Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i Stockholm i mars.  Det var helt grusomt. Det blåste fra alle kanter og var pålandsvind med regn. Det ødela litt inntrykket av byen. Min skyld når jeg valgte den årstiden. Hadde ikke annet valg enn å reise akkurat da. Men se for deg Djurgården i pøsregn....

Nå er jeg i tankeboksen på å gi Stockholm en ny sjanse. 

Er Stockholm verdt et besøk om sommeren? Er det et sommerparadis eller finnes det bedre byer å velge? 

Jeg rakk ikke Södermalm. Er Södermalm verdt et besøk?

Anonymkode: 59e8b...88d

AnonymBruker
Skrevet

Stockholm er fantastisk i allslags vær, synes nå jeg. Har vært der mange ganger i alle årstider. 

Anonymkode: a9640...22a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig med over, Stockholm er en flott og herlig by

Anonymkode: b8785...949

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg var i Stockholm i mars.  Det var helt grusomt. Det blåste fra alle kanter og var pålandsvind med regn. Det ødela litt inntrykket av byen. Min skyld når jeg valgte den årstiden. Hadde ikke annet valg enn å reise akkurat da. Men se for deg Djurgården i pøsregn....

Er Stockholm verdt et besøk om sommeren? Er det et sommerparadis eller finnes det bedre byer å velge? 

Stockholm er magisk. Södermalm er absolutt verdt et besøk. Kan sammenlignes litt med Grünerløkka. Masse butikker, cafeér, restaturanter osv. Helt nydelig!

Stockholm er definetivt finest om sommeren, men for min del er det en helårs by.

Anonymkode: db0a8...d1b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det var helt grusomt. Det blåste fra alle kanter og var pålandsvind med regn.

Ingen byer er gøye å være i når det er uvær. Jeg er sikkert på at du hadde en bedre opplevelse hvis det var sommer og sol.

Anonymkode: bf10e...5a0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og en venninne skal på helgetur til Stockholm nå i sommer. Hva burde vi få med oss? 😄

Anonymkode: 8151e...331

AnonymBruker
Skrevet

Mall of Scandinavia i Solna er fantastisk hvis du liker å shoppe.

Anonymkode: 9ee50...d9b

Skrevet

Stockholm er herlig. Ta deg en trask i Gamla Stan :)

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på det samme. Ikke interessert i shopping og mat. Hva er det å finne på der? 

Anonymkode: 0772d...ac4

• Liker 1
Skrevet

Jaaaa, Stockholm er fantastisk 🤩🤩🤩

AnonymBruker
Skrevet

Ja har vært det i august og vi tok rutebåt ut til holmene der, fjäderholmarna tror jeg det het .. utrolig fint . Ellers er det fine shoppingmuligheter , og masse gode spisesteder. Man kan også sole seg nede ved havna, er en liten strand der med servering.. 

Anonymkode: 51804...cc3

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig vær, kombinert med å ikke ha planlagt - og ha ulike væravhengige alternativer - er drepen for de fleste helgeturer. 

Stockholm er fantastisk. Djurgården eller skjærgården i dårlig vær er ikke. 

Shopping, Vasamuseum, Abbamuseum, fantastiske restauranter.. får deg til å glemme været. 

Men når solen skinner - Djurgården, gamlebyen, skalldyrsplatau ved vannet, skansen, sødermalm. 

Anonymkode: 61c8b...c97

Skrevet

Stockholm er kjempeflott! Gamla stan er verdt å få med seg. Ellers er jo Gröna Lund gøy hvis man liker sånt. Djurgården ser jeg blir nevnt også, så slenger meg på det, jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Lurer på det samme. Ikke interessert i shopping og mat. Hva er det å finne på der? 

Anonymkode: 0772d...ac4

Vasa museet alene er verdt turen til Stockholm, helt fantastisk! Fotografiska ryktes å være veldig flott, men jeg har ikke vært i Stockholm på 20 år, så der har jeg ikke vært ennå 😊

Anonymkode: 7a916...c9f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2025 den 20.03):

Stockholm er en nydelig sommerby. I tillegg til storbyfølelse med shopping, museer, mange restauranter og små fortauskafeer, har du skjærgård, båtturer, parker med utendørsbad og strender for sol og bad.

Tråkk i trange gater i Gamla Stan, finn en secondhand på Södermalm, Tantolunden med et kveldsbad i havet eller Skansen med show og konsert. Er det varmt, setter du deg bare på dekk på en hvilken som helst rutebåt og seiler med så lenge du gidder. Går i land på et ukjent sted, tar en is og en kaffe og seiler videre ved neste anledning. Fotografiska er et must på min årlige Stockholms-reise. Nye utstillinger flere ganger årlig. 

Anonymkode: 1b1c5...929

AnonymBruker
Skrevet

Og ja, Södermalm er verdt et besøk!IMG_2436.thumb.jpeg.5962481b7768718bc7cf8b1baf0f67e6.jpeg

Anonymkode: 1b1c5...929

AnonymBruker
Skrevet

Eneste som er verd turen til Stockholm er Gustav Wasa. En god gammeldags svenskevits. Sveriges beste skipsingeniører bygger datidens mest staselige skip. Synker til bunns få minutter etter de legger ut på sin første tur. 😀

Anonymkode: fd504...a1b

AnonymBruker
Skrevet

Stockholm er fantastisk......wasa, gamla stan, djurgården, søder, Kungsholmen, har bodd der 🙂 

Anonymkode: 357c2...659

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...