AnonymBruker Skrevet 9. juli #1 Skrevet 9. juli Dame i overgangsalder...lagt på med 10kg siden jul. Eser utover...noe MÅ gjøres, det er fortvilende. hvor starter jeg? Anonymkode: 7a3b4...aad
AnonymBruker Skrevet 9. juli #2 Skrevet 9. juli Finner mange gode oppskrifter på nett Anonymkode: 84a16...574
AnonymBruker Skrevet 9. juli #3 Skrevet 9. juli Denne ligger vel på feil forum? Anonymkode: 67bef...6f4
AnonymBruker Skrevet 9. juli #4 Skrevet 9. juli Kutt ut mel, raffinert sukker og kaloririke drikker, så er du langt på vei. Anonymkode: d2001...76d 1
Perelandra Skrevet 9. juli #5 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Denne ligger vel på feil forum? Anonymkode: 67bef...6f4 Tråden er flyttet til riktig forumsrom. Perelandra, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #6 Skrevet 10. juli Hvilken retning tenker du? Hvis det er LCHF (keto), så er denne innføringen grei: https://www.lchf.no/lavkarbo-pa-3-minutter/ Jo mer insulinresistent man er, jo mindre karbohydrater må man spise for å klare å gå ned i vekt. Vekta stod bom stille her hvis jeg spiste mer enn 20 gram karbohydrater om dagen. På nullkarbo (carnivore) raste den ned til normalvektig og så holder jeg meg der. Anonymkode: cef5e...91e 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #7 Skrevet 10. juli Lavkarbo trenger ikke innebære ekstremt lite karbohydrater, TS. Jeg anbefaler at du ser på hva du spiser nå, hvor mye karbohydrater og hvor de kommer fra. Består dagen din av mye brødmat i tillegg til pasta og ris, så kan du begynne med å kutte ned. F.eks 200 gram pasta blir til 100 gram, og mengden protein og grønt øker til måltidet i stedet. Antall måltider med pasta kuttes også ned, fra f.eks 3 dager i uken til 1 dager i uken. 5 brødskiver dagen ned til 2-3, som en start. Hjelper ikke dette etter en stund, så kutt videre. Spis råvarebasert mest mulig. Kutter du ned såpass mye at inntaket av korn blir veldig lavt eller helt borte, så husk å få i deg nok elektrolytter (salt, kalium, magnesium) siden kroppen vil miste dette når korn forsvinner fra kostholdet. Anonymkode: f3bc2...d2c
AnonymBruker Skrevet 10. juli #8 Skrevet 10. juli Frokost: ingenting. Mellommål: ingenting. Lunsj: kyllingsalat. Mellommål: ingenting. Middag: bakt laks med rotgrønsaker i fløte. 2 måltider om dagen, rike av proteiner og ca. 750 kalorier hver. De 10 kiloene blir borte på no time... Anonymkode: 4d541...06a 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #9 Skrevet 11. juli Skal i gang igjen selv. kommer til å gjøre sånn her ca: 2 måltider, lunsj og middag. Kaffe med Mct olje (Google det) på morgnen eksempel lunsj: eggeomelett av 2-3 egg, laget med smør, fløte og ost. Bruk kylling, skinke eller bacon f.eks. spises med salat og evt litt avokado Egg, rent kjøtt/kylling/fisk sammen med grønnsaker/salat funker godt! Bruk Lifesum i begynnelsen for hjelp. Det samme gjelder egt for middager. Er du på Instagram så sjekk ut fett_og_forstand og angelica.kivikoski Prøv å fokusere på mest mulig ren mat. Men viktigst: kutt ut brød, pasta, ris, godteri og potetgull. Sjekk innhold i matvarer når du handler. Jeg prøver unngå varer som har mer enn 5g karb. Per 100g vare. (Men jeg har spist keto, som er streng lavkarbo) Husk å drikke mye vann, samt å salte maten din. Mange kan føle seg dårlige ved oppstart av lavkarbo, men jeg syns det hjelper å passe på dette! Anonymkode: 979d5...322 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå