unger selv, så aner ikke hva sånt koster i dag. Anonymkode: e99c3...fee
AnonymBruker Skrevet 9. juli #2 Skrevet 9. juli Det har mye hvor en bor 6 til 10 år Ser der vi bor så er det 500kr, pluss forsikring 250kr på fotball. Håndball 700kr, pluss 250 kr forsikring 11 til 14 år 1500 pluss forsikring fotball 2000 pluss forsikring Håndball 15 år og opp 2500 på begge Nabo kommune Fotball 3500kr fra de er 6 år Turn 2500kr uansett alder Ski 3000kr, pluss en må har 2 par ski Så her er eks kamp sport billigere 250 kr året Aller billigst er faktisk garasjen tilbudet som er fra 5 klasse gratis, der får en lært å skru på bil, sveise osv Anonymkode: f3272...98d 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #3 Skrevet 9. juli Det varierer fra sted til sted. Mor kan søke om fritidskort hvis hun har dårlig råd. Mange kommuner som tilbyr dette. Anonymkode: 1c22f...734
AnonymBruker Skrevet 9. juli #4 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg lurer på hva helt vanlige fritidsaktiviteter som f.eks fotball og håndball koster? Jeg har to nevøer som er på besøk her denne uka, mens søster (mora deres) er på ferie. De forteller at de ikke får ha fritidsaktiviteter fordi det koster så mye. Guttene er 7 og 8 år gamle. Jeg har googlet, men finner ikke noe klart svar. Kan noen her som har unger som driver med den slags lagidrett svare? Synes det er trist at unga holdes utenfor. Jeg kan finne på å spandere, hvis det ikke er altfor ille. Har ikke unger selv, så aner ikke hva sånt koster i dag. Anonymkode: e99c3...fee Det er jo ikke bare hva det koster å gå på disse tingene men det er alt som kommer utenom. Er det veldig organisert som fotball og lignende så er det jo ofte reising på kamp, mye tid og penger. Ellers så er det jo graderinger innenfor kampsport og masse man må på med korps og. Alt koster og det er ikke bare penger. Anonymkode: c73c3...7a6 5 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli #5 Skrevet 9. juli Aktiviteter koster mye. Turnen er 7500 per semester, ridning det samme, kampsport 600 i måneden, maling 3000 per semester. Utstyr, reising, konkurranser etc kommer i tillegg. Anonymkode: cae89...94f
AnonymBruker Skrevet 9. juli #7 Skrevet 9. juli Fotball er kjøring, fotballsko ute/inne (kunstgress/hall), leggskinn, treningsdrakt, medlemskap i klubb, treneravgift og kostnader i forbindelse med et par cup'er i året. Du må også regne med å stille med kake, saft og kaffe på kamper et par ganger i året. Cup kan bli dyrt om det er lang reisevei og overnatting to netter. De små vokser fort ut av fotballsko, så noen ganger holder det med ett par i året, andre år blir det to par Anonymkode: 7b1f6...171 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #8 Skrevet 9. juli Karate - 300,- i måned, en gang i uke, en åtteåring Anonymkode: 71641...44d
AnonymBruker Skrevet 9. juli #9 Skrevet 9. juli På håndball koster det mer for foresatte å se kampene i løpet av ett år enn det faktisk koster i treningsavgift. 🙄 Anonymkode: 6747a...caa 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #10 Skrevet 9. juli Det kommer helt an på idrettslaget og hvor mye støtte de får utenifra og hvor store de er, og hvor mye de satser. Her betaler vi 2000kr i året for fotball. (Pluss utstyr). Kommunen kan dekke summen om man tjener under 400 000kr som aleneforsørger. I idrettslaget til min nevø, betaler de 500kr i året. Det er en mindre klubb med mer penger på bok. Anonymkode: bd93a...b8b
AnonymBruker Skrevet 9. juli #11 Skrevet 9. juli Datteren min går på fotball. Betaler kontigent og forsikring, utstyr, og så koster det kanskje mye hver gang de har bortekamp, turneringer og nå seriespill. Bruker ganske mange tusen kroner i året på fotball. Bare siste turnering kostet meg rundt 5000,- Anonymkode: 40a2f...038 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #12 Skrevet 9. juli Sjekk kulturskolen i kommunen, her koster det ca 1500kr/semester. Min spiller instrument. Med fotball/håndball følger ofte langt mer enn 'kun' selve aktiviteten en gang i uken. Det følger klær, turneringer, dugnader osv osv Anonymkode: ca20d...e82 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #13 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sjekk kulturskolen i kommunen, her koster det ca 1500kr/semester. Min spiller instrument. Med fotball/håndball følger ofte langt mer enn 'kun' selve aktiviteten en gang i uken. Det følger klær, turneringer, dugnader osv osv Anonymkode: ca20d...e82 Mine går og på kulturskolen men det er jo konserter utenom og må jo stille på alle noe som ikke er gratis. Får heldigvis musikker billetter til 50 pr stk for de første 2, så 4 for 100 pr stk, så fullpris pr gang Anonymkode: 10cb9...e6e
AnonymBruker Skrevet 9. juli #14 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mine går og på kulturskolen men det er jo konserter utenom og må jo stille på alle noe som ikke er gratis. Får heldigvis musikker billetter til 50 pr stk for de første 2, så 4 for 100 pr stk, så fullpris pr gang Anonymkode: 10cb9...e6e Glemte må leie noen av instrumentene bla harpe Anonymkode: 10cb9...e6e
AnonymBruker Skrevet 9. juli #15 Skrevet 9. juli Det er store forskjeller i pris fra sted til sted, mellom ulike idretter og aktiviteter. noen aktiviteter krever også en del utstyr. Og andre aktiviteter krever mye foreldreoppføring - som blant annet kjøring og dugnader. Anonymkode: 47a53...870
Brunello Skrevet 9. juli #16 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg lurer på hva helt vanlige fritidsaktiviteter som f.eks fotball og håndball koster? Jeg har to nevøer som er på besøk her denne uka, mens søster (mora deres) er på ferie. De forteller at de ikke får ha fritidsaktiviteter fordi det koster så mye. Guttene er 7 og 8 år gamle. Jeg har googlet, men finner ikke noe klart svar. Kan noen her som har unger som driver med den slags lagidrett svare? Synes det er trist at unga holdes utenfor. Jeg kan finne på å spandere, hvis det ikke er altfor ille. Har ikke unger selv, så aner ikke hva sånt koster i dag. Anonymkode: e99c3...fee Det er ikke billig. En ting er avgift ti klubben, men i tillegg kommer det kostnader til cuper, utstyr og diverse. Men har man råd til ferie uten barna, bør man få beskjed om at det prioriteres feil.
AnonymBruker Skrevet 9. juli #17 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Glemte må leie noen av instrumentene bla harpe Anonymkode: 10cb9...e6e Min har instrument selv, så ikke noe leie. AnonymBruker skrev (1 time siden): Mine går og på kulturskolen men det er jo konserter utenom og må jo stille på alle noe som ikke er gratis. Får heldigvis musikker billetter til 50 pr stk for de første 2, så 4 for 100 pr stk, så fullpris pr gang Anonymkode: 10cb9...e6e Her koster ikke konsertene noe. Er en til jul og en til sommeren. Anonymkode: ca20d...e82
AnonymBruker Skrevet 9. juli #18 Skrevet 9. juli Mine barn går på korps, kampsport, turn/ski (avhengig av årstid) og fotball. Så har jeg skjønt at jeg bor i et område av landet der dette tydeligvis er uvanlig billig, men: - korps: 600 kr per semester, pluss 200 kr i instrumentleie. 2 dugnader på 5-8 timer i året. Konserter er gratis, men det selges kaffe og kaker (og foreldrene må enten levere kake eller stå for servering, på omgang). Delbetaling på korpstur hver sommer - i år var delbetalingen 600 kr. I tillegg deltar de på 1-2 konkurranser i året der det er endel kjøring til/fra, disse går det på omgang hvilke foreldre som kjører til, så vi pleier å kjøre ca hver 18. måned. - kampsport: 500 kr i året pluss 50 kr per gradering (stort sett 1 gang i året). - fotball: gratis for de yngste barna, men må stå som medlem i et idrettslag pga. forsikring. Idrettslaget har familiemedlemskap som koster 500 kr i året. Dette dekker også skitrening og turn for de yngste. Også her er det dugnader, 3 ganger i året på 5-8 timer. I tillegg koster det 20-30 kr per skirenn man deltar på. Anonymkode: c38af...950
AnonymBruker Skrevet 9. juli #19 Skrevet 9. juli Min har gått på både fottball, ishockey, ridning, instrument og flere andre ting. Det som koster mest er ikke treningsavgiften viss vi ser bort i fra riding. (Det var over 7000 kr for et semester) Men alt utstyret. Når det var cup i andre byer måtte jeg betale for hotell for meg selv i 1 til 2 netter. Ishockey var veldig dyrt grunnet utstyret og med alderen kreves det bedre og dyrere utstyr. Mye oppfølging osv. Kampsport var vel 600 kr i måneden helt uten noe dugnad. I oslo koster kulturskolen litt over 2000 kr i semesteret og det er mulig å leie (ca 300kr) instrument viss mann ikke har penger til å kjøpe selv. Her har vi betalt mest for 2 instrument og det er helt ok da det er valgfritt. Vil si at kulturskolen faktisk er en billig aktivitet. Jeg personlig har strukket meg langt for å gi mitt barn muligheten til å være med på ulike aktiviteter da det har gitt mye glede å samhold. Har full forståelse for at det ikke er mulig økonomisk for alle men det finnes støtteordninger for de med lav økonomi og det er mulig å ønske seg nytt utstyr i jule/bursdagsgave. Var mange som fikk dyre køller til jul på ishockey de trenger minimum 3 (2 iskøller og en til barmark/asfalt). Anonymkode: a7685...304
AnonymBruker Skrevet 9. juli #20 Skrevet 9. juli Fotball for 8 åringen her koster 3000 i året pluss drakt/utstyr, to par fotballsko, x antall ettermiddager tilbragt på sidelinja og flere helger i året som blir borte pga turneringer. Sikker på at søstra di ikke sier det er for dyrt fordi hun ikke ønsker å bruke så mye tid på det? speidern, som min eldste går på, koster 1200 i året. Anonymkode: 82d4b...f54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå