Gå til innhold

spiser du to ganger om dagen? hva og når?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil gjerne prøve dette....:) 

Anonymkode: 98f5a...3de

Skrevet

Lunsj og middag. Lunsj ca 1130-12: som oftest to skiver eller tre knekkebrød. Ost og skinke, og grønt. Middag: vanlig porsjon av det vi har den dagen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd men blir bare skrubbsulten og overspiser da til neste måltid.

Anonymkode: 90705...cf8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på 16:8-faste så første måltidet mitt er lunsj på jobben. Vi har varmlunsj så da tar jeg en litt stor porsjon. Passer på at jeg følger tallerkenmodellen.

Så spiser jeg en god porsjon middag senere på ettermiddagen når jeg har kommet hjem og det holder meg som regel mett til jeg legger meg. Noen ganger tar jeg kanskje en liten yoghurt som kveldsmat.

Anonymkode: e385f...1ae

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men naturlig. har ingen tro på å presse seg inn i et mønster som ikke passer egen kropp. 

Lunsj - 12-14 en gang. Lager omelett eller fritatta med salat. Quiche. Laks eller kylling og grønnsaker. Quionasalat. Bulgurhvetesalat. Salatbar på jobb,eller varmmat på jobb. Avokadosandwich. Med mer.  Men nå på ferie har jeg spist alt fra blåskjell med fries, til pizza, til fisk i alle varianter, til salater. 

Middag - 19-20 tiden. Alt mulig, egentlig. Som regel varmmat. Suppe en dag i uka. Meksikansk, pasta... Salater, take-away. 

Anonymkode: 1ca7d...9a4

AnonymBruker
Skrevet

3 dager i uka spiser jeg middag og kvelds (de andre dagene lunsj i tillegg), spiser helt vanlig mat fra bunnen av i moderate porsjoner. I dag fx var det pasta bolognese med baguette til og til kvelds blir det tortillapizza og ett glass vin !

Anonymkode: 01c35...c45

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og på den måten går vekta mi nedover uten å telle kalorier. Jeg spiser lunsj 11.30 i kantina. 1/4 av tallerken er varmrett og 3/4 salat/grønnsaker. Ganske stor porsjon. Middag kl 17 av det vi måtte ha, en real porsjon der og, men ikke påfyll. 

Putter ikke noe i kjeften annet enn vann og kaffe utenom det.

Trodde aldri det skulle være så enkelt å slanke seg. 

Anonymkode: 5de68...fe3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser mellom 11 og 13 første måltid. Da gjerne varm mat, eller middagsmat som noen kaller det. Idag blir det kylling, brokkoli, ris, ananas, banan og så tar jeg en proteinshake til dessert. Mellom 18 og 20 spiser jeg typisk, enten kvarg/yoghurt eller havregrøt med nøtter og mandler oh rosiner. Eller så lager jeg en omelett med fetaost oppi. 

Anonymkode: 9d1d3...626

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg spiser mellom 11 og 13 første måltid. Da gjerne varm mat, eller middagsmat som noen kaller det. Idag blir det kylling, brokkoli, ris, ananas, banan og så tar jeg en proteinshake til dessert. Mellom 18 og 20 spiser jeg typisk, enten kvarg/yoghurt eller havregrøt med nøtter og mandler oh rosiner. Eller så lager jeg en omelett med fetaost oppi. 

må legge til at ekstra aktive dager må jeg ha et ekstra måltid på ca 2-300 kcal. Da blir det gjerne en banan eller nøtter eller en proteinbar. Magesekken er full ved de store måltidene og jeg har ikke lyst å en 2 matskjeder med olje i maten bare fordi jeg trenger litt ekstra energi. 

AnonymBruker
Skrevet

Spiser frokost mellom kl 08 og 12, alt etter når jeg er sulten. 
Middag i 19-20 tiden. 

Hva jeg spiser varierer etter hva jeg har lyst på.
Frokost er knekkebrød, brød, yoghurt, havregrøt eller omelett. 
Middag varierer like mye som da jeg spiste tre eller fem ganger om dagen. 

Eneste forskjellen fra da jeg spiste 3-5 ganger om dagen er at porsjonene er større. 

Anonymkode: 3bb21...539

AnonymBruker
Skrevet

To ganger om dagen er min naturlige rytme, jeg blir ikke sulten før det har gått mange timer. Alltid vært sånn.

Jeg spiser lunsj mellom 11:00 og 13:00. Det er da kantina på kontoret er åpen. Middag er litt mer flytende, vi spiser når vi er sultne. Som oftest mellom 18:00 og 21:00.

Anonymkode: 26c14...fb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...