Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da er jeg ferdig med første utredningstime på sykehuset! :danse:

Og har plutselig hatt en innvendig ul!

Ante ikke hva de skulle gjøre på den timen, så ble litt forbauset når legen sier at det første han skal gjøre er å ta ultralyd av livmor og eggstokkene! Gikk kjempegreit, var bare litt vondt når han tok celleprøven!

Han så ikke noe til noe eggløsning med det første, (noe som kan stemme siden jeg straks skal ha mensen), men det var 6 sorte "egghull" eller hva man skal kalle det på høyre side, og fem på venstre som var over en cm, så det er litt action der inne i det minste! Utrolig lettende å høre at man i det minste har egg!

(og livmor og eggstokker, tenkt ofte på at kanskje jeg bare mangler hele greia ;) )

Nå skal mannen levere sædprøve, og jeg en blodprøve til, før vi vet gangen videre.

10 av 10 i karakter til legen, kjempeflink, fikk meg til å slappe av, og forklaret hele tiden hva han gjorde. :)

Endret av BitteLille
Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Så flott at timen gikk bra!

Det må være godt å endelig være i gang.

Skrevet

Så bra at legen var hyggelig. Det jo litt greit da, siden du mest sansynlig skal tilbake til samme legen.

Det er en lettelse når man først er i gang og første timer er over. Lykke til med resultatene!

Skrevet (endret)

Så bra at det gikk fint! :) Blir spennende å følge med videre.

Hvor lenge har dere vært prøvere?

Endret av Ephemera
Skrevet

Vi var uforsiktige første året etter pilleslutt, hoppet av i svingen osv, og andre året har vi prøvd seriøst. Så når det ikke har blitt noe i løpet av to år, fant vi ut det kanskje var greit å sjekke systemet... Og nå vet jeg i det minste at alle "delene" mine er tilstede, så da er det å finne ut om de fungerer som de skal :)

Skrevet

Da skjønner jeg godt at dere vil sjekke tingenes tilstand.

Det er jo lurt å gjøre det også - så kan dere i tilfelle få hjelp hvis det behøves, isteden for å prøve og prøve forgjeves og få så mange nedturer.

Håper og tror at dere kan få en baby med litt hjelp. Kanskje på helt naturlig vis også!

Gleder meg som sagt til å følge med dette! :klem:

Skrevet

Så fint at det gikk bra :)

Skal vurdere å ta kontakt med legen vi også nå hvis det ikke klaffer denne måneden. Føler at vi ikke har all verdens tid på oss. Så det er spennende høre hva dere andre har opplevd hos legen, sånn hvis det blir aktuelt for oss også.

Krysser fingrene for at dere finner ut av det, og det klaffer for dere snart :klem:

Skrevet

Tusen takk!

Synes det er veldig godt å ha begynnt egentlig, for når man prøver og prøver uten at det skjer noe, blir man for veldig hengt opp i ting. Bare det å høre at man har at de fysiske delene som trengs har faktisk hjulpet meg til å slappe mer av. Merkelig men sant :)

Og hvis vi nå er av de som trenger hjelp med å få det til, vil jeg heller vite det nå, enn om ti år når det virkelig begynder å haste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...