Gå til innhold

Hjemmefarging av hår - hvilket merke?

Anbefalte innlegg

Gjest Tristessa
Skrevet

Jeg pleier å fareg håret mitt hjemme som den fattige skolesliter jeg er, og har til nå brukt Feria som jeg er rimelig fornøyd med. Men finnes det noen hårfargetyper som er enda bedre, som ikke falmer og tørker ut håret så mye? Har til nå brukt Brazilian Brown nyansen, hvis det sier dere noe, en kastanjefarge som blir ganske mørk på håret mitt. Det jeg altså er ute etter, er en mørk rødbrun hårfarge. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kastanjefargen fra Casting er bra..(det er riktignok ikke farge (trinn 3),men minicolor (tr.2)) Den gir mye glans :)

Gjest Tristessa
Skrevet

Tja, du sier noe, men jeg ville helst hatt en permanent farge... Kommunehår er grusomt...

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Hvis du farger håret jevnlig, så er det kanskje like greit å bruke en toning/minicolor istedet for farge? Sliter jo mye mindre på håret.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Hvis du farger håret jevnlig, så er det kanskje like greit å bruke en toning/minicolor istedet for farge? Sliter jo mye mindre på håret.

Tristessa, skal du ha en hårfarge som sitter godt og ikke sliter på håret så bruker du Loreal Exellence Creme. ingen over, ingen ved siden :-)

Milla

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Regner med at det er en grunn til at alle frisørene jeg har vært hos anbefaler minicolor fremfor farging. Og nei, jeg går ikke til frisører med utdannelse via brevkurs, som du så fint kaller det, Milla.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Og nei, jeg går ikke til frisører med utdannelse via brevkurs, som du så fint kaller det, Milla.

Den beskrivelsen er dekkende for en stor del av landets frisører, dessverre.

Loreal Exellence er både mild og den sitter virkelig godt. Jeg brukte denne da jeg gikk på skole og ikke tjente penger selv og håret holdt seg både fyldig, mykt og blankt med Exellence.

Milla

Skrevet

Farger ikke håret så ofte selv og velger da en farge nær min egen hårfarge for å slippe ettervekst.

Country Colors har masse rødlige farger og på mitt hår blir den helt grei. Håret blir ikke tørrere enn vanlig i alle fall.

Men det gjelder MITT hår da.

Det som virker fint på en person kan gjøre en annens hår ganske tørt og håpløst. Det beste er nok å prøve seg frem!

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Vet det er mye dårlige frisører der ute, og de styrer jeg elegant unna. Men nå er vi langt utenfor tema.

Tristessa: Jeg brukte selv Feria da jeg hadde kort hår, og da gikk det bra, men da jeg begynte å spare det, ble det etterhvert utrolig slitt av all fargingen. Prøv den Milla anbefaler da, hun vet som regel hva hun snakker om, i alle fall når det gjelder kosmetikk.

Gjest Tristessa
Skrevet

Takk for alle svar! Ja, jeg skal prøve Exellence Creme jeg da, synes Feria ble litt vel heisent på håret i det lange løp, får bare håpe jeg finner en fargenyanse jeg blir fornøyd med. Og så skal det klippes slitte tupper! :blunke:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Prøv den Milla anbefaler da, hun vet som regel hva hun snakker om, i alle fall når det gjelder kosmetikk.

He He, har greie på det meste jeg :-)

Milla

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
For er sammentreff. Det har jeg og ;-)

Ha Ha! :lol:

Milla

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Noe måtte jeg skrive, ellers hadde vel tråden utartet.

Skrevet

Jeg bruker Country Color jeg og er kjempefornøyd med den. Fargen blir veldig fin og den holder lenge, men allikevel slipper man ettervekst-problemet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har farget håret mitt med Excellence i dag, for å prøve. Jeg har brukt litt forskjellige typer før, i det siste mest Garniers Natea. Jeg synes det stakk/klødde litt mer i hodebunnen med Excellence enn med andre typer, noen som har opplevd det? Fargen ser fin ut den, håret er ikke fullt så glatt som når jeg har brukt andre fargetyper, men det håper jeg blir bedre etter etpar omganger med den balsamen/kuren som fulgte med. Alt i alt... Jo jeg er fornøyd.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Den balsamen som følger med Exellence skal du ha i etter at du har skylt ut fargen. La den sitte i minst 10 minutter og skyll ut, avslutt med kaldt vann.

Milla

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg var hos frisøren her om dagen og farget håret, og den ene fargen (farget håret i to farger) var hår FARGE, altså ikke toning, og det prikket og klødde noe sinnsykt mens den virket. Den andre kjente jeg ingenting til. Så det er nok ikke bare hjemmefarge som kan prikke og klø..

Skrevet

Slettet!

Jeg står fortsatt ved det jeg har skrevet.

Men jeg har tydeligvis ikke lov til å ha kunnskaper om hår.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Ikke bruk KALDT vann!

Håret får sjokk av for høye og lave temperaturer.  

Bruk alltid lunkent vann til hårvask!

Jeg skyller håret i kaldt vann for å få en flott finish når jeg har farget håret, ikke ved vanlig vask.

Milla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...